Gå til innhold

Ang ventetid for mekling ved samlivsbrudd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring. Måtte dere vente lenge før meklingen fant sted (dager, uker?) Eller hvordan var det?

Vurderer å flytte, nå som jeg plutserlig ble alene med to barn, så er det ikke bare bare å betale en husleie på 7000,- Har fått tilbud om å leie et annet sted for 4500,- men det er betydelig mindre, er betydelig lengre å måtte gå (har ikke førerkort) for å komme til plasser, og elste ungen må i såfall i ny bhg (startet i bhg i høst!)

Om jeg får OS fortløpende, så kan jeg trygt bli boende her, og huseier (som virkerlig forstår hvordan det er å være alenemor) har sakt at om jeg får etterbetalt OS neste mnd, så kan jeg fint betale noe av husleia da.. Samboeren kom hjem påtorsdag og fortalte at han hadde meldt flytting, ingen forvarsell eller noe. Fikk bare beskjed på torsdag at han flyttet i helga, så jeg fikk klare meg selv fra da av.. Ikke så lett å komme seg inn i det hele på så kort varsel, prøvde å ringe familievernskontoret i dag, men fikk beskjed om at jeg måtte ringe i morgen for å få time til mekling..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Går akkurat gjennom et samlivsbrudd selv og venter på meklingstime. Da jeg bestilte time fikk jeg vite at mekling normalt skal skje innen 3 uker fra du kontakter familievernkontoret. Her i byen er det imidlertid kø og det kan bli opptil 6 uker ventetid dersom det ikke haster veldig og foreldrene selv ikke klarer og bli enig om en midlertidig ordning frem til meklingstimen.

Skrevet

Jeg jobber ved familievernkontor og vi har 3-4 ukers ventetid. Loven sier at det skal være mekling innen 3 uker, men noen ganger overskrider vi fristen. Vi har noen eksterne meklere vi kan tilkalle, men om de ikke har tid så er er det 3-4 ukers venting.

Skrevet

Du må også ta høyde for 3 måneders saksbehandlingstid på os. Noen ganger går det raskere og noen ganger tar det lengre tid, men 3 måneder er det NAV opererer med

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...