FireFineTroll Skrevet 17. september 2012 #1 Del Skrevet 17. september 2012 Jeg hadde en ex.u i januar og fikk beskjed om å følges opp hyppig neste gang jeg ble gravid. Nå er jeg 6uker på vei og fikk ikke time før 8.uke. Jeg går rundt og er nervøs hele tiden. Hadde også en graviditet som endte i SA i mai men da kom jeg rett inn til ultralyd for å sjekke at fosteret lå i livmoren. Men nå dveles jeg rundt i denne grøten av SA og ex.u. følelser som gjør at jeg prøver å distansere meg fra å være gravid. Jeg er veldig glad, det er min mann også men denne uvitenheten gjør meg helt susete. Kan jeg ringe tilbake og spørre om de har en time tidligere...eller blir jeg bare masete og pågående??? Som om jeg kan kreve noe ekstra oppfølgning bare fordi jeg har hatt veldig uflaks. Følelser og fornuft er ikke alltid like lett Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972238-hvor-p%C3%A5g%C3%A5ende-skal-man-v%C3%A6re-mtp-ultralyd-etter-exu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viiii Skrevet 17. september 2012 #2 Del Skrevet 17. september 2012 Følelser og fornuft er slettes ikke like lett Jeg har hatt hatt 4 SA og 1 MA fått 2 barn og er gravid med nummer 3 (8+0) og har vært på en ultralyd allerede. Jeg er så heldig å være "inne" med en privatpraktiserende gynekolog som også har avtale med trygdeverket. Jeg ringer og får time når det passer. Denne gangen ventet jeg lengst mulig med å få time, slik at jeg var rimelig trygg på at vi kunne se liv - dersom det var liv...og denne gangen var det liv Vi så fort ett lite bankende hjerte. I de foregående svangerskapene mine, så har jeg første gang vært for tidlig inne og da må en likevel vente noen dager til... Men i uke 7 bør en kunne fastslå om det er liv. Dersom du føler deg utrygg, ville jeg forsøkt å få en time noe tidligere.... Jeg skal inn på ny kontoll om 4 dager. Er spent - det er nemlig i disse tider ting har gått gærnt de fleste gangene tidligere når vi har mista... Men med 2 små hjemme, så har jeg ikke overskudd til å bekymre meg så mye. Jeg tar ting så det kommer. Går det bra så er vi overlykkelig, går det skeis, så har vi vært gjennom det får.....og det går bra det også Lykke til! Krysse fingre for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972238-hvor-p%C3%A5g%C3%A5ende-skal-man-v%C3%A6re-mtp-ultralyd-etter-exu/#findComment-144553939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FireFineTroll Skrevet 17. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 17. september 2012 Da kan jeg prøve å smøre meg tålmodighet i 2uker til slik at jeg kan glede meg over både liv og røre i livmoren. Jeg har 3 barn fra før og en skulle tro jeg var erfaren i graviditetsverden men etter et turbulent år må jeg is at hvert svangerskap er helt sitt eget, slik som hvert enkelt barn er. Takk for svar og fingerkryssing Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972238-hvor-p%C3%A5g%C3%A5ende-skal-man-v%C3%A6re-mtp-ultralyd-etter-exu/#findComment-144553982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå