Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #1 Skrevet 17. september 2012 Betyr det det samme på norsk? Eller blir det mer som "vennen" som vi gjerne sier? Skriver med en dansk mann og lurer litt på hva han egentlig mener....
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Skrevet 17. september 2012 Det er mye mer casual og vennskapelig i DK...
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #3 Skrevet 17. september 2012 Ok så da mener han ikke nødvendigvis at han syntes jeg er deilig eller søt da Jaja HI
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #4 Skrevet 17. september 2012 Dejlig er noe en mann ogfte sier om en kvinne han vil ha sex med. Man er ikke dejlig om man ser ut som et dass
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #5 Skrevet 17. september 2012 Det er mye mer casual og vennskapelig i DK... Signerer. Samme som "I love you" i USA, det sier man til kompiser, venninner osv men det betyr ikke "jeg elsker deg", i norsk forstand.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #6 Skrevet 17. september 2012 Dejlig er selvfølgelig et positivt ladet ord i DK også, men det betyr ikke det samme som deilig på norsk. Danskene bruker ordet om nesten alt de liker, er mer likt det norske ordet "fin" kanskje... Søt betyr hyggelig, koselig, men også søt...
sologsommer Skrevet 17. september 2012 #7 Skrevet 17. september 2012 Søde, bruker man ofte til folk man kjenner godt. Ha det fint søde. Sov god søde. Ses på jobb søde osv. Dejlig, brukes oftere i DK end her, men mener han du er dejlig, så mener han det jo
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #8 Skrevet 17. september 2012 Hmm.... Kan jo utdype med at vi skriver mail 1-2 ganger i uka og han begynner gjerne med "hej søde" eller "til min dejlige ...." Blir det annerledes sett i den konteksten? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå