Gå til innhold

Uplanlagt gravid, og egetntlig ferdig med barn...Blir glad for synspunkter

Anbefalte innlegg

Fant nettopp ut at jeg har blitt gravid med p-piller, ca 5 uker på vei.

Nå var vi egentlig ferdig med barn siden vi har 3 barn i alderen 8,13 og 15.

Vi har flotte barn, men merker at de to eldste som er tenåringer er i en veldig krevende alder og trenger mye oppfølging og støtte.

Vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre fordi vi synes nå det er deilig med store barn og vi har endelig fått litt tid til hverandre igjen, det er mye lettere og mye mer kos å ha med ungene på ferier vi har utsatt som krever at de er så store som nå, pluss div andre ting.

Føler at en liten baby blir et SETBACK for oss alle, og vi må nå sette en del av våre planer på hold igjen, eller selvfølgelg bare gjøre det med en baby, ingenting er umulig, men selvfølgelig krever en baby mer enn 3 store barn.

Jeg ser også at det er lettere med barnevakt nå som alle er store, og de største kan fint passe på minste mann på 8 år når vi skal ut en kveld eller jobber sent.

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg bare er litt i sjokk her og at hjernen ikke var forberedt på dette siden vi var sååå ferdige med barn og veldig fornøyde med de 3 vi har.

ønsker gjerne råd og synspunkter på hva dere synes.......

Fortsetter under...

Fant nettopp ut at jeg har blitt gravid med p-piller, ca 5 uker på vei.

Nå var vi egentlig ferdig med barn siden vi har 3 barn i alderen 8,13 og 15.

Vi har flotte barn, men merker at de to eldste som er tenåringer er i en veldig krevende alder og trenger mye oppfølging og støtte.

Vi er veldig usikre på hva vi skal gjøre fordi vi synes nå det er deilig med store barn og vi har endelig fått litt tid til hverandre igjen, det er mye lettere og mye mer kos å ha med ungene på ferier vi har utsatt som krever at de er så store som nå, pluss div andre ting.

Føler at en liten baby blir et SETBACK for oss alle, og vi må nå sette en del av våre planer på hold igjen, eller selvfølgelg bare gjøre det med en baby, ingenting er umulig, men selvfølgelig krever en baby mer enn 3 store barn.

Jeg ser også at det er lettere med barnevakt nå som alle er store, og de største kan fint passe på minste mann på 8 år når vi skal ut en kveld eller jobber sent.

Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, mulig jeg bare er litt i sjokk her og at hjernen ikke var forberedt på dette siden vi var sååå ferdige med barn og veldig fornøyde med de 3 vi har.

ønsker gjerne råd og synspunkter på hva dere synes.......

Skjønner godt hva du tenker.. Ikke så gøy å bli gravid når dere var ferdige med å få barn, og hadde lagt planer fremover!

Men, tror du at du klarer å ta en abort? Og glemme det som kunne ha blitt? Jeg tror ikke jeg hadde klart det. Jeg tror ikke jeg hadde klart å glede meg over alle fremtidsplanene, fordi en hadde manglet.. (men nå er jeg bare 30 år, og har bare to på 1&3 år. Han hende jeg tenker annerledes om 10 år.

Abort spørsmålet er veldig individuelt. Mange tar abort, og ofrer det aldri en tanke. Hva som er rett for dere vet bare dere. Hva sier mannen da?

Er vell flere her inne på barn i magen og din baby som har "begynt på nytt". Du får høre litt hva deres erfaringer er.

Uansett- lykke til :)

Jeg tenker at slik ble det nå for dere. Det kommer en baby til. Livet blir kanskje ikke helt slik dere hadde tenkt nå fremover, men ikke nødvendigvis noe dårligere? Dere kommer jo til å elske ungen når den kommer, og ikke angre på at dere fikk ham eller henne. Søsknene er store nok til å passe babyen og delta, noe som sikkert er kjempefint og bra for dem.

Jeg tenker at det blir en endring dere ikke hadde tenkt dere på lik linje som om man skulle miste et barn, eller noen i familien skulle bli handikappet eller sykt. Planer må legges bort, og nye legges. Man må omstille seg å tenke på nytt. Men det går det og. I ditt tilfelle i motsetning til det jeg skrev først her i avsnittet så er jo denne endringen bare positiv, -egentlig:) Ett nytt lite menneske å bli kjent med. Ja, det blir litt mindre tid til de andre barna, ja, det blir litt mindre tid til dere som par, men gjør det noe?

Jeg sier ikke at det eneste valget du har er å få babyen, men JEG hadde ikke maktet noe annet, ikke når man fint KAN få babyen. Men dette var mine tanker, ikke noen fasit, eller press eller noe. Dere må jo selvsagt ta det valget DERE kan og vil leve med.

vel, du har jo faktisk et valg her da. Du kan ta abort.....Livet ditt må ikke forandres på tross av denne uplanlagte graviditeten, det er opp til deg (og eventuelt din mann).

Har du snakket med han om hva han tenker rundt dette?

Lykke til :-)

Skjønner at det er vanskelig, men det er et valg kun dere to kan ta. Her kan du få, som du selv presiserer, synspunkter. Jeg må bare si meg enig med anonym 22:04. Selv hadde jeg ikke klart å velge bort babyen hvis alt lå til rette for å klare et barn til. Stabilt forhold, jobb, økonomi, helse osv. Jeg tror aldri man angrer på de barna man får. Verre med de man ikke får kanskje?

Lykke til med valget. Forhåpentligvis ser dere klarere hva som blir riktig for dere når det første sjokket har lagt seg.

Annonse

Jeg synes dette er et feil forum å skrive et slikt innlegg i.
Enig med anonym her, kanskje litt feil sted å skrive dette!! Syns så absolutt ikke synd på deg.

Javel, kanskje ikke helt tema her, men vet du hva!!!! syns ikke synd på deg?

Ta deg sammen, selv om du sannsynligvis sliter med å skaffe deg bolle i ovnen kan du vel for &%$#/%$ ha litt takhøyde for at andre har problemer i motsatt retning, og se litt ut av din egen glassbolle!

Til HI: du har min fulle støtte og sympati i denne vanskelige situasjonen!!!!

klem

Endret av nerdybirdy
Enig med anonym her, kanskje litt feil sted å skrive dette!! Syns så absolutt ikke synd på deg.

Javel, kanskje ikke helt tema her, men vet du hva!!!! syns ikke synd på deg?

Ta deg sammen, selv om du sannsynligvis sliter med å skaffe deg bolle i ovnen kan du vel for &%$#/%$ ha litt takhøyde for at andre har problemer i motsatt retning, og se litt ut av din egen glassbolle!

Til HI: du har min fulle støtte og sympati i denne vanskelige situasjonen!!!!

klem

Haha så sinna!! Litt dobbeltmoralsk eller? Klager på at jeg skal sette meg i andres situasjon, men tydeligvis så klarer du det ikke selv!

Javel, kanskje ikke helt tema her, men vet du hva!!!! syns ikke synd på deg? Ta deg sammen, selv om du sannsynligvis sliter med å skaffe deg bolle i ovnen kan du vel for &%$#/%$ ha litt takhøyde for at andre har problemer i motsatt retning, og se litt ut av din egen glassbolle! Til HI: du har min fulle støtte og sympati i denne vanskelige situasjonen!!!! klem
Haha så sinna!! Litt dobbeltmoralsk eller? Klager på at jeg skal sette meg i andres situasjon, men tydeligvis så klarer du det ikke selv!

Satte det på spissen for at du skulle forstå hvor urimelig det er å komme med en slik kommentar. Tenker egentlig at dersom man ikke overhodet makter å se andre få noe en selv ikke har, kan man kanskje holde seg unna, og da egentilg hele forumet. Enig i at det kanskje ikke er det best plasserte innlegget her, men alvorlig talt, den siste kommentaren din i det første innlegget kunne du spart deg! Og for å være ærlig: grønnfargen velter ut av skjermen fra ditt innlegg.

Igjen til HI: Blås i denne typer kommentarer, og fokuser på deg selv, og hva som er rett for deg :)

Lykke til

Og forresten, jeg har full sympati til dem som sliter med ufrivillig barnløshet, og forstår at det er en kjempetøff situasjon. Det jeg har null toleranse for er bedrevitende høner som skal moralisere over andres valg i forhold til livssituasjon. Mitt råd til deg: konsentrer deg om deg selv, det virker som det er mer enn nok for deg!

Først og fremst så må jeg få si at jeg anser dette "bli-gravid"-forumet som et underforum for dem som enten prøver eller er på annen måte er usikker på et fremtidig svangerskap. La oss nå holde oss for gode til å starte å hakke på hverandre uansett hvilket utgangspunkt man har..

Jeg kan godt forstå usikkerheten din anonym. Selv ville jeg ikke sagt at jeg var/er "ferdig" med unger, men akkurat nå er det absolutt verst tenkelige tidspunktet for en til en... Og nå sitter jeg her og er nervøs for at det akkurat er det som er på tur til å skje.

Nå vet jeg ikke om dette er noe bra tips/råd, men jeg tenker som så at jeg vil aldri angre på unger jeg får. Jeg vil derimot kunne angre veldig på de jeg ikke får.

Så skulle det vise seg at jeg faktisk er gravid nå (her jeg sitter med foreløpig negativ test, et bekken som skrangler, ømme bryst og bøtten ved min side) så skal jeg til syvende å sist klare å glede meg over det. Man må bare prøve å omstille seg til å godta hva som skjer samt å innse at det blir å gå bra uansett.

For det gjør det! En vanskelig situasjon blir bare hakket mer komplisert...

Ta deg en god venninnekveld...snakk ut...gråt...tenk gjennom alternativene så tror jeg nok at du vil finne ut hva som vil være det "rette"

Lykke til!

Annonse

Og forresten, jeg har full sympati til dem som sliter med ufrivillig barnløshet, og forstår at det er en kjempetøff situasjon. Det jeg har null toleranse for er bedrevitende høner som skal moralisere over andres valg i forhold til livssituasjon. Mitt råd til deg: konsentrer deg om deg selv, det virker som det er mer enn nok for deg!

Nei vet du hva!! DET der tolererer jeg ikke, for det første så kjenner du meg overhodet ikke og for det andre hva gir deg rett til å snakke sånn til andre mennesker. Jeg kan innrømme at jeg kunne formulert meg anderledes, men for den lille setningen så gir det ikke deg rett til å hakke ned på andre mennesker på den måten, makan så respektløst! Det er dessuten alles rett og være på forum og svare på det man har lyst til, så og si at noen burde holde seg unna kan mistolkes som en trussel, så hadde jeg vært deg så hadde jeg vært litt forsiktig med å komme med slike kommentarer.

Jeg er ikke her for å krangle så jeg setter pris på om vi setter strek her :)

Hadde du kjent meg så hadde du visst at jeg ikke er den personen du indikerer at jeg er. Så det vil jeg ha meg frabedt. Dette skal være et koselig sted og jeg er enig at vi skal støtte hverandre, så derfor beklager jeg til anonym min noe ugjennomtenkte komentar:) håper hun kan tilgi den:)

OIIIIII Viste ikke at dette skulle provosere eller at det skulle bli et stor krangleinnlegg.

Beklager på det sterkeste, jeg har ikke vært på dette forumet siden jeg fikk minstemann som nå er 8 år, og siden jeg ønsket å være anonym og jeg ønsket svar så valgte jeg denne siden jeg faktisk ikke fant noen andre steder å poste innlegget anonymt bortsett fra anonymsiden da.

Uansett Takk til dere som svarte meg så fint, og beklager til dere andre jeg provoserte, men selv om dere sliter med å bli gravide så kan dere ikke la det gå ut over alt og alle.

Vi har bestemt oss for å beholde barnet, det var vel aldri noen stor tvil, men man blir jo litt i en sånn skrek blandet fryd tilstand når man på en måte er ferdig med barn og i tillegg bruker prevansjon.

VI gleder oss nå masse og ser frem til å få et nytt familiemedlem i Mai 2013

HI

OIIIIII Viste ikke at dette skulle provosere eller at det skulle bli et stor krangleinnlegg. Beklager på det sterkeste, jeg har ikke vært på dette forumet siden jeg fikk minstemann som nå er 8 år, og siden jeg ønsket å være anonym og jeg ønsket svar så valgte jeg denne siden jeg faktisk ikke fant noen andre steder å poste innlegget anonymt bortsett fra anonymsiden da. Uansett Takk til dere som svarte meg så fint, og beklager til dere andre jeg provoserte, men selv om dere sliter med å bli gravide så kan dere ikke la det gå ut over alt og alle. Vi har bestemt oss for å beholde barnet, det var vel aldri noen stor tvil, men man blir jo litt i en sånn skrek blandet fryd tilstand når man på en måte er ferdig med barn og i tillegg bruker prevansjon. VI gleder oss nå masse og ser frem til å få et nytt familiemedlem i Mai 2013 HI

Gratulerer til deg. Sitter her sjølv med posetiv test og ikkje planlakt. Venter nr 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...