pappato Skrevet 17. september 2012 #1 Del Skrevet 17. september 2012 Er på tynt vann her i forhold til min arbeidsgiver, men får ingen nøyaktige svar på spørsmålene til min arbeidsgiveren. Dette er situasjonen: Jeg er fast ansatt, og har arbeidet i bedriften i 6 år. Jeg har i sommer hatt pappapermisjon i 11 uker, fra og med 7. mai til og med 20. juli. Under denne tiden mottok jeg støtte fra NAV i henhold til reglene for fedrepermisjonen. Etter avtale med arbeidsgiver gikk jeg direkte over på ferie etter permisjonen, dvs. første feriedag var 23. juli. Første arbeidsdag etter permisjon og ferie var 13. august. Så til spørsmålet: Jeg fikk støtte fra NAV frem til og med 20. juli. Så lurer jeg på om jeg har krav på lønn fra arbeidsgiver for de resterende dagene i juli (altså 7 virkedager) + de to første ukene i august (uke 31 og 32). Disse dagene ble brukt til ferie som jeg hadde opparbeidet meg i fjor. Jeg har vel rett på 22 lønnede fereidager ved full opptjening? Arbeidsgiverhar trukket meg for de feriedagene jeg har tatt ut. Vi fikk utbetalt feriepenger i slutten av juni for 2011. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972172-pappapermisjon-ferie-og-l%C3%B8nn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #2 Del Skrevet 17. september 2012 Det er ingen som får ferie med lønn, da har du isåfall en usedvanlig snill arbeidsgiver. Det vanlige er å få 11 mnd lønn og 1 mnd med feriepenger (evt 10 mnd og ca 3 uker om man tar ut 5 uker ferie) og det blir da helt korrekt at du trekkes for de dagene du tar ut ferie.. Du har jo fått feriepenger og de skal dekke ferien din... Noen steder gjør man det slik at man trekkes for ferien når man får feriepenger og man får da "lønn" når man tar ut ferie utenom juni (om det er den mnd man får feriepengene) Men du var jo i permisjon i juni og juli og dermed har ikke arbeidsgiver kunnet trekke deg i juni så da må de trekke deg etter at permisjonen er over.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972172-pappapermisjon-ferie-og-l%C3%B8nn/#findComment-144554214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå