Gå til innhold

sammenheng med hvor du kjenner hikkinga og om hodet er festet???

Anbefalte innlegg

alt man skal lure på eller sitter å tenker under denne graviditeten :) men nå har jeg begynt å kjenne hikkinga til lillejenta i magen, både ned liksom mellom rompa å "musa". samtidig kjenner jeg ho opp mot ribbeina da.

kan det ha sammenheng med om hode er festa eller.......?

Fortsetter under...

Hodet fester seg som regel ikke før i uke 36, det er ihverfall da jordmor eller lege gir beskjed om det fester seg. Er ikke bestandig det fester seg heller. Som oftest har bare hodet og tyngdekraften i uke 32 gjort at babyen har snudd seg, men kan snu seg igjen om det vil det.

Har lest at hvis hodet ikke er festet seg og vannet går, så skal man legge seg ned for at ikke navlestrengen skal komme i klem.

På helsekortet ditt står det koder for om hodet er festet eller ikke, men man får nok vite det før eller senere.

Jeg er 3 gangs gravid og begge de to første har festet hodet, det kjenner man godt. Det føles ut som man går med en håndball mellom bena :)

Annonse

Hodet fester seg som regel ikke før i uke 36, det er ihverfall da jordmor eller lege gir beskjed om det fester seg. Er ikke bestandig det fester seg heller. Som oftest har bare hodet og tyngdekraften i uke 32 gjort at babyen har snudd seg, men kan snu seg igjen om det vil det. Har lest at hvis hodet ikke er festet seg og vannet går, så skal man legge seg ned for at ikke navlestrengen skal komme i klem. På helsekortet ditt står det koder for om hodet er festet eller ikke, men man får nok vite det før eller senere. Jeg er 3 gangs gravid og begge de to første har festet hodet, det kjenner man godt. Det føles ut som man går med en håndball mellom bena :)
legen og jordmora har begynt å kjenne etter om hode er festet hos meg. med førstemann var hode festa i uke 32.

da har jeg vært på kontroll. å hodet var ikke festet, men langt nede i bekkenet. jordmor sa det var 50/50 sjanse om babyn festa hode.

men den hikkinga,hvor jeg kjente den var sikkert ettersom hvordan babyn låg nedi bekkenet. har begynt å ane hun hadde hode langt ned nå siden jeg har begynt å få vondt i skritte. og det kjennes godt når jeg går.

Her hikkes det så det dunker i rompa mi,men baby's hode er langt oppe i magen. Jeg skjønner ingenting av hvilke kroppsdel som er hvor...

sliter der jeg og.. hikkinga er nede ved skambeinet.. kjenner det kjempegodt som små dult, men er jo også der jeg kjenner det meste av bevegelse og spark..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...