Gå til innhold

Hvilke er finest?

Anbefalte innlegg

Vi venter en skikkelig "attpåklatt", har to jenter fra før. Synes navn er veldig vanskelig og liker nok litt andre navn enn for 20 år siden da jeg gikk gravid med jentene :-)Vanskelig å finne navn som skal passe og som alle hele familien liker.

Trenger hjelp til å rangere navnelista:

Matilda /-e

Sunniva

Nikoline

Josefine

Ferdinand

Sivert

August

Vil gjerne ha noen forslag fra dere også :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972131-hvilke-er-finest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi venter en skikkelig "attpåklatt", har to jenter fra før. Synes navn er veldig vanskelig og liker nok litt andre navn enn for 20 år siden da jeg gikk gravid med jentene :-)Vanskelig å finne navn som skal passe og som alle hele familien liker. Trenger hjelp til å rangere navnelista: Matilda /-e Sunniva Nikoline Josefine Ferdinand Sivert August Vil gjerne ha noen forslag fra dere også :-)

Gratulerer med attpåklatt på vei!

Jentenavn:

1. Nikoline. Utrolig bra navn. Sterkt og vakkert og feminint.

2. Mathilde. Som Nikoline men litt mer vanlig og anonymt.

- jeg ville valgt et av disse... :)

Guttenavn:

1. Ferdinand. Sterkt og flott og maskulint uten å være hardt.

2. August. Nydelig klang men langt mer anonymt.

3. Sivert. Pent men ikke sterkt.

God smak!

1. Sunniva - Nydelig navn! Synes alt er så bra med navnet, fint på papiret og i tale. Vakkert. Er vel litt farget av gode assosiasjoner til det også jeg, da, men hadde ikke nølt med å bruke det selv om jeg kunne :)

2. Matilde - Også veldig fint.

3. Nikoline og Josefine - Koselige navn, Josefine er hakket mer sukkersøtt, men vet ikke helt hvilket jeg synes er finest.

1. August - Klassisk og pent.

2. Ferdinand - Har vokst veldig på meg, synes igrunn det er kult

3. Sivert - Fint, men synes "rt"-lyden er litt skarp. Synes Syver høres litt bedre ut, eller Sigurd.

Gode forslag synes jeg er vanskelig, når dere har så mange fine å velge i fra før:)

Annonse

Mathilde/a Nydelige navn begge 2

Sunniva veldig fint

Josefine ; Nydelig og langt fra Jålenavn,dummeste jeg har hørt

Nikoline : De andre er finere

Sivert : Nei

August : Veldig Fint :)

Ferdinand : et navn jeg liker bedre og bedre :)

Vi venter en skikkelig "attpåklatt", har to jenter fra før. Synes navn er veldig vanskelig og liker nok litt andre navn enn for 20 år siden da jeg gikk gravid med jentene :-)Vanskelig å finne navn som skal passe og som alle hele familien liker. Trenger hjelp til å rangere navnelista: Matilda /-e Sunniva Nikoline Josefine Ferdinand Sivert August Vil gjerne ha noen forslag fra dere også :-)

Flotte navn dere har funnet!

1. Matilda - nydelig!

2. Mathilde - også veldig fint :)

3. Sunniva - flott navn!

4. Nikoline - fint!

5. Josefine - litt for sukkersøtt for meg, men fint er det jo.. :)

1. August - nydelig!

2. Sivert - kjempefint!

3. Ferdinand - stilig!

Prøver meg på noen forslag:

Anton

Ludvig

Waldemar

Theodor

Didrik

Viljar

Cornelius

Eline

Mathea

Cornelia

Ingelin

Louise

Karoline

Juliane

God smak! 1. Sunniva - Nydelig navn! Synes alt er så bra med navnet, fint på papiret og i tale. Vakkert. Er vel litt farget av gode assosiasjoner til det også jeg, da, men hadde ikke nølt med å bruke det selv om jeg kunne :)2. Matilde - Også veldig fint. 3. Nikoline og Josefine - Koselige navn, Josefine er hakket mer sukkersøtt, men vet ikke helt hvilket jeg synes er finest. 1. August - Klassisk og pent. 2. Ferdinand - Har vokst veldig på meg, synes igrunn det er kult 3. Sivert - Fint, men synes "rt"-lyden er litt skarp. Synes Syver høres litt bedre ut, eller Sigurd. Gode forslag synes jeg er vanskelig, når dere har så mange fine å velge i fra før:)

Er tante til en liten Sigurd :) Syver har jeg ikke tenkt på, må "smake" litt på det :)

Annonse

Flotte navn dere har funnet! 1. Matilda - nydelig! 2. Mathilde - også veldig fint :) 3. Sunniva - flott navn! 4. Nikoline - fint! 5. Josefine - litt for sukkersøtt for meg, men fint er det jo.. :) 1. August - nydelig! 2. Sivert - kjempefint! 3. Ferdinand - stilig!

Prøver meg på noen forslag: Anton Ludvig Waldemar Theodor Didrik Viljar Cornelius Eline Mathea Cornelia Ingelin Louise Karoline Juliane

Takk for mange gode forslag :) Liker Anton, Ludvig, Didrik og Cornelius av guttenavnene og Eline, Mathea, Cornelia /-e , Ingelin og Louise av jentenavnene.

Matilda /-e Litt kjedelig Sunniva Nydelig Nikoline Søtt og tøft Josefine Pent og søtt Ferdinand Står høyt på lista mi... Sivert Fint August Ok, men litt ulik uttale

Min oldefar het Ferdinand :) Synes det er ett flott og staselig navn, men skjønner også de som forbinder det med oksen Ferdinand :)) Tror det blir Sunniva hvis vi får jente :) Jeg liker navnet godt og pappaen er helt bestemt på at hun skal hete Sunniva om det blir jente. Virker som det er små muligheter for å få han til å endre mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...