Gå til innhold

Flere som sliter med Kvalmen

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 uker på vei og kvalmen vil ikke sleppe. Våkner på natta enda av at jeg er kvalm og føler meg rett og slett uvell 90 % av dagene. Med første gullet så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, men denne gangen så holder jeg på å går på veggene. Trudde dette kom til å gå over etter 12 uker hadde gått, men nei du ikke denne gangen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972121-flere-som-sliter-med-kvalmen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med nr.1 så kasta jeg opp under hele sv.sk.!:-l men det var verdt det altså:-)

Med nr.2 nå, så kom kvalmen i uke 6+6, er nå i 7+1. Ikke like ille som sist,men nok til å henge over doskåla et par ganger pr.dag :-s

Har vel vært kvalm fra uke 5-6.. Spyr ikke, men skulle av og til ønske jeg gjorde det så jeg kunne få litt pause.. Var værst i uke 7-8, men setfår liksom aldri over. Nå er jeg 10 uker og det føles som jeg har verdens værste hangover spm aldri går over. Føler meg aldri på topp og er trøtt, svimmel og kvalm hele tiden. Ikke noen morgenkvalme her, heller døgnkvalme spør du meg.. Ugh :(

Med forrige startet kvalmen i uke 6-7.. Og gikk over mellom uke 10 og 12 en gang. Men da var kvalmen over bare over natta.. Forduftet! Kan vel bare drømme om det samme nå :P

Endret av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire

Annonse

Oh yes! Her er det masse kvalme og masse spying hver dag...med første mann merka jeg ikke så mye til kvalmen før i uke 6 men da tok jeg to tabletter med ingefær om morningen og det holdt formen fin hele dagen. Denne gangen har jeg og vert kvalm siden uke 5 og nå spyr jeg daglig. Ingefærtablettene virker ikke denne gangen, men jeg vil ikke ta tablettene som legen kan forskirve (de som egentlig er i mot reisesyke) litt pga at jeg blir ufattelig trøtt av dem og vil helst isje ta tabletter med rødtrekantvarsel når jeg er gravid..

Håper dere alle blir kvitt kvalmen like fort som jeg ønsker at jeg skal bli kvitt min! :)

Jeg er 16 uker på vei og kvalmen vil ikke sleppe. Våkner på natta enda av at jeg er kvalm og føler meg rett og slett uvell 90 % av dagene. Med første gullet så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, men denne gangen så holder jeg på å går på veggene. Trudde dette kom til å gå over etter 12 uker hadde gått, men nei du ikke denne gangen..

Da jeg vær gravid sist var jeg kvalmen de 4 første månedene. Jeg gikk ned i vekt i starten fordi all mat gjorde meg dårlig. Men plutselig og heldigvis gikk det over. Blitt fortalt at da min mor vær gravid med meg vær hun kvalm hele graviditeten...

Nå har jeg godt sykemeldt i snart 2 mnd, jobber som kokk. Så det e ikke snakk om at jeg kan være på arbeid og spy imellom matlaginga. Det har ikke godt over i det hele tatt,,, Med først så var jeg ikke kvalm i det hele tatt, og bekkenløsning var noen andre klaget over som jeg slapp. Men har har merket litt smerter når jeg går my opp trapper eller er på byen... Gla dette er siste gangen jeg skal gå gravid. For det her blir en graviditet som jeg vil merke i 9 mnd trur jeg. Men det må bare komme med sitt værste, for det er glemt etter fødselen uannsett :-)

Jeg er i uke 13, og har så vidt merket litt bedring siste ukene så håper virkelig at det går seg til etterhvert. Har ellers vært kvalm hver eneste dag siden ca uke 7, spyr ikke så mye men kvalmen er så ille at det føles som jeg har spysyke som aldri går over :( Føler meg faktisk bedre de dagene jeg har spydd enn de dagene jeg bare går rundt og føler meg kvalm. I tillegg er jeg mye svimmel og helt ekstremt trøtt. Passer dårlig med en hektisk hverdag...

Jeg var 100 % sykemeldt i uke 7 og 8, pga kvalme, trøtthet og noen mindre blødninger. Etter det har jeg vært 50 % sykemeldt, og klarer så vidt å komme meg gjennom ukene selv om jeg har en jobb der jeg styrer dagen min mye selv og har verdens snilleste og mest forståelsesfulle sjef. Ikke noe moro å føle seg så dritt, og ikke noe moro når jeg ikke klarer å prestere bra på jobb eller fungere som normalt hjemme.

Har også slått meg til ro med at dette svangerskapet nok kommer til å bli tyngre enn de andre har vært, og at jeg kanskje ikke kommer helt i form igjen før babyen kommer. Trøsten er at man får verdens beste "premie" ! :)

Begynte rett før uke 6. Har kastet opp nesten hver dag siden. I helga er det bare blitt værre og værre. og spyr opp nesten alt jeg spiser. Intens kvalme. Er skikkelig fortvila for jeg begynte i ny jobb for ei uke siden. Gått greit første uka, da jeg har jobbet på dagtid og kvalmen har værst på kvelden, men nå det det ille fra jeg står opp til jeg legger meg. og jeg skal jobbe kveld uka som kommer. spydd 3 ganger allerede i dag....

Skal på første Ul i morra, så vi får se hva som skjer.... Har jobba hele tia i annen jobb før jeg begynte i ny, så håper virkelig eg har krav på sykepenger selv om jeg ikke har jobba 4 uker i ny jobb....

Annonse

Begynte rett før uke 6. Har kastet opp nesten hver dag siden. I helga er det bare blitt værre og værre. og spyr opp nesten alt jeg spiser. Intens kvalme. Er skikkelig fortvila for jeg begynte i ny jobb for ei uke siden. Gått greit første uka, da jeg har jobbet på dagtid og kvalmen har værst på kvelden, men nå det det ille fra jeg står opp til jeg legger meg. og jeg skal jobbe kveld uka som kommer. spydd 3 ganger allerede i dag.... Skal på første Ul i morra, så vi får se hva som skjer.... Har jobba hele tia i annen jobb før jeg begynte i ny, så håper virkelig eg har krav på sykepenger selv om jeg ikke har jobba 4 uker i ny jobb....

Vi får hope at du har krev på sykepenger, for jeg hadde ikke klart å vært på jobb nå.. Tanken på å lage mat til gjester nå, er ikke akuratt no æ kunne ha klart. Mat lukter er det værte, det er som å be om en tur på toalette. Men med famillie i hjemmen så kommer man sei ikke unna matlagning. Men hjemme kan jeg legge meg på sofan etterpå, det kan jeg ikke på jobb :-(

Begynte rett før uke 6. Har kastet opp nesten hver dag siden. I helga er det bare blitt værre og værre. og spyr opp nesten alt jeg spiser. Intens kvalme. Er skikkelig fortvila for jeg begynte i ny jobb for ei uke siden. Gått greit første uka, da jeg har jobbet på dagtid og kvalmen har værst på kvelden, men nå det det ille fra jeg står opp til jeg legger meg. og jeg skal jobbe kveld uka som kommer. spydd 3 ganger allerede i dag.... Skal på første Ul i morra, så vi får se hva som skjer.... Har jobba hele tia i annen jobb før jeg begynte i ny, så håper virkelig eg har krav på sykepenger selv om jeg ikke har jobba 4 uker i ny jobb....
Vi får hope at du har krev på sykepenger, for jeg hadde ikke klart å vært på jobb nå.. Tanken på å lage mat til gjester nå, er ikke akuratt no æ kunne ha klart. Mat lukter er det værte, det er som å be om en tur på toalette. Men med famillie i hjemmen så kommer man sei ikke unna matlagning. Men hjemme kan jeg legge meg på sofan etterpå, det kan jeg ikke på jobb :-(

Uff ja. kan jo krysse fingrene for at et mirakuløst går over i morra..hehe :)

He, he, ja, husker jeg var utrolig skuffet første gangen jeg var gravid, da kvalmen ikke ga seg etter uke 12, slik man leser om omtrent overalt. Her har kvalmen først gitt seg rundt uke 17-18 begge gangene (bare for å bli erstattet av svangerskapsmigrene - yes!), og regner ikke med at det blir noe annerledes denne gangen.

He, he, ja, husker jeg var utrolig skuffet første gangen jeg var gravid, da kvalmen ikke ga seg etter uke 12, slik man leser om omtrent overalt. Her har kvalmen først gitt seg rundt uke 17-18 begge gangene (bare for å bli erstattet av svangerskapsmigrene - yes!), og regner ikke med at det blir noe annerledes denne gangen.

Var du på jobb likevel? Eller var du sykemeldt?

vi er tydeligvis flere som sliter skjønner jeg..er nesten en liten trøst i det. ligger på sofaen med et bord fullt av muligheter ved min side, alt fra søtt til surt,sunt og usunt.må se om noe kan hjelpe,for dette funker ikke i lengsen.! vil jo helst være så mye oppe som mulig før bekkenet slår seg løs :-(

Nei, jeg var ikke sykmeldt i denne perioden. Siden jeg aldri kastet opp, men "bare" var kvalm 24 timer i døgnet, tenkte jeg vel rett og slett ikke på det som et alternativ. Har imidlertid en jobb som i perioder innebærer lett fysisk uteaktivitet, og traff heldigvis disse periodene da jeg var kvalm. For meg fungerer det bedre å jobbe fysisk ute i frisk luft, enn å sitte inne på et kontor foran en pc, og skulle konsentrere seg om skriving når man bare kjenner på hvor kvalm man er;-)

Denne gangen har jeg imidlertid bare kontorjobbing å se frem til, så når kvalmen sannsynligvis setter inn om ikke så lenge, aner det meg at jeg kommer til å slite kraftig med å kunne konsentrere meg... Aner imidlertid ikke hvor restriktiv man er på å sykemelde gravide som bare er generelt kvalme som meg, men ikke kaster opp i ekstreme mengder.

Nei, jeg var ikke sykmeldt i denne perioden. Siden jeg aldri kastet opp, men "bare" var kvalm 24 timer i døgnet, tenkte jeg vel rett og slett ikke på det som et alternativ. Har imidlertid en jobb som i perioder innebærer lett fysisk uteaktivitet, og traff heldigvis disse periodene da jeg var kvalm. For meg fungerer det bedre å jobbe fysisk ute i frisk luft, enn å sitte inne på et kontor foran en pc, og skulle konsentrere seg om skriving når man bare kjenner på hvor kvalm man er;-)

Denne gangen har jeg imidlertid bare kontorjobbing å se frem til, så når kvalmen sannsynligvis setter inn om ikke så lenge, aner det meg at jeg kommer til å slite kraftig med å kunne konsentrere meg... Aner imidlertid ikke hvor restriktiv man er på å sykemelde gravide som bare er generelt kvalme som meg, men ikke kaster opp i ekstreme mengder.

Så bra at du klarte å være i jobb. Jeg har nettopp begynt i ny jobb. Skosalg, så er ikke så veldig fysisk krevende, men kan liksom ikke spy i en sko heller. Vil veldig gjerne jobbe, så kommer til å si det til sjefen i dag. Så håper jeg forme ikke blir like ille som i helga... :)

Sliter med kvalmen ja!!! Var nesten bekymret for en stund siden jeg, for jeg var ikke kvalm ( vant til det fra tidl. Sv.sk.).. Men jammen, før jeg rakk og gruble så mye over det, så kom kvalmen!

Og da snakker vi ikke om morgenkvalme, men mer en sånn heldøgnskvalme:-p

Ligger utslått på sofaen og lader batteriene nå, mens ettåringen i huset sover:) tenkte jeg skulle holde fast på de to brødskiver jeg spiste tidl. , etter å ha kasta opp vitaminene jeg tar (jerntabl. Smaker ille på retur'n).. Men vi får se da:)

Kasta opp fra uke 7 til 38 i mitt forrige sv.sk. (lille ble født i uke 38 :-p ).. Gikk faktisk ned noen kilo av å være gravid:-p

Var sykemeldt i helga, men prøver meg på litt jobb igjen nå snart da... Har dårlig samvittighet for å være sykemeldt:-( så får vi se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...