Gå til innhold

Redebygging, anyone?

Anbefalte innlegg

Ja, er det noen som har blitt amgrepet av dette viruset?:P

Tidligere svangerskap har keg egentlig ikke det... Men denne gangen,,, siden ventetiden liksom ble så lang, så pusler jeg jo rundt her da...

Med to barn fra før er det liksom ikke så mye utstyr vi har hatt behov for osv, så det går mest på huset sånn forøvrig...

Det begynte med blomster.. Jeg MÅ ha friske blomster i vase hele tiden.

Og så trakk jeg om sofaene.

Og hang opp mye gardiner

Og har bakt en hel del, så fryserem er veldig full

Og i dag har jeg tatt ned alt barnetøyet fra loftet, sortert på nytt, lagt ut for salg og gis bort på facebook, og lagt klærne som lillebror skal arve i str-sorterte bokser..

I morgen skal jeg legge opp noen gardiner, tenkte jeg. Hvis ikke babyen blir født i natt da. Det hadde egentlig vært fint..

(i går var vi på ikea, men mannen har ødelagt ryggen og jeg fikk vondt i bekkenet av å bære inn de skapene vi kjøpte, så ci har jo litt igjen da.. Har pusset opp hele sommeren i påvente av familieforøkelsen..)

Egentlig er jeg fulltidsstudent, men hodet mitt klarer liksom ikke lese om dagen.. Så jeg pusler nå rundt her da, og prøver få tiden til å gå og ting til å gå i orden før babyen kommer...

Andre som meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143972076-redebygging-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja!! hehehe..

jeg hadde egentlig planer om å male kjøkkenet til uken (bak min samboers rygg :P) men han fant penslene og tok meg på fersken.. og han nekter meg :P haha .. får ikke lov av alene.

Skal bytte gardiner til uken, og vil helst innrede stuen på nytt :P

Imorgen har jeg glattkjøring da jeg prøver å få tatt førerkort før hun kommer.. phu;D

Du er tøff! Jeg hadde også planer om lappen før baby, men mistet motet :( Lykke til med glattkjøring!
Ja det forstår jeg .. jeg rekker nok ikke, ettersom alt tar så lang tid.. sånn med kjørelærer og ledig oppkjøring osv.. men prøver å få unna de obligatoriske tingene.. da er det ikke så mye å ta tak i etter den lille er her <3

Tusen takk!! Du får ta det opp igjen litt senere da.. :)

Oioi ja!!!

Jeg startet med å pusse opp rommet til jentene jeg ha fra før.

Så skiftet jeg gardiner og fargetema i hele stua/kjøkkenet.

Så rev jeg hyller og malte "boden" så den ble til en lekker sovealkove.

Så ble det nye knagger i hele gangen og imårra blir det tallerkenhylle til barnebøkene.

Puh! Jeg er alene, så jeg skjønner ikke helt at jeg har orka men det må liksom til hehe. Tror jeg er ferdig nå, bortsett fra at jeg Må ha grønnsåpelukt hele tida!

Har begynt med nye gardiner både til stua oppe og nede... Masse friske blomster. Ny duk til spisebordet. Planer om å pusse opp hallen og ene barnerommet til en av guttene mine. Så skal kjøkkenet vaskes i alle skap samt vaskerommet:)

er bare uke 32 så mener jeg rekker over dette..

Babyklær skal vaskes etter uke 36:)samt klargjøring av utstyr og senger osv:)

Annonse

Gjest Shanti ♥

Ja! Siden positiv test har vi pusset opp kjøkken og bad fra scratch, skiftet nesten alle møblene i stua, ryddet opp i en god del rot og hatt storrengjøring inkludert tak, vegger og listverk :) Puh! Nå gjenstår bare en ny bil (den vi har har 2 seter og ingen plass til barnevogn - mao kun dugandes på veien TIL sykehuset) og noen få klesplagg til frøkna. De siste ukene har jeg hatt ekstra fokus på nulltoleranse for hybelkaniner, til mannens store fortvilelse, ettersom bekkenet mitt er for skrantent til å støvsuge (sorry, kjære...)!

Godt å høre at det er flere enn meg :P

Mannen har vist tømt lageret med porsjonspaier i frysen, fikk jeg høre nå på morgenkvisten før han og ungene dro .. Så da har jeg jo en oppgave i dag og... Han er så skrekkelig dårlig på å få laget seg matpakke om morgenen etter at barna begynte å spise varmmat til frokost i barnehagen, så veldig greit å ha ting klart som han bare kan plukke ut av frysen, for når han først kommer på jobb er han jo sulten!

(og jeg liker å ha noe tilsvarende å varme opp til lunsj..)

I dag kommer foreldrene mine på moddagsbesøk også, så blir vel kjøkkentjeneste på meg hele dagen da.. Greit nok, ettersom jeg fikk sortert alt barnetøyet i går kveld, så den biten er jeg visst ferdig med.. Badet og soverommet er vasket det og.

Utrolignhva man får gjort, når man EGENTLIG burde ha lest faglitteratur,,, :P men jeg holder meg mer våken med husarbeid og kjøkken enn med en bok i hendene...

(dessuten tar det jo laaang tid å få gjort alle disse tingene, med den svære magen i veien og et kranglete bekken... Kan nesten ikke tro at da jeg var 28 uker på vei dro ungene og jeg på telttur i en uke, liksom... Hadde ikke gjort det nå, for å si det sånn!)

Samme her!! Bra vi ikke har så stor leilighet egenlig for da hadde det tatt knekken på meg.. I sommer kjøpte vi nye og solgte møbler, nå er det i gang med sortering vasking og pynting.. Babyen synes sikkert det er kjempe viktig med fine blomster og matchende lys og gardiner.... jaja

er jo veldig koselig å holde på;) Merker jeg blir kjempe dårlig humør de dagene bekkenet er så dårlig at jeg ikke får gjort noe.

T.o.m starta å vaske juleduk og tenke på jule gaver. Lillemor kommer jo i midten av novemer!alt Må være klart;)

Jeg har hatt veldig behov for å ha det ryddig rundt meg og å ordne alt praktisk til babyen kommer. Klærne er vasket og ryddet på plass i kommoden, sengen hennes er redd opp, vognen og bilstolen er kjøpt inn, bleiebøtten er montert opp og bleier og pleieprodukter er sirlig satt på plass i skapet på bader:) Har ikke gjort noe oppussingsarbeid da men..hehehe

Wow, jeg blir nesten litt utslitt av å lese alt dere har gjort! Jammen er dere flinke! Jeg er uke 39 i dag, og har vasket alle babyklær etc. I dag skulket jeg forelesning og la sengeklær på vogga og bagvogna og pakket babybagen til sykehuset og følte meg storfornøyd med redebygginga mi inntil jeg leste alt dere har gjort... ;) Jaja, får kanskje ta meg en ryddesjau i leiligheten, ser at golvet kunne hatt godt av en omgang med støvsugeren :) Lykke til, jenter!

Annonse

Vi har ryddet og vasket huset og legger det ut for salg, så nå er jeg mest opptatt av å finne et rede til oss ;) Må jo ha et sted å bo. Går på visninger og håper bare at vesla holder seg inne til vi har rukket å flytte. .......uke 32+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...