Gå til innhold

Artig måte å fortelle kommende bestemor...? :)

Anbefalte innlegg

I dag er jeg akkurat 8+0, og har vært i såpass dårlig form den siste uka at selv om det ikke er mange som vet det, tror jeg det er mange som har sine mistanker... :)

Vi hadde egentlig planlagt å holde det hemmelig til uke 12, men pga den dårlige formen og mye oppkast har jeg vært nødt til å fortelle de på jobb og skole, og føler det blir for dumt å holde bare familien utenfor - plutselig får de jo høre det gjennom andre!

Så jeg fortalte det til min far tidligere i dag, men har lyst til å gjøre noe artig utav det når det gjelder min mor - noen gode idéer til hvordan jeg kan fortelle det? :)

Fortsetter under...

Jeg tenkte på en eller annen måte å få sagt til henne: frøet er plantet, det spirer og gror, blomsten vår kommer frem i mai neste år. :) også se om hun tar den. :)

Eller så lander jeg på å få jenta vår til å viske i øret til besteforeldre at hun skal bli storesøster. :)

Annonse

Til min mor, da jeg ventet nummer en sa jeg(mens vi satt og spiste):

"Nå skal jeg fortelle deg noe som vil forandre ditt forhold til sildball for resten av livet...." hvorpå hun fikk et veldig alvorlig uttrykk og liksom stålsatte seg for det verste....

"...jeg er gravid. Du skal bli bestemor til våren".

Og DER strømmet tårene og bestemora fløy opp på loftet etter gamle babyting fra jeg var lita....

...Og gjett hva hun tenker på hver gang hun spiser sildball!

Vi skulle fortelle det til min far at han skulle få sitt fjerde barnebarn, så min mann sier: Du, svigerfar.... Du er jo bestefar, med alt hva det innebærer av gleder og plikter og hjelping og bidrag og sånn... Synes du det er ok om det kommer en til? Det tok fem sekunder så begynte tårene å trille hos bestefar....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...