Gå til innhold

Hva slags saus bruker dere til fiskekaker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når jeg steker dem i stekepanna så er det best uten saus. Bruker litt av stekefettet over potetene bare.

Når jeg vil ha brun saus steker jeg ikke fiskekakene først, lar de trekke i sausen. Brun saus er nyyydelig til fiskekaker. Liker best hjemmelaget brun saus, slik som min mor brukte, men noen ganger velger jeg kjøttkaksaus fra Toro ;)

En gang i min barndom ble jeg med en venninne hjem etter skolen. Fikk da servert fiskekaker i tomatsaus - det var merkelig :o men sikkert ikke uvanlig, selv om vi aldri fikk det servert hjemme. Eller?

Annonse

• 5 år senere...

Annonse

Litt stekefett, ev. med litt vårløk eller purre i, eller ingen saus i det hele tatt. En sjelden gang serveres det fiskekaker i brun saus, men det var nok en vanligere middag før i tida. Lager mannen i huset middag med fiskekaker, så blir det brun saus.

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Brun saus med løk. 

Og potet, gulrot eller gulrotstuing, brokkoli, og av og til makaroni med litt smør og sukker i (ja, i tillegg til potet). 

Anonymkode: 1f2c0...27a

Hvorfor sukker i makaroni?

Anonymkode: 66b8e...3c2

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sukker i makaroni?

Anonymkode: 66b8e...3c2

Fordi det blir god smak. Og det er «mattradisjon» der jeg kommer fra, i likhet med litt smør og sukker i ertestuingen. 

Anonymkode: 1f2c0...27a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...