Gå til innhold

Hva slags saus bruker dere til fiskekaker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brun saus med løk.

Og så kokte poteter og gulrøtter. Og tyttebærsyltetøy er heller ikke så dumt til :)

Skrevet

Lager en rømmedressing. Til fiskekaker syns jeg det er godt med raspa hvitløk, dill, pepper og litt sweet chili saus i rømma.

Skrevet

Når jeg steker dem i stekepanna så er det best uten saus. Bruker litt av stekefettet over potetene bare.

Når jeg vil ha brun saus steker jeg ikke fiskekakene først, lar de trekke i sausen. Brun saus er nyyydelig til fiskekaker. Liker best hjemmelaget brun saus, slik som min mor brukte, men noen ganger velger jeg kjøttkaksaus fra Toro ;)

En gang i min barndom ble jeg med en venninne hjem etter skolen. Fikk da servert fiskekaker i tomatsaus - det var merkelig :o men sikkert ikke uvanlig, selv om vi aldri fikk det servert hjemme. Eller?

Skrevet

Kommer an på tilbehøret

Brunsaus, rømme/rømmedressing, remulade, smeltet smør...........

Skrevet

Pleier å ha smeltet smør jeg.

Fiskekaker, poteter, raspet gulerøtter med sitron/sukker i, evt nykål osv og smeltet smør med feks purre i. Og evt småbacon til.

Skrevet

smelta smør, men da bør de også være stekt

• 5 år senere...
Skrevet

Bruker ris og smeltet smør med purreløk i. Kokte gulrøtter

Anonymkode: 0f9ba...33e

Skrevet

Bruker remulade

Anonymkode: 7d9e0...c77

Skrevet

Vi bruker sjelden saus til hverdagsmaten.

Anonymkode: 5dcbb...f10

Skrevet

Remulade

Skrevet

Ingen saus, men det kommer vel mest av at fiskekaker ikke står på menyen her. Kjenner jeg blir kvalm bare ved tanken. 

Anonymkode: 8a09a...681

Skrevet

Litt stekefett, ev. med litt vårløk eller purre i, eller ingen saus i det hele tatt. En sjelden gang serveres det fiskekaker i brun saus, men det var nok en vanligere middag før i tida. Lager mannen i huset middag med fiskekaker, så blir det brun saus.

Skrevet

Brun saus med løk. 

Og potet, gulrot eller gulrotstuing, brokkoli, og av og til makaroni med litt smør og sukker i (ja, i tillegg til potet). 

Anonymkode: 1f2c0...27a

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Brun saus med løk. 

Og potet, gulrot eller gulrotstuing, brokkoli, og av og til makaroni med litt smør og sukker i (ja, i tillegg til potet). 

Hvorfor sukker i makaroni?

Anonymkode: 66b8e...3c2

Skrevet

Ingen saus. Bare sylteagurk og rømmebeter. Evt litt rømme. 

Anonymkode: a1ba7...f17

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor sukker i makaroni?

Anonymkode: 66b8e...3c2

Fordi det blir god smak. Og det er «mattradisjon» der jeg kommer fra, i likhet med litt smør og sukker i ertestuingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...