Gå til innhold

Dere som dusjer/vasker håret en/to ganger i uka -

Anbefalte innlegg

Hvordan klarer dere det?

Nå har jeg vært uten dusj i tre dager og tenkte at jeg skulle holde ut til rørleggeren kommer i morgen - men nå klarer jeg rett og slett ikke å vente lenger.

Jeg pakker bagen og tar turen til foreldrene mine, for nå er jeg seig over hele kroppen og håret står nesten av seg selv.... Føler meg skikkelig ufresh og gleeeeder meg til en lang og varm dusj!

Jeg har vasket meg morgen og kveld med klut (bruker bare å dusje om kvelden, men har følt meg så skitten), men føler at huden ikke blir ordentlig ren av den kladdingen...

Så spørsmålet mitt er hva man oppnår ved å begrense dusjingen - og da mener jeg alle de som er friske, og IKKE de som har supersensetiv hud som knapt tåler dampen fra dusjen :)

Fortsetter under...

Grunnen til at håret blir fett etter så kort tid er rett og slett fordi det vant til overhysterisk vasking :)

Om du fra nå av vasker håret bare hver 3. dag vil du fort se at håret venner seg til det og ikke blir fett ;)

Noe annet med kroppen da.

Grunnen til at håret blir fett etter så kort tid er rett og slett fordi det vant til overhysterisk vasking :) Om du fra nå av vasker håret bare hver 3. dag vil du fort se at håret venner seg til det og ikke blir fett ;) Noe annet med kroppen da.
Grunnen til at håret blir fett etter så kort tid er rett og slett fordi det vant til overhysterisk vasking :) Om du fra nå av vasker håret bare hver 3. dag vil du fort se at håret venner seg til det og ikke blir fett ;) Noe annet med kroppen da.

Men hva er poenget med å venne håret til det? Jeg har et tykt og sunt hår som tåler både vann og stylingprodukter.... Jeg sliter med å se vitsen med å gå med et illeluktende hår. Det ser jo så mye bedre ut når det er nyvasket...

hi

Men hva er poenget med å venne håret til det? Jeg har et tykt og sunt hår som tåler både vann og stylingprodukter.... Jeg sliter med å se vitsen med å gå med et illeluktende hår. Det ser jo så mye bedre ut når det er nyvasket... hi

Det er jo ikke bra å vaske håret så ofte. Spesielt ikke for hodebunnen, den blir jo uttørket.

Men hva er poenget med å venne håret til det? Jeg har et tykt og sunt hår som tåler både vann og stylingprodukter.... Jeg sliter med å se vitsen med å gå med et illeluktende hår. Det ser jo så mye bedre ut når det er nyvasket... hi

Fordi, det er ikke bra for håret å vaskes hver dag.. Og enda om noen av oss vasker det hver 3 dag bare, så skaldu vite, jeg løper ikke med illeluktende hår, det er heller ikke fett eller ekeltpå noe måte.

Der svarer du deg selv egentlig. Hvis du ikke trenger det så hva er vitsen i å spørre? Hehe :)

Det sparer meg masse tid å vaske det hver 3 dag, så det er mye av grunnen til at jeg slutta å vaske det hver dag da (har langt hår). Tørt hår har jeg uansett.

Dusj derimot, gjør jeg to ganger per dag, når jeg står opp og før jeg laller, nydelig! Har fet hud (hurra for mindre sjans for masse rynker) så er ikke tørr og sprukken noen steder :)

Endret av LilleFie

Annonse

Jeg har også tykt og sunt hår som vaskes 1-3 ganger i uken, altettersom hva jeg gjør. Dusjer etter stall, så klart, uansett om jeg vasket håret dagen før.

Kan glatt gå 3-4-5 dager uten å vaske håret og det ser like fresht ut.

Jeg har blitt vant med å kun vaske håret ca hver 3 dag nå. Håret mitt er ett kaos uten like (sikkert pga hormoner), jeg mister MYE hår nå, og det er så fullt av floker til tross for en halv balsam-flaske! Omtrent så jeg griner av fortvilelse når jeg kommer ut av dusjen :(

MEN det har blitt mye "sunnere" (ser penere ut, ikke fett eller klissete) enn tidligere når jeg vasket håret hver dag/hver andre dag. Skal nevnes jeg dusjer kroppen hver dag allikevel, bare hopper over håret ;)

Jeg vasker håret 1-2 ganger i uka, men dusjer hver dag! Bruker ikke såpe av noe slag og bruker kun litt balsam i håret! Har ikke fett hår og lukter ikke vondt;-)

Jeg hadde blitt sprø av å vaske håret oftere, tar jo så lang tid;)

Jeg bruker ikke såpe fordi jeg har veldig sensitiv hud og siden jeg aldri har brukt det så er vel fettbalansen(?) i huden min bra. Sliter med litt tørre legger da;)

Men jeg må alltid ha en rask dusj på morgenen for å føle meg fresh!

Det tar bare et par vasker med 3-5 dager mellom :)

Og så er det en grense for hvor fett håret kan bli ;) Det blir ikke fetere og fetere til lenger tid det går.

Nå er det vel snart en uke siden jeg dusjet og vasket håret, og enda er det ikke fett. Farge kunne det trengt, siden utveksten begynner å vise skikkelig. Men det lukter fortsatt shampo, og ikke "hår".

Det tar bare et par vasker med 3-5 dager mellom :) Og så er det en grense for hvor fett håret kan bli ;) Det blir ikke fetere og fetere til lenger tid det går. Nå er det vel snart en uke siden jeg dusjet og vasket håret, og enda er det ikke fett. Farge kunne det trengt, siden utveksten begynner å vise skikkelig. Men det lukter fortsatt shampo, og ikke "hår".

Har du spurt noen andre ang hårlukt? Ofte kjenner man ikke selv at man ikke lukter særlig godt...

Og hvordan i all verden klarer du å gå en hel uke uten å dusje? Jeg regner med at du blir vant til den urene følelsen, men syns du ikke det er deilig med en nyvasket og ren kropp? Både for deg selv om omgivelsene?

Annonse

Hvordan klarer dere det?

Nå har jeg vært uten dusj i tre dager og tenkte at jeg skulle holde ut til rørleggeren kommer i morgen - men nå klarer jeg rett og slett ikke å vente lenger.

Jeg pakker bagen og tar turen til foreldrene mine, for nå er jeg seig over hele kroppen og håret står nesten av seg selv.... Føler meg skikkelig ufresh og gleeeeder meg til en lang og varm dusj!

Jeg har vasket meg morgen og kveld med klut (bruker bare å dusje om kvelden, men har følt meg så skitten), men føler at huden ikke blir ordentlig ren av den kladdingen...

Så spørsmålet mitt er hva man oppnår ved å begrense dusjingen - og da mener jeg alle de som er friske, og IKKE de som har supersensetiv hud som knapt tåler dampen fra dusjen :)

Vasker håret én til to ganger i uka, men kroppen annenhver/hver dag. Har veldig sundt hår! Før sleit jeg mye med flass og kløende hodebunn, IKKE godt...

Har langt hår, og tar alt for mye tid til At jeg kan vaske det daglig. Blir et par ganger i uka. Men bruker ikke mye styling produkter. Hvis jeg gjør det må jeg vaske det oftere!

En gang i uka er jo ikke noe probl. Men jeg har lurt litt på hvordan det blir når man ikke vasker det på ukevis... Feks Cecilie skog, når hun er på lange turer..

Vasker ikke håret hver dag, men når jeg jobber dytter jeg som regel hodet i dusjen for å "vanne det", slik at det legger seg slik jeg vil.

Noen uker går det med annenhver dag, andre ganger holder med med hver tredje dag. :)

Hvis du opplever at håret ditt blir fett bare du ikke vasker det på en dag, vil jeg si du har ett hodebunnsproblem du bør få hjelp til. Kan anbefale og bruke en shampo i en periode som virker mot fethodebunn. Samtidig som du prøver og utsette vasken 1 dag eller 2. Det er ikke bra for verken hår eller hodebunn og bli vasket vær dag. Kerastase har meget gode produkter mot hodebunnsproblemer. Verdt og prøve. Samtidig er det viktig at du vasker håret med shampo 2 ganger slik at du får vekk all skitten, og får renset hodebunnen godt. Ta deg litt tid og masser shampoen godt inn. Og balsam..skal KUN i LENGDENE! aldri kline balsam oppi hodebunnen, det eneste du oppnår med det er tungt og evt fett hår. Ihvertfall om du bruker feil shampo eller balsam for ditt hår. Anbefaler virkelig for alle å dra på en frisør salong og få veiledning på hvilken shampo som passer din hodebunn og ditt hår. Det kan gjøre store forskjeller, jeg lover. Hilsen Frisør:-)

Hvis du opplever at håret ditt blir fett bare du ikke vasker det på en dag, vil jeg si du har ett hodebunnsproblem du bør få hjelp til. Kan anbefale og bruke en shampo i en periode som virker mot fethodebunn. Samtidig som du prøver og utsette vasken 1 dag eller 2. Det er ikke bra for verken hår eller hodebunn og bli vasket vær dag. Kerastase har meget gode produkter mot hodebunnsproblemer. Verdt og prøve. Samtidig er det viktig at du vasker håret med shampo 2 ganger slik at du får vekk all skitten, og får renset hodebunnen godt. Ta deg litt tid og masser shampoen godt inn. Og balsam..skal KUN i LENGDENE! aldri kline balsam oppi hodebunnen, det eneste du oppnår med det er tungt og evt fett hår. Ihvertfall om du bruker feil shampo eller balsam for ditt hår. Anbefaler virkelig for alle å dra på en frisør salong og få veiledning på hvilken shampo som passer din hodebunn og ditt hår. Det kan gjøre store forskjeller, jeg lover. Hilsen Frisør:-)

Jeg vasker med bare balsam- hodebunnen og det hele ;) når man bruker balsam uten silikon og andre ting som tynger håret så blir det verken fett eller tungt! Bare veldig fint, rent og krøllete (for meg som har fall fra før!). Det holder med en vask eller to i uken - kroppen får vask oftere men den får heller ikke såpe.

Får ofte komplimenter for fint hår! Det har også blitt mykere og mer medgjørlig etter at jeg begynte med såkalt "no shampo" behandling :)

Jeg synes enhver får dusje så ofte og så lite de vil så lenge det ikke plager meg (stinker :-P).

Selv er jeg en sånn hver tredje dag dusjer. Vasker meg to ganger om dagen. Jeg har veldig tørr hud, så hvis jeg dusjer mye sprekker den nesten... spesielt på høsten og vinteren. Jeg svetter også veldig lite. Eneste gangene jeg må dusje hver dag (og mange ganger om dagen) er når det er 30 grader ute eller når jeg har mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...