Gå til innhold

Hvor ofte skal jeg bade baby som virkelig hater det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd forskjellige temperaturer, klut over magen så hun ikke blir kald, glovarmt bad, forskjellige tider på døgnet, etter mat, før mat, you name it! Det er et helvette på jord når vi setter i gang!

Noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Her er jenta vår likedann, og så lenge hun ikke møkker seg ut, eller tisser seg ut/har løs avføring, så bader hun 1 gang i uka, hun er da 6 mnd.

Har ikke noe tips desverre..

Skrevet

Huff.. Hvis dere har badekar kan du kanskje prøve å bade sammen med henne så hun får litt kroppskontakt? Mine har forøvrig vært glad i å dusje med oss fra de var nesten nyfødt. Ellers kan det kanskje være verdt å prøve tummy tub?

Skrevet

Hvor gammel er hun?

Du trenger ikke bade så ofte, en vaskeklut gjør ofte samme nytten. Du trenger ikke ta shampoo i håret heller, bare skylle med vann av og til.

Skrevet

spørs hvor liten ho/han er,men hørt 2 ganger i uka på spebarn og 3 dager i uka på de eldre babyene

Skrevet

Vi bada begge våre én gang i uka frem til de var ett år og begynte i bhg. Og mine har alltid likt å bade. Vi har bare ikke sett behov for å bade dem oftere. Fra de var rundt 6 mnd satt de i badestol.

Skrevet

da er det abefalt 2 ganger ukelig, er vel forsatt spebarn da:)

Skrevet

Det

da er det abefalt 2 ganger ukelig, er vel forsatt spebarn da:)
Nei det er anbefalt en gang i uken
Skrevet

ikke det Jordmoren min sier. ho sa 2 ganger mest babyen er spebarn og 3 ganger ukelig når babyen var eldre

Skrevet
ikke det Jordmoren min sier. ho sa 2 ganger mest babyen er spebarn og 3 ganger ukelig når babyen var eldre
Ja der ser man at jordmødre og også helseøstre ikke vet alt.
Skrevet

Vi har lagtgutten vår på et håndkle i dusjen Og dusja han vi.

Skrevet

Så du vet bedre? Tviler

Skrevet
Så du vet bedre? Tviler
Deg om det :)
Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Vi har prøvd forskjellige temperaturer, klut over magen så hun ikke blir kald, glovarmt bad, forskjellige tider på døgnet, etter mat, før mat, you name it! Det er et helvette på jord når vi setter i gang! Noen tips til meg?

Dusj henne istedet :) det måtte vi gjøre med eldste mannen, han hatet å bade..litt vanskelig og ekkelt i begynnelsen da det kjennes ut som at han skal skli ut av armene..men det går seg til. I begynnelsen var vi to, ene holdt og andre såpet inn. Man kan jo og kjøpe en sånn stol de ligger i og dusje dem på den måten. :)

Skrevet

Sønnen min har atopisk eksem og fikk beskjed om å bade han MAKS en gang i uka. Han er ett og etthalvt og går i barnehage. Altså hvis legen mener det er forsvarlig så burde det være null problem å bade et spedbarn kun en gang i uka. Vaske må man jo selvfølgelig.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Ja og forresten, vi fikk beskjed om å bade begge våres 1 gang i uka fra både hs og sykehuset :)

Skrevet

Du kan jo forsåvidt prøve å bare bade henne i vasken bare? Mener å ha lest at de kan syns bading er skummelt fordi balja er så stor og "veggene" blir for langt unna til at de føles trygt.

Skrevet

Hvordan har du det inni deg når ungen skal til å bade, om du skal gjøre det, HI?

Er du litt "forutinntatt", og spenner deg med nerver fordi du forventer at ungen skal hate det? Eller klarer du å leke/være helt avslappet og rolig? :)

Hvilken balje har dere? Og har dere badekar? Om dere har det, så kanskje bad sammen med henne, og fyll kopper med vann til å leke med. Ha med leker i badet. Tull mer med bobler og alt som er. Ting å se på, som fargerike leker som tåler vann :)

Yngste her fikk skikkelig panikkanfall helt i starten, som nyfødt. Slo ut armene og fikk nesten ikke puste når jeg senket henne i vannet for å bade. Og jeg holdt henne jo godt hele tiden, og det var lite vann. Men hun så ut som om hun ble sluppet på dypt vann helt alene, og at det var frysekaldt vann ;)

Du må være avslappet og virkelig vise med hele deg at det ikke er farlig(men heller en kosestund), og du må glemme at hun før har reagert med gråt og alt som er. Jenta mi elsket å bade etter kort tid, og jeg tenker at kanskje noe av grunnen var at jeg var avslappet selv da hun fikk sine panikkanfall. Og jeg pratet rolig med henne hele tiden. Til slutt var det slik at føttene hennes begynte å "plaske" allerede før hun kom i vannet :D Jeg måtte derfor kle av meg ved hver bading(selv om jeg ikke badet), fordi hun ELSKET å plaske med beina, så vannet sprutet jo under hele badeseansen :)

Vi begynte på babysvømming med eldste her i sin tid, og på første timen sa instruktøren at dersom der var foreldre med vannskrekk, så kunne de bare ta med ungen og gå hjem. For foreldrenes psyke virker VELDIG inn på barna. Så når det er noe foreldrene reagerer på, så bør faktisk andre overta, eller så bør man bare unngå hele aktiviteten.

Onde sirkler er vanskelige å bryte, men det går :) Behold roen, og lag fast rutine som DU mener dere skal ha :)

Skrevet

Tror ærlig talt ikke det finnes noen fasit på hvor ofte en baby MÅ bade. Holder å bruke sunn fornuft. Har du en baby med sensitiv hud bør den bades så skjelden som mulig. Gulpe ungen 24/7 må den kanskje bades hver dag. Jeg har en av hver og han som han sensitiv hud bades ca en gang pr uke, har nok gått lenger tid også. Vasker han med vaskeklut og vann + litt olje i rumpa. Går helt fint.

Eldstemann som gulpe ekstremt mye måtte bades hver kveld ellers luktet det surt av han. Han hadde heldigvis hud som tålte det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...