Gå til innhold

IKKE forberedt på fødsel (mentalt) Hjeeelp

Anbefalte innlegg

Det virker som at jeg er en person som tar ting veldig som det kommer..

men det er kanskje lurt å forberede seg littegrann på hva som skal skje?

Hjelp.. redd for å bli helt sjokkskada når det først går igang.. :P

Er 38+0 idag..

Tenker dere mye på hva som skal skje, og hva dere skal gjøre osv?:)

Fortsetter under...

Hei,

Har selv født 3 barn, og kjenner igjen tankene deres som førstegangsfødende. Jeg prøvde å forberede meg litt til første fødsel, men har i ettertid innsett at det hadde liten hensikt. Fødsler kan være så forskjellige, og trenger slettes ikke gå/oppleves slik man tenker /planlegger. Jeg var ikke forberedt på min første, og ble vel ganske sjokkskada....men jeg tror ikke jeg kunne gjort noe annerledes i forkant.

Men lurt å lese litt da om de ulike fasene i fødselen, slik at man har en viss peiling på hva man går til. :-)

Lykke til! Det går helt sikkert bra :-)

Jeg har heller ikke forberedt meg noe. Jeg Er en som tar ting som det kommer, og tror nok det skal gå bra. Blir jo ødelagt om man skal gå og tenke på hvordan det kommer til å bli - for det kan man umulig vite...

Gjest 2prinsesser11&12

Jeg valgte å ikke grue eller glede meg til fødsel begge gangene. Ingen forberedelser ble gjort annet enn lesing av fødselshistorier og de forskjellige fasene. Tok ting som det kom, og jeg må si jeg aldri hadde trodd at _jeg_ kom til å være så rolig da riene startet (begge fødslene startet med rier) da jeg synes selv jeg takler smerte dårlig. Men som sagt tok jeg det rolig begge gangene og det gikk kjempe bra begge gangene :) to raske og fine fødsler - men det er jo individuelt, hver fødsel er unik :)

Lykke til :) Det går nok så bra :)

Annonse

Siden jeg har skrekkelig bekkenløsning har jeg gjort meg en del tanker og har litt ønsker som utgangspunktet består i ønske om akupunktur og å føde i vann. Men alle fødsler er ulike og det er umulig å lage en bombastisk plan.

Pga nyrestein og innleggelse forrige uke snakka jeg også en del med noen jordmødre da jeg også var på føden (ahus) et par ganger for sjekk og de sa at mange jordmødre setter pris på et lite "fødebrev" som de kan lese når man kommer inn. Det trenger ikke være mye, men litt om svangerskapet og om man har noen tanker om fødsel/barsel. Da blir man litt kjent og kan tilpasse seg bedre.

Gjest Shanti ♥

Velkommen i gjengen :) 36+6 her i dag, og massevis av ubehagelige kynnere. Jeg har ikke tenkt å føde på minst 3 uker enda!!! Men; de kommer når de vil og ingen kan si noe om hvordan det vil starte og forløpe - vi får prøve å ta det som det kommer... :)

Jeg føler også at tiden går fortere enn jeg får forberedt meg mentalt!

..men har funnet ut at jeg bare må ta det som det kommer :) har ønsker om vannfødsel men plutselig så går ikke det.. så prøver å ikke tenke så mye på hva som kommer da vi ikke vet likevel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...