Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en god stekepanne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg bare ha en ny! Når selv bacon sitter fast i en teflonpanne, så er det kjørt. Men hvilken panne bør jeg kjøpe? Jeg har prøvd dyre panner og billige panner, men jeg synes det er temmelig begrenset levetid på dem uansett. Anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du induksjon? I såfall er min absolutte favoritt en stekepanne fra IKEA av alle ting. Som du sier har de begrenset levetid uansett, så da tenker ihvertfall jeg at det er like greit å kjøpe en på IKEA til 200 kr, når alternativet kanskje er en til 1000 kr.

Skrevet

Favoritten her den fra Clas Ohlson til 150 kr :P Den har holdt lengst :P

Skrevet
Har du induksjon? I såfall er min absolutte favoritt en stekepanne fra IKEA av alle ting. Som du sier har de begrenset levetid uansett, så da tenker ihvertfall jeg at det er like greit å kjøpe en på IKEA til 200 kr, når alternativet kanskje er en til 1000 kr.

Ja, jeg har induksjon (skal aldri, aldri ha noe annet :) ). Litt langt til en Ikea, men om jeg skal dit, så skal jeg ha det i bakhodet!

Skrevet
Favoritten her den fra Clas Ohlson til 150 kr :P Den har holdt lengst :P

Funker den på induksjon?

Skrevet

Favoritten her koster godt over 1000,- Fikk anbefalt en stekepanne på en kjøkkenbutikk.

Vet desverre ikke merket, men min erfaring er at dyre holder langt bedre enn billige. Den bulker ikke, ingenting brenner seg og den tåler også å stå inne i stekeovnen.

Skrevet

Jeg synes Clas O sin kjeramiske er flott til omeletter ol. Ingenting setter seg fast, men den bruner ikke særlig, feks bacon/kjøttdeig. Tror den kostet 300.

For noen uker siden kjøpte jeg Høyang på Coop Extra, 249,- Den er til induksjon og steker kjempebra, nesten for bra! Får se om den holder på teflonen over tid da.. Som regel syns jeg Høyang er god kvalitet, ene kasserollen er 14 år, og den har enda all teflon. Som ny ;)

Skrevet
Favoritten her koster godt over 1000,- Fikk anbefalt en stekepanne på en kjøkkenbutikk. Vet desverre ikke merket, men min erfaring er at dyre holder langt bedre enn billige. Den bulker ikke, ingenting brenner seg og den tåler også å stå inne i stekeovnen.

De testet stekepanner på TV 2 hjelper deg. Et par stekepanner var oppe i 2000 kr klassen. Men vinneren var stekepanna fra IKEA for 149 kr.

Den fordelte varmen gjevenes over hele pannen. Den holdt formen og sved ikke maten.

Den dyreste panna i testen kom lang ned på lista.

Skrevet
Favoritten her koster godt over 1000,- Fikk anbefalt en stekepanne på en kjøkkenbutikk. Vet desverre ikke merket, men min erfaring er at dyre holder langt bedre enn billige. Den bulker ikke, ingenting brenner seg og den tåler også å stå inne i stekeovnen.

De testet stekepanner på TV 2 hjelper deg. Et par stekepanner var oppe i 2000 kr klassen. Men vinneren var stekepanna fra IKEA for 149 kr.

Den fordelte varmen gjevenes over hele pannen. Den holdt formen og sved ikke maten.

Den dyreste panna i testen kom lang ned på lista.

Oi, så bra da :)

Vi var nok heldige med vår anbefaling, for det er eneste panna som blir brukt her.. Merker at det er skikkelig kvalitet! Nå sjekket jeg merket og det er Woll.

Men kanskje jeg får kjøpe med en fra IKEA neste gang ;)

Skrevet

Jeg har lagt min elsk på den store 365++ stekepanna fra ikea til noen hundrelapper. Den må byttes hos oss etter 1 år eller 2 pga. teflonen forsvinner i bunnen. Vi bruker stekepanna minst 2 ganger daglig. Men den er stor, god å holde i håndtaket, ikke for tung og er såpass kraftig at den ikke blir hverken skeiv eller bunkete.

Det er langt til ikea her også, men jeg har alltid klart å få noen til å kjøpe den for meg når de er i nærheten, eller så har jeg kjøpt å hatt liggende klar til den andre er moden for å byttes.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg en panne fra Woll. Jeg har jobbet flere år i kjøkkenutstyrsfabrikk, og kokekarene til Woll er virkelig gode. Helstøpt aluminiumsbunn som gir super varmefordeling (men finnes også med innlagt stålplate til induksjon!), og et veldig sterkt titanforsterket slippbelegg. Du har fem års garanti på belegget, selv om du bruker stålredskaper, og 25 års garanti på at bunnen holder seg plan. Det eneste du må passe på er at du ikke bruker fett som ikke tåler høy varme, som olivenolje, når du skal steke på høye temperaturer, for da svir det seg fast på belegget. Raps- eller maisolje er supert. En gang i blant er det lurt å koke ut av pannen med litt oppvaskmaskinsåpe, for å løsne eventuelt fastbrent fett.

Skrevet

Takk for tips ale sammen! Her googles både Woll og Ikea :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...