Serepta Skrevet 16. september 2012 #1 Skrevet 16. september 2012 Nettbrett eller iPad tenkte vi, men de kommer jo i så mange utgaver. Noen tips ? Jeg er helt grønn.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #2 Skrevet 16. september 2012 iPad eller f.eks. Samsung android-brett. Selv synes jeg iPad er uslåelig, men det koster vel litt mer også. Kanskje satse på et rimeligere alternativ hvis det er et lite barn. Hvis dere kjøper det for å bruke noen spesielle apper, bør dere undersøke om de finnes for både iOS og Android eller bare for en av dem. Unngå bare dette nettbrettet som er spesielt for barn! Kurio eller hva det heter. Klart dårligere enn alternativene.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #3 Skrevet 16. september 2012 Jeg har iPad og er godt fornøyd. Enkel å bruke, mange fine apps (som på iPhone) og lett å ha med seg
kroi Skrevet 16. september 2012 #4 Skrevet 16. september 2012 Vi landet på en iPad uten 3g (eller hva det heter). Da har hun kun nett-tilgang hjemme, og vi opprettholder litt mer kontroll...
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #5 Skrevet 16. september 2012 Skjønner virkelig ikke hva en 8-åring skal med et eget nettbrett jeg altså ... Bortkasta penger. Kan hun ikke bare bruke nettbrettet som hele familien deler på?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #6 Skrevet 16. september 2012 Lar dere 8-åringer surfe på nett? Et nett de kan ta med seg inn på rommet uten tilsyn og lett logg å slette. Rystet over hvor lite reflekterte foreldre er.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #7 Skrevet 16. september 2012 Lar dere 8-åringer surfe på nett? Et nett de kan ta med seg inn på rommet uten tilsyn og lett logg å slette. Rystet over hvor lite reflekterte foreldre er. Du vet at man kan skru av nettet slik at man kan begrense nettsurfing til kun med tilsyn. Rystet over hvor lite voksne kan om slike ting
Serepta Skrevet 16. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2012 Skjønner virkelig ikke hva en 8-åring skal med et eget nettbrett jeg altså ... Bortkasta penger. Kan hun ikke bare bruke nettbrettet som hele familien deler på? Familien har ikke noe nettbrett alle kan dele på.
millemille Skrevet 16. september 2012 #9 Skrevet 16. september 2012 Ville heller kjøpt et nettbrett somhele familien kan dele på. 8-åring trenger ikke eget nettbrett. Anbefaler ipad. Superfornøyd med den vi har.
Serepta Skrevet 16. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. september 2012 Lar dere 8-åringer surfe på nett? Et nett de kan ta med seg inn på rommet uten tilsyn og lett logg å slette. Rystet over hvor lite reflekterte foreldre er. Nå stiller du mange spørsmål og dømmer uten å vente på svar engang. NEI han får kke surfe på egenhånd, det skrev jeg heller aldri i innlegget. Det var heller ikke det jeg spurte om. Og det finner gode filter man kan bruke, samt regulere hvor det skal være nettilgang og evt kode denne. Vi sitter nå sammen med jr når han er på nett, og da er det enten lekser på its learning, spill, lego.no, youtube eller nrk super han ser på. Det er ikke snakk om at han skal få fri flyt. Og hva en 8 åring skal med iPad. Vel, han ønsker seg dette i tillegg til masse lego. Lego gidder jeg ikke bruke mer penger på, for det har han i bøtter og spann. Tenker da at en iPad er med varig, og kan brukes til mye. F eks se på film på reise, kanskje its learning etc. Det er allerede en del i klassen som disponerer nettbrett eller egen PC, så da er det greit synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #11 Skrevet 16. september 2012 Lar dere 8-åringer surfe på nett? Et nett de kan ta med seg inn på rommet uten tilsyn og lett logg å slette. Rystet over hvor lite reflekterte foreldre er. Min sjuåring bruker nettbrett og PC mye. Hovedsakelig til å spille spill. Vi har lært ham hvordan han kan finne filmer med hint og tips til spill. Tror det er viktig at barn lærer seg å bruke datautstyr og å finne fram på nett. Vi passer selvfølgelig på å advare, og vi lar ham ikke sitte alene med nettsurfing.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #12 Skrevet 16. september 2012 Skjønner virkelig ikke hva en 8-åring skal med et eget nettbrett jeg altså ... Bortkasta penger. Kan hun ikke bare bruke nettbrettet som hele familien deler på? Hos oss har jeg et brett som jeg fikk i 40-årsgave, som hele familien bruker. Problemet er at sønnen min bruker det mer og mer, og jeg får nesten aldri brukt det selv lenger. Vurderer å gi ham et eget brett, for at jeg skal få beholde mitt eget for meg selv.
ariel78 Skrevet 16. september 2012 #13 Skrevet 16. september 2012 Vi har ipad og et annet nettbrett, vil anbefale ipad. Mye mer brukervennlig.
Serepta Skrevet 16. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 16. september 2012 Men hva er forskjellen på iPad 1 og 2 og evt andre iPader ?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #15 Skrevet 16. september 2012 Vi har samme problemstilling for tiden.. Og dere som kritiserer, har det slått dere at barnet kanskje har spart til nettbrettet selv? Det er hvertfall tilfellet her. Vi lander på Samsung galaxy tab. årsaken er som følger: - Musikk på samsung kan vært hva som helst. Mp3 filer osv. På apple-produktene, så Må all musikk gå via i-tunes, og der må du registrere kredittkortet ditt. Ikke sjans i havet at jeg registrerer noe kredittkort på podens nettbrett!! Vær obs på at kredittkortet er åpen for fri bruk i 15 minutter etter en kjøp. Når jeg ikke har registrert noe kredittkort, og vi i tillegg har nettbrett uten 3G, så vil ikke det være noen mulighet for å gjøre kjøp via nettbrettet og vi eliminerer dermed muligheten for å få skyhøye regninger for kjøp av ting på gratisapper eller musikk osv..
Gjest 5 andre Skrevet 16. september 2012 #16 Skrevet 16. september 2012 Til en 8-åring tror jeg heller jeg hadde satset på noe blilligere som Kurio. Koster rundt 1500 på nettet. http://www.foreldremanualen.no/2012/08/test-kurio-nettbrett-for-barn/
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #17 Skrevet 16. september 2012 Vi har samme problemstilling for tiden.. Og dere som kritiserer, har det slått dere at barnet kanskje har spart til nettbrettet selv? Det er hvertfall tilfellet her. Vi lander på Samsung galaxy tab. årsaken er som følger: - Musikk på samsung kan vært hva som helst. Mp3 filer osv. På apple-produktene, så Må all musikk gå via i-tunes, og der må du registrere kredittkortet ditt. Ikke sjans i havet at jeg registrerer noe kredittkort på podens nettbrett!! Vær obs på at kredittkortet er åpen for fri bruk i 15 minutter etter en kjøp. Når jeg ikke har registrert noe kredittkort, og vi i tillegg har nettbrett uten 3G, så vil ikke det være noen mulighet for å gjøre kjøp via nettbrettet og vi eliminerer dermed muligheten for å få skyhøye regninger for kjøp av ting på gratisapper eller musikk osv.. Er jo bare å overføre musikk til iPad fra datamaskin, trenger ikke registrere noe kredittkort. Trenger heller ikke registrere kredittkort for å kjøpe apper, siden du kan betale med gavekort.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #18 Skrevet 16. september 2012 Til en 8-åring tror jeg heller jeg hadde satset på noe blilligere som Kurio. Koster rundt 1500 på nettet. http://www.foreldremanualen.no/2012/08/test-kurio-nettbrett-for-barn/ Kurio er et elendig produkt, med lite minne og dårlig skjermoppløsning. Du får nettbrett som er MYE bedre til omtrent samme pris.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #19 Skrevet 16. september 2012 Kjøp en ipad 2 til han! Er ikke så alt for mange oppgraderingene som er forskjellig i ipad 3, og ipad 2 16gb wifi får han nå på elkjøp, lefdal og expert til 2790,- nå siden de holder på og tømme lagerene for de. her i hus har vi ipad 1 og to ipad 2, vi voksne har ipad 2 og guttungen, som er mye mindre enn din, disponerer ipad 1. Han ser filmerog spiller ekle spill. Bare husk og ikke legg inn kredittkortet ditt og la gutten vite passordet til appstore, så slipper du uventede trekk fra kontoen din!
Serepta Skrevet 16. september 2012 Forfatter #20 Skrevet 16. september 2012 Ok. Tror vi heller mot iPad 2 da ja. Og nei, han kommer aldri til å komme i nærheten av kredittkortkodene våre. Men betyr det at vi bør kjøpe nå, fremfor å vente til jul ? Kommer de ikke til å ha denne på lager da ? Takk for svar alle sammen. HI
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 16. september 2012 #21 Skrevet 16. september 2012 Ok. Tror vi heller mot iPad 2 da ja. Og nei, han kommer aldri til å komme i nærheten av kredittkortkodene våre. Men betyr det at vi bør kjøpe nå, fremfor å vente til jul ? Kommer de ikke til å ha denne på lager da ? Takk for svar alle sammen. HI Vent til jul du, de kommer alltid med tilbud på sånne varer Vi vurderer å kjøpe det i bursdagsgave når gutten vår fyller 8 rett etter jul
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #22 Skrevet 16. september 2012 Har dere ikke lest nyheter i det siste? Apple arbeidere i Kina som faktisk tar livet av seg på grunn av dårlige arbeidsforhold? Men for all del, kjøp nå nettbrett til småbarn, selv om det er bevist at det ødelegger utviklingen deres. Det viktigste er vel at de sitter stille og holder kjeft?
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 16. september 2012 #23 Skrevet 16. september 2012 Har dere ikke lest nyheter i det siste? Apple arbeidere i Kina som faktisk tar livet av seg på grunn av dårlige arbeidsforhold? Men for all del, kjøp nå nettbrett til småbarn, selv om det er bevist at det ødelegger utviklingen deres. Det viktigste er vel at de sitter stille og holder kjeft? Hallo skjønner tankegangen din hvis det hadde vært snakk om en 2-3 åring, her er det snakk om en 8 åring hvor det faktisk er vanlig å bruke mer og mer data og andre kommunikasjonsmidler.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #24 Skrevet 16. september 2012 Har dere ikke lest nyheter i det siste? Apple arbeidere i Kina som faktisk tar livet av seg på grunn av dårlige arbeidsforhold? Men for all del, kjøp nå nettbrett til småbarn, selv om det er bevist at det ødelegger utviklingen deres. Det viktigste er vel at de sitter stille og holder kjeft? Hallo skjønner tankegangen din hvis det hadde vært snakk om en 2-3 åring, her er det snakk om en 8 åring hvor det faktisk er vanlig å bruke mer og mer data og andre kommunikasjonsmidler. Forsvarer fremdeles ikke bruk av Apple produkter når det kommer frem hvor dårlige arbeidsforhold de har.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2012 #25 Skrevet 16. september 2012 Har dere ikke lest nyheter i det siste? Apple arbeidere i Kina som faktisk tar livet av seg på grunn av dårlige arbeidsforhold? Men for all del, kjøp nå nettbrett til småbarn, selv om det er bevist at det ødelegger utviklingen deres. Det viktigste er vel at de sitter stille og holder kjeft? Hallo skjønner tankegangen din hvis det hadde vært snakk om en 2-3 åring, her er det snakk om en 8 åring hvor det faktisk er vanlig å bruke mer og mer data og andre kommunikasjonsmidler. Forsvarer fremdeles ikke bruk av Apple produkter når det kommer frem hvor dårlige arbeidsforhold de har. Det samme gjelder jo hm sine samarbeidspartnere og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå