Gå til innhold

Hjelp meg å få jenta mi til å sovne selv!

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg gjøre for å få jenta på 11 mnd til å sovne selv? Jeg begynne på jobb om en mnd og Må ha henne til å sovne av seg selv i egen seng. Pappan kaller henne en mark på redbull for hun er aldri rolig når hun er våken. Jeg tror aldri jeg har hatt henne rolig på fanget en eneste gang på de 11 mnd (utenom når hun har puppen). Prøver noen å holde henne gir de opp etter få minutter fordi hun sliter dem ut der de "sloss" med kreftene hennes. På natta våkner hun hver 1,5 time og står å hopper i senga, men griner aldri. Hva kan jeg gjøre for å få henne til å ligge rolig i egen seng til hun sovner? Hun kan være våken i timesvis i senga. gjennom disse mnd har det blitt mye byssing, synging, pupping, sene kvelder, samsoving, frustrasjon, turgåing (sovner best i vogna som triller). Jeg vet jeg har gjort mye fyfy når det gjelder legging men når timene går hver kveld så blir vi alle urolige og hun må jo sove... Men nå vil jeg forberede oss til at jeg drar bort, for jeg jobber borte i to uker i slengen. Jeg kjenner angsten komme. Vær så snill å hjelp meg med noen råd til hva jeg kan gjøre.

Fortsetter under...

Men om hun aldri gråter, hvorfor gjøre noe med henne? La henne stå der og se hva som skjer. Ikke gå inn før det virkelig blir krise. Om hun ikke ligger på eget rom, så gjør det! Da hører du ikke alt hun foretar seg ;-)

takk gulltopp&lillebjørn. Jeg skal ringe dem i morgen å se hva de kan hjelpe meg med.

Problemet er det at hun må jo sove hun også. Og når hun blir skikkelig overtrøtt så begynner hun ikke å gråte slik som mange andre babyer, hun blir bare enda mer hyperaktiv og ruller rundt som en propell og hopper frem og tilbake. jo trøttere hun blir jo mer beveger kroppen seg. Til og med når hun legger seg ned av utmattelse så fortsetter armer og ben å bevege seg. Det er lett å se at hun ikke er glad selv om hun ikke gråter, men at hun plages veldig. i natt satt vi oppe i senga fra kl fra kl 20 til 04 før hun bikket over. Og om jeg ikke hjelper henne å roe seg ned så tar det alltid så lang tid. Hu blir ei umuligkråke dagen etter om hun ikke sover på natta. Noe som igjen smitter over på neste kvelds legging.

Dette høres veldig spesielt ut. Har en gutt på 11 mnd og det virker veldig lenge å være våken i så mange timer om kvelden.

Tror nok dere trenger hjelp. Kanskje hun har fysiske plager? Uansett så hadde jeg kontaktet helsestasjonen for å få råd.

Vår våkner i femtida og det synes vi er slitsomt, men det er jo ingenting sammenliknet med dere. :(

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...