Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lykke Fryd ♥

Hun synger masse. "Bæ bæ lille lam", "Lille Petter Edderkopp", "Måne og sol", "Kua mi jeg takker deg", "Sol, sol, kom igjen", "Vil du være vennen min" (fra Fantorangen), "Sov nu lilla prinsen min", "Lille pusekatt", "Nå skinner sola i vinduskarmen" osv.

Vi synger MYE her hjemme ja ;)

Min gutt på 2 1/2 synger en del, men han er litt sjenert, så det kommer bare når han ønsker det selv. Synger en del når han leker og tror at ingen hører da.

Vi har kveldsrutine med å legge bamsen hans og synge for den før han legger seg selv, og da er han ofte med og synger. Måtte snike med meg en diktafon en gang, så jeg har lydklipp at han synger alle versene av Mikkel Rev. Helt nydelig! Hittil har han sunget Mikkel Rev, Brannmann Sam, lille petter edderkopp, og i kveld sang han So ro for første gang. Det er så skjønt! :)

Annonse

Eeeeeelsker å synge. Ikke alltid sangen har tydelige ord, men bare finner på noe. Men hun liker veldig godt å synge med på diverse sanger. De synger masse i bhg så kommer hun hjem en dag og kan plutselig enda en sang. :) Er så herlig.

• 2 uker senere...

Her synger også lille snuppa. Hun synger Bæ Bæ lille lam, Mikkel rev, bake bolle og noen til. Favoritten er Hiv o hoi med kaptein Sabeltann! Utrolig morsomt å høre på,denne alderen er herlig:-)

Hun blir 2 år i Oktober:-)

Haha, min synger nesten utelukkende sanger han har laga sjøl. De starter gjerne med et par toner fra munnspillet hans, og deretter er teksten "hvaler, hvaler, hvaler - hvaaaa-aaler". For eksempel. Eller "graaaaavemaaa-aaskiiiin". Det er meget improvisasjonsbasert...

Haha, min synger nesten utelukkende sanger han har laga sjøl. De starter gjerne med et par toner fra munnspillet hans, og deretter er teksten "hvaler, hvaler, hvaler - hvaaaa-aaler". For eksempel. Eller "graaaaavemaaa-aaskiiiin". Det er meget improvisasjonsbasert...

Ha, ha, ha... Min har også laget sin egen "gravemaskin-sang" åh, herremin jeg dåner av *gutten-min-er-sååå-skjønn-overdose* :-)

Annonse

• 4 uker senere...

Ja, min datter er en skikkelig sangfulg. Hun begynte å synge når hun var ca. 20 mnd gammel. Nå er hun 2,5 år og synger titt og ofte:-) Hele sanger hun kan er bl.a. Bæ bæ lille lam, Lille Kattepus, Lille Petter Edderkopp, Nisser og griser osv. De tre førstnevnte kan hun på to språk.

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Min synger ikke min:/ men han liker musikk og danser mye. Snakker masse. Men har ikke hørt han synge. Er det bare min som ikke synger? :(

Gutten min startet egentlig ikke å synge før han var godt over 3 år, mens jenta mi synger av full hals:) Som regel finner hun på egen tekst, for hun synger så høyt at hun overdøver alle andre:)

Så hos oss har vi en av hver, og tror begge deler er like vanlig:)

• 2 uker senere...

Min synger ikke min:/ men han liker musikk og danser mye. Snakker masse. Men har ikke hørt han synge. Er det bare min som ikke synger? :(

Nei, min synger heller ikke. Null! Han gjør bevegelsene til alle bevegelsessanger og sier et ord her og der, men ingen nynning, melodi eller sang overhodet. Venter i spenning!

(har tenkt som så at da slipper jeg kanskje en teit 16-åring på idol som sier "jeg har sunget siden før jeg kunne snakke!!") ;-P

• 2 uker senere...

Jenta mi synger masse. Elsker sang og musikk, vi hører mye på musikk og synger mye hjemme :) Har egentlig gjort det en stund så vi hadde en litt forvirrende periode da hun lærte nye sanger i barnehagen og vi ikke klarte å skjønne hvilke sanger det var ;) Nå er det ikke noe problem lenger da. I kveld har hun underholdt oss på babycallen med sang etter at hun la seg. Søta mi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...