Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #1 Skrevet 15. september 2012 Det er mange som selger brukte barnesko på disse kjøp- og salggruppene på Facebook, og alt blir solgt!! Blir så rystet, vet ikke folk at sko ikke skal arves?! Jeg vet selv hvor ubehagelig det er å gå i andre sine sko, der sålen ikke er formet etter min fot.. Skulle vært en opplysningskampanje rundt dette, stakkars små barneføtter!:(
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #2 Skrevet 15. september 2012 Det er mange som selger brukte barnesko på disse kjøp- og salggruppene på Facebook, og alt blir solgt!! Blir så rystet, vet ikke folk at sko ikke skal arves?! Jeg vet selv hvor ubehagelig det er å gå i andre sine sko, der sålen ikke er formet etter min fot.. Skulle vært en opplysningskampanje rundt dette, stakkars små barneføtter! :( Nytter ikke med opplysningskampanjer. Visse driter i alt og alle og lager seg egne forestillinger; "skoene, er gått lite i, de vokser så raskt ut av dem, barna er så lette så det lages ikke dype avtrykk" osv osv. Nytter ikke hva eksperter sier når noen er eksperter på alt:)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #3 Skrevet 15. september 2012 Stakkars barn som har en så overhysterisk mamma til deg.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #4 Skrevet 15. september 2012 Stakkars barn som har en så overhysterisk mamma til deg. Hvorfor er det overhysterisk og ikke kjøpe brukte sko til barna? Kjøper du brukte sko til deg selv?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #5 Skrevet 15. september 2012 Jeg ser ikke noe problem i at barn bruker sko som er _lite_ brukt av andre. F.eks pensko, bunadsko eller andre sko som kanskje bare har blitt brukt noen ganger før de ble for små. Jeg har aldri sett noen selge sko som er godt brukt.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #6 Skrevet 15. september 2012 Jeg kjøper brukte sko til både meg og barna. Vi har det helt fint.
Lady lovely locks Skrevet 15. september 2012 #7 Skrevet 15. september 2012 Jeg lar ikke mine barn bruke brukte sko. Men rystet. Altså..... Da hadde jeg ikke vært menneske om jeg skulle latt meg oppjage så lett.
Gjest sug lut Skrevet 15. september 2012 #8 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #9 Skrevet 15. september 2012 Jeg kjøper brukte sko til både meg og barna. Vi har det helt fint. ÆSJ!
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #10 Skrevet 15. september 2012 Gjør begge deler, sug lut:( like lite opplyst du også skjønner jeg... HI
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #11 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys? Typisk deg å bagatellisere alt.
Mrs Smith Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Gud bevares, litt av en reaksjon. Fikk noen skopar til minsten her fra ei venninne, sønnen hennes hadde brukt de lite. Tror ikke sønnen min lider av den grunn. Skjønne jo at de ikke skal arve god brukte, slitte sko, men at lite brukte sko er ok, de tror nå jeg.
Gjest sug lut Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys? Typisk deg å bagatellisere alt. Ble du enda mer lei deg nå? To lys?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #14 Skrevet 15. september 2012 Da har du ikke mye å være lei deg for. Ha litt perspektiv, mange unger i verden i dag, har ikke engang sko. Det er vel litt verre, eller?
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #15 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys? Typisk deg å bagatellisere alt. Ble du enda mer lei deg nå? To lys? Jeg er ikke HI... Du kommer med disse "vittige" små svarene dine, sikkert i håp om å virke kvikk og sarkastisk, men du virker bare som ei bitter gammel kjerring. Du kan jo tenne noen lys selv, i håp om en bedre personlighet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 15. september 2012 #16 Skrevet 15. september 2012 Gjenbruk er fint, men personlig setter jeg strek ved undertøy og sko
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #17 Skrevet 15. september 2012 Vet du egentlig hva du snakker om HI? Vi har fått beskjed av fysio på helsestasjonen at det er greit å arve sko så lenge sålen ikke er skjevt slitt. Tror du nye sko har såle ferdig tilpasset den foten som skal bruke den? Nei. I like liten grad som sålen passer etter en annens bruk.
Gjest sug lut Skrevet 15. september 2012 #18 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys? Typisk deg å bagatellisere alt. Ble du enda mer lei deg nå? To lys? Jeg er ikke HI... Du kommer med disse "vittige" små svarene dine, sikkert i håp om å virke kvikk og sarkastisk, men du virker bare som ei bitter gammel kjerring. Du kan jo tenne noen lys selv, i håp om en bedre personlighet. Oj, nå ble jeg også skikkelig lei meg. Eller ikke.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. september 2012 #19 Skrevet 15. september 2012 Det finnes nok av alvorligere ting barn blir utsatt for enn å arve/kjøpe brukte sko, så til tross for at jeg aldri kjøper noe brukt klarer jeg ikke å lokke frem fortvilelse og maktesløshet ved tanken på små barneføtter i varme, gode sko. Om økonomien er sånn at man har valget mellom å kjøpe pent brukte kvalitetssko eller la barna gå i billige og kalde sko, så hadde nok jeg også valgt de brukte. Man kan ikke følge alle anbefalinger i alt, man er faktisk noen ganger nødt til å prioritere og velge det minste av flere onder. Jeg blir faktisk mer lei meg av tanken på at det finnes mennesker som ikke innser at ikke alle har råd til å velge det aller beste for det kjæreste de har.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #20 Skrevet 15. september 2012 Seriøst. Barn sulter i verden, tenk på de i stedet.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. september 2012 #21 Skrevet 15. september 2012 Det er ikke noe farlig å arve sko. Sønnen min har flere ganger vært hos ortoped fordi han har problemer med anklene så han må ha dyre sko. Ortopeden sa til meg at han skulle ønske det var et godt bruktmarked på dyre sko sånn at flere hadde råd til skikkelige sko til barna sine. Hvor jeg sa at jeg hadde hørt at barn ikke skulle arve sko. Hvor han ble tydelig oppgitt og sa: TULL, det er en stor myte og eneste som tjente store penger på det var skobutikkene.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #22 Skrevet 15. september 2012 Tror nok du hadde syns mer synd i barna mine hvis de ikke hadde hatt sko på bena. Før kjøpte vi aldri noe brukt. Men så plutselig befant vi oss i en fryktelig vanskelig situasjon der vi mistet nesten all inntekt. Ikke lett når man faller mellom to stoler og NAV har det så absolutt ikke travelt. Hadde det ikke vært for brukte sko, klær, leker, gis bort på finn ville vi ikke ha hatt mulighet til å kledd barna våre. Takker alle snille sjeler der ute som har vært reddende engler uten å vite det en gang Nå er vi heldigvis kommet oss gjennom disse mnd og jeg har lært en viktig lekse, selv om vi har råd til å kjøpe nytt nå fortsetter vi å handle mye brukt. Og har gjort noen skikkelige kupp. Og kanskje hjulpet noen andre med å kjøpe av akkurat de Bare så det er sagt, barna får nye sko igjen Men i 6 mnd hadde de pent brukte sko på bena som vi arvet eller fikk tak i for en billig penge.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #23 Skrevet 15. september 2012 Seriøst. Barn sulter i verden, tenk på de i stedet. De blir ikke mer mette av at norske unger går i skjevtråkka sko
Anonym bruker Skrevet 15. september 2012 #24 Skrevet 15. september 2012 Seriøst. Barn sulter i verden, tenk på de i stedet. De blir ikke mer mette av at norske unger går i skjevtråkka sko Nei, men du skjønner poenget mitt selvom du spiller dum.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 15. september 2012 #25 Skrevet 15. september 2012 Gråter du skikkelig eller tenner du bare et lys? For en herlig kommentar! Haha! Ikke minst oppfølgeren : " To lys?" Priceless humor! Når det er sagt, jeg bruker ikke brukte sko til sønnen min. Vi er en hel familie med skjeve føtter, plattføtter og diverse, så brukte sko er rett og slett ikke mulig. Har jo også lest dette om at barn ikke skal arve sko. Jeg blir ikke opprørt eller lei meg. Opprørt blir jeg hvis en gravid damper på røyk, eller tar seg et glass vin " Fordi det er lov", eller når jeg ser tenåringer fyllekjøre. Eventuelt hvis jeg er tom for sjokolade når jeg virkelig trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå