Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mini har begynt å våkne ved halv fem tiden nå. Han våkner med et hyl og er tydelig trett, men helt umulig å få han til å sovne igjen. Vi legger han kl 19. Sovner som en sten og sover helt frem til ca 04.30. Han har gått i barne hagen nå ca en mnd og trives kjempebra. Prøver å gjøre dagene hans litt korte, men det er jo allikevel veldig slitsomt og mye inntrykk for en liten på 14 mnd.

Fortsetter under...

kjenner meg igjen! Vi har det sånn her også fortiden, men hun "drøyer" til sånn i fem-tiden. Da kommer hun over i senga vår, og turner en stund ;) I natt våknet hun tidligere, og da var hun sulten å skulle ha mat - gikk ut på kjøkkenet og pekte mot brødboksen..;)

Det som er litt stusselig er de gangen hun sovner igjen, og jeg må vekke henne for å rekke jobb og barnehage.

Jeg har ingen gode råd, men det gir seg nok om litt. Tulla vår er også 14 mnd.

Vi har hatt mange sånne perioder zzzz. Nå siste gang våknet han mange ganger i løpet av natten+kjempetidlig så vi endte opp med madrass klar inne på barnerommet. Når mini begynte å skrike gikk en av oss inn og la oss på madrassen. Da roet han seg litt og noen ganger sovnet han igjen. Mannen min og jeg tok annenhver natt/morgen hver...Hos oss hjalp det, hos noen vil dt ha motsatt effekt. I desperasjon tok vi sjansen på det. Gla for det for uansett fikk en av oss sov. Nå drøyer mini med å våkne til mellom 6 og 7.

Vi har en gjesteseng inne på hennes rom, så når hun våkner går pappaen inn og legger seg med henne i gjestesengen. Det funker ikke dersom begge oss ligger i senga (eks. ta henne inn i vår seng)for da får hun lojalitetsproblemer og skal bare turne eller rase mellom oss.. Litt hos pappa litt hos mamma osv. Så lenge det bare er 1 av oss så klarer vi å drøye noen timer til, helst pappaen, fordi mamma må vi knø veldig mye på hele tiden.

Ingen problem å la henne ligge i egen seng på kveld og natt, hun skjønner at det bare er på morgenen at hun kan ligge i gjestesenga med en av oss.

Mulig dette er verdens verste råd men vi hadde månedsvis der vi måtte opp fem-halv seks. Hadde egentlig forsonet meg med at det va sånn men, så skulle vi på tur og flyet ble så forsinket at vi ikke kom hjem før kl 01. Mini var da 11 mnd og hadde ikke sovet siden formiddagen en gang. Ble skikkelig rot i systemet hans i noen dager, men etter ca en uke hadde han fått døgnrytmen tilbake, bare at han da sov til 8 i stedet for 5. Etter dette har han faktisk aldri våkne så tidlig igjen og han er over to år nå.

Annonse

Takk for fine svar! Hmm kanskje en ferietur er tingen;-) Har faktisk opplevd noe lignende før en gang. Kanskje han bare må ut av en ond sirkel. Vi har også prøvd både å ta han i vår seng og å sitte/sove i en stol på rommet hans, men det funker ikke. Har prøvd å gi flaske og så tilbake i sengen, -funker heller ikke. Men... i dag sov han faktisk til 5.30 og det er jo en stor forbedring, så kanskje det er i ferd med å bedre seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...