Gå til innhold

Spedbarn og hund (hygiene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg streng hvis jeg sier at besøkende må vaske hendene før de får holde min kommende baby hvis de har kost med hunden min?

Tenker at det sikkert er masse shit og bakterier.

Men er redd for å mase om sånn og.

Vil de reagere på at jeg ber dem om det? Eller sier det seg selv?

Selv om jeg kommer til å være kjempe nøye at jeg og

Samboer vasker hendene når vi koser med hunden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen får jo i seg og på seg bakteriene om hunden er inne vel? Ser ikke helt vitsen i dette bekteriehysteriet..

Skrevet

Babyen får jo i seg og på seg bakteriene om hunden er inne vel? Ser ikke helt vitsen i dette bekteriehysteriet..

Jo, for så vidt enig. Men typisk når folk holder barn så skal de pelle med hendene opp i ansiktet på babyen.

Men ja, er kanskje litt for hysterisk :)

Skrevet

kan vel si det slik at i min oppvekst har jeg møkka dritt i stallen og spist en kake (UTEN å vaske hendene), har ikke blitt spessielt dårlig av det.. Bakterier tror jeg bare er sunt.. :P

Skrevet

Men nå tenker jeg hjemme de første dagene.

Ikke med barn generelt.

Er jo en grunn til at alt skal kokes i starten.

Men respekterer og forstår meningen din. Jeg blir nok ei hønemor :)

Skrevet

sjønner deg også, men tror det er viktig og ikke bli for hønemor..:P å være helt steril er vel heller ikke bra i lengden, men i starten, mens immunforsvar skal bygges er det vel greit å "venne" barnet til de nye bakteriene.. :)

Skrevet

Ja enig. Får vel bare bite tenna sammen.

De skal jo bli vant til det. Han skal jo bo med denne hunden :)

Skrevet

Leste for ikke lenge siden at barn som vokser opp med hund er mindre syke enn de som ikke har hund.

Hundene drar med seg "dritt" inn å gjør så barns får bedre immunforsvar.

Jeg har selv to hunder å har tenkt å inkludere de med en gang baby'n er i hus.. De ska gå lukte å se på baby'n for at de ska skjønne at denne er familie.

Om de sleiker litt på hu så er ikke det krise heller.. Husk at de er mye renere i munnen enn det vi er :-)

Skrevet

Hysterisk syns jeg. Men så er jeg en hundeperson.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Er jeg streng hvis jeg sier at besøkende må vaske hendene før de får holde min kommende baby hvis de har kost med hunden min?

Tenker at det sikkert er masse shit og bakterier.

Men er redd for å mase om sånn og.

Vil de reagere på at jeg ber dem om det? Eller sier det seg selv?

Selv om jeg kommer til å være kjempe nøye at jeg og

Samboer vasker hendene når vi koser med hunden

Må si meg mer skeptisk til røykeånde og røykehender. Men forstår godt hva du tenker/mener :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du be om det :)

Skrevet

Synes det på en måte er en selvfølge at man vasker/bruker antibac den første tiden man er på barselbesøk. I hvertfall gjør jeg det ;) Tenker både på røykere(eks-røyker selv)folk som tar på diverse dyr o.l. Den lille hensynet kan man ta ;)

Skrevet

Verre med katter da, som kan ha både mark og andre ting. Jeg vasker alltid hendene etter å ha klappet en katt uansett :-) Gjør ikke det etter jeg har klappa en hund.

Skrevet

syns ikke det er noe værre med katt heller jeg da, så lenge det er en huskatt(innekatt).. min får iallefall ormkur like ofte som en hund gjør

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...