Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei???

Anbefalte innlegg

Oioi, har prøvd å bli gravid i mange år etter vår første som er 5.5 år nå. Har tydligvis ikke lett for å bli gravid å når det skjer har jeg abortert runt uke 8. Sist jeg var gravid var i mai, i bynnelsen av juni fikk jeg återigjen en stor blødning og alle tegn på graviditet forsvant innen en uke. Dro på ferie å det blev aldrig til at jeg dro til lege.

De siste ukene har jeg følt livmodern min, at den blivit stram og så videre. Har også følt bevegelse som jeg naturligtvis har avskrevet som tarmbevegelser. Men så har jeg ikke fått mensen etter den antatte aborten. Idag tog jeg en test og den DEN VAR POSITIV!!!!!!! Hjelpe meg, om jeg føler bevegelse så må jeg ju være ganske langt på vei??? Tror livmodern ligger rett under naveln nå. Skal bestille meg legetime på mandag men klarer ikke å la være å tenke på hvor langt jeg er kommet?? Er det mulig at det ikke var en abort i juni, men da burde jeg være runt 4-5 måneder nå. Burde jeg ikke oppdaget dette før? Nå skal det sies at jeg er overviktig siden mange år (runt 90 kg). Er litt sjokka her nå ja!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143971625-hvor-langt-er-jeg-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

oi, så spennende! Gratulerer og lykke til :) Bestill legetime og hold oss oppdatert :D

Jeg er 20 uker og kjenner livmor litt over navlen, men har høyt symfysemål. Jeg testa positivt 26.mai..

Endret av tyr82

Annonse

vanskelig å si, men gratulerer så mye med positiv test uansett hvor gravid du er :) kan godt hende du ikke aborterte i juni og dermed er 18-20 (?) uker på vei.... det må ikke nødvendigvis synes så mye uansett såpass tidlig. Noen får mage tidlig, andre får sent og det kommer an på både kroppsfasong og hvordan man bærer barnet. Får håpe du kommer inn til kontroll rimelig raskt så du får noen svar :)

En liten oppdatering: ettersom jeg trodde at jeg hadde så lyst på barn at jeg innbilte meg ting, har jeg ikke fortalt mannen min om dette før den positive testen. Vi er begge 37 år og hadde vel begynnt å tenke at det ikke skulle bli fler barn på oss.

Han blev vel like sjokkert som jeg og hadde vanskelig for at tro på dette. Igår kveld var det mye liv og han klarte faktisk å føle to spark. Dere skulle sett ansiksutrykket!! :D Nå begynner dette å synke inn, dette er ju helt sykt! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...