Gå til innhold

Dere som gir kumelk :)

Anbefalte innlegg

Hei,

Her er gutten straks ett år og jeg tenker da å kutte ut nan og erstatte med kumelk :)

Han pleier å få ei flaske nan etter hvert brødmåltid og drikker vann underveis i måltidet.

Men hvordan gjør dere når dere begynner med kumelk?

Får de ei flaske melk etterpå i tillegg til innat måltidet?

Lurer litt på dette så blir takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143971594-dere-som-gir-kumelk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns innføring av kumelk er en grei måte å kutte flaska på. Så jeg har gitt melk i tutekopp til brødmåltider og vann til andre måltider, og ingen mme på flaske lenger.

Eneste mine har fått på flaske etter 1 år er velling. Men kun i perioder da de har spist dårlig med annen mat.

Vi begynte også med kumelk da snuppa var 1 år gammel :) Da fikk hun 150 ml (varm) på flaske morgen og kveld og vann til de andre måltidene. Etterhvert prøvde vi med kald melk på tutekopp til frokost, i starten bare av og til og nå drikker hun den iskald på tutekopp til frokost, men får kosen med varm melk på flaske til kvelds :) Hun er nå 17 mnd :) Grunnen til at vi ikke har stoppet med flaske er at hun ble storesøster da hun var 14 mnd og babyen får flaske av og til. For å unngå sjalusi har hun derfor fått sin på kvelden :) Tenker å kutte den ut etterhvert også :) Lykke til :) De kan få litt vondt i magen så kanskje begynn med å gi til frokost og mme på kvelden så slipper dere våken-netter, når dere ser at det går bra er det bare å kjøre på :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...