Gå til innhold

dere med septemberbarn 2011 :) (Zazzy,prinsenogmammaen,lanzarotejenta osv)

Anbefalte innlegg

Hei!

Det går kjempefint i barnehagen, og et par dager denne uka har han ikke hatt lyst til å bli med meg hjem. Det lover bra :)

Jeg begynte å jobbe på Mandag, og jeg som var så nervøs.. Det har gått helt fint. Litt kjipt å stå opp kl 6 og jeg er fryktelig trøtt på ettermiddagen, men regner med at det blir bedre etterhvert. Jeg skal jo jobbe ettermiddagsvakter også. Takk Gud og Gudrunn for kaffe!

Ellers så har tassen (kjært barn har mange navn..) begynt å "pælme" leker og vannflaskene sine så hardt han kan i gulvet. å si nei er som å snakke til veggen. Han har også de siste dagene fått det for seg at han skal ta tak i ansiktet mitt og skvise alt han har. Det gjør jo satans vondt! Og så har han slått meg et par ganger også. I og med at dette er noe han aldri har gjort før, så tror jeg kanskje at det er noe han har plukket opp i barnehagen?? Jeg kan iallefall ikke tenke meg hvor han ellers skal ha sett noen som slår.

Jeg kan si nei i en fast tone, holde øyekontakt med han og han bare ler. Jeg har prøvd å sette han ved veggen ( som i supernanny) og han bare ler. Han er kanskje for liten til å skjønne det ennå?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vi ble knipset på fingrene da vi var små. Jeg har forstått at det ikke er helt ok i dag, så det har jeg unngått.

Søsteren min som jobber i barnehage foreslo å ta han bort fra situasjonen, og når det er lekene det går utover; ta de vekk fra han ut dagen eller så. Jeg får prøve det i morgen. Jeg vil jo ikke at godgutten min skal være en ramp! :)

Noen som opplever samme type ting?

Fortsetter under...

Hei, velkommen skal du være petrine+spire..

Du lanzarotejenta, vi opplever det samme. Han er faktisk litt ramp, veldig likt slik du beskriver. Han kliper og klorer oss, slår osv.. Jeg er litt rådvill på hvordan vi skal håndtere det. Han gjør det nokså bevisst også og virker som det tar seg opp når vi reagerer på det. Samtidig er det kanskje adferd det er dumt å overse ?

Her går dagene fort som fy, og vi er trøtt og slitne.. Enig i at gud og gudrunn burde få pris for kaffien :)

Barnehagen går bra, tror han har det bra der. Ellers så går det også veldig bra med brillene. Vi har fått dråper istede for lappbehandling og takk gud og gudrunn for det også :P

Sko lurer jeg også litt på, han går jo ikke ennå så har bare hatt på han slike skoposer, men burde vel ha sko etterhvert. Snørr og hosting er hverdagen her også. Natten er også noe kronglete og han virker som han har litt nattskrekk. Har jo vært mye våken pga forkjølelse så jeg merker dagene er nokså tunge til tider. Kan finne på å legge meg før kl 21 faktisk :P

Hei Nimas!

Jeg ble fortalt at jo tidligere man setter gode sko på, jo raskere begynner de å gå. Jeg vet ikke om det stemmer, altså.

Leo begynte iallefall å gå et par dager før han fylte ett år, men det er sikkert veldig individuelt. Fetteren hans var nesten 1,5 år før han gikk og han er ikke på noe som helst måte "etter" på andre områder.

Nå tror jeg at jeg skal gå å legge meg. Tidlig vakt i morgen og må opp før sola :)

God natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...