Gå til innhold

Kjenne kanten på livmora?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 16+1 og kjenner den lille ballongen over skambenet og opp til ca 3-4 cm under navelen. Men jeg er nødt til å liggepå ryggen og helst måtte tisse (full blære som presser livmoren opp). Det kjennes ut akkurat som en litt stor vannballong :) ser ikke at jeg er gravid annet enn en bitteliten kul når jeg ligger på ryggen og har full blære :P

Jeg kjenner den førsta nå. er 18+1. Har ikke fått noe særlig til mage enda. Det blir bare litt ekstra hardt rett over skambenet og opp mot navelen, men ikke helt opp. Vises ingen ting når jeg ligger på ryggen altså. å det er ikke steinhardt;P bare litt hardere enn resten av magen for å si det slik:D

Annonse

Hvorfor i all verden skal man drive på å kjenne etter livmorkanten? På 20 ukers kontrollen hos jordmor var hun svært forsiktig ved å måle, da for mye press kan føre til rier.

Den "kjenningen" jordmor bedriver er jo ren tortur! Hun prøver jo å kjenne etter ryggraden min kjens det mer ut som ;) jeg kjenner livmorskanten ved å stryke over magen på morgen som beskrevet over. Ellers på dagen kjenner jeg ikke en ting. Og strykingen er ikke værre enn slik jeg tar på magen til vanlig ;) så frykter ingen rier av den grunn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...