Gå til innhold

Det er da virkelig ingen som SNAKKER bokmål elle nynorsk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle snakker en eller annen form for dialek, uansett hvor man kommer fra. Jeg er kanskje over middels opptatt av rettskriving, og i min jobb skriver jeg nynorsk hver dag, men her skriver jeg bokmål.

Jeg forstår at man kan kritisere de som bruker skriftspråket feil, og skriver dialekt og ikke rent bokmål eller nynorsk, men i debattene her inne, er vel ikke det vesentlig. Hvorfor skal man opprette en tråd for å kritisere hvordan andre velger å ordlegge seg?

Jeg mener at rettskrivingen har blitt dårligere de siste årene, men det er ikke det som er vesentlig i en debatt på etnettforum foramåbarnsforeldre.

Noen skriver sånn, og noen skriver slik... Ingen snakker bokmål eller nynorsk, og alle trenger ikke være like opptatt av å skrive det heller.

La debatt være debatt, og hold dere til tema...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Finnmark snakker man faktisk nesten rent bokmål. Det må være fordi de opprinnelig ikke snakket norsk i Finnmark, men bare lærte seg det av språkkurs eller lignende.

Skrevet

Alle snakker en eller annen form for dialek, uansett hvor man kommer fra. Jeg er kanskje over middels opptatt av rettskriving, og i min jobb skriver jeg nynorsk hver dag, men her skriver jeg bokmål.

Jeg forstår at man kan kritisere de som bruker skriftspråket feil, og skriver dialekt og ikke rent bokmål eller nynorsk, men i debattene her inne, er vel ikke det vesentlig. Hvorfor skal man opprette en tråd for å kritisere hvordan andre velger å ordlegge seg?

Jeg mener at rettskrivingen har blitt dårligere de siste årene, men det er ikke det som er vesentlig i en debatt på etnettforum foramåbarnsforeldre.

Noen skriver sånn, og noen skriver slik... Ingen snakker bokmål eller nynorsk, og alle trenger ikke være like opptatt av å skrive det heller.

Ja, det skrives dialekt ikke dialek og " et nettforum" ikke "etnettforum"

Skrevet

Jeg skriver fra iPad, så det går litt fort i svingene... sorry.

Skrevet
Alle snakker en eller annen form for dialek, uansett hvor man kommer fra. Jeg er kanskje over middels opptatt av rettskriving, og i min jobb skriver jeg nynorsk hver dag, men her skriver jeg bokmål. Jeg forstår at man kan kritisere de som bruker skriftspråket feil, og skriver dialekt og ikke rent bokmål eller nynorsk, men i debattene her inne, er vel ikke det vesentlig. Hvorfor skal man opprette en tråd for å kritisere hvordan andre velger å ordlegge seg? Jeg mener at rettskrivingen har blitt dårligere de siste årene, men det er ikke det som er vesentlig i en debatt på etnettforum foramåbarnsforeldre. Noen skriver sånn, og noen skriver slik... Ingen snakker bokmål eller nynorsk, og alle trenger ikke være like opptatt av å skrive det heller. La debatt være debatt, og hold dere til tema...

Og bare for å pirke litt mer, så hadde du usedvanlig mange komma i en og samme setning. Sånn siden du presiserte at du var så opptatt av det :)

Skrevet

I Finnmark snakker man faktisk nesten rent bokmål. Det må være fordi de opprinnelig ikke snakket norsk i Finnmark, men bare lærte seg det av språkkurs eller lignende.

Det var interessant. Det har jeg aldri visst...

Skrevet

Æ vil ikke påstå at vi snakke næstn reint bokmål. Shønne ikke koffår fålk har fått de førr sæ, egenkli. Men de e nu bare mæ de da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...