Gå til innhold

Flere som prøver på sistemann??

Anbefalte innlegg

Gjest Lindus :) 1 SA + 1 MA

Hei alle sammen!

Jeg er 36 år og prøver på siste medlemmet av familien vår :) VI har 3 barn til sammen fra før...13, 9 og 4 år. Lillebror på 4 blir litt enebarn, da de to eldste er jenter...så de har stor glede av hverandre. Men lillebror vil også en lekekamerat, så da er vi i gang. Eller vi har vært i gang siden april, men mistet først i en SA i uke 6, og deretter i en MA uke 17. Nå venter vi på klarsignal fra legen til å evnt prøve igjen....

Tenkte å lage en skravletråd for oss som har flere barn fra før, som begynner å bli litt voksne og som vil skravle om alt og ingenting :)

Fortsetter under...

Hei;) vi prøver også på nummer 4:) er kun i 2 pp nå:) Har 3 gutter på 7,5 og 3 år:) Dette blir helt klart sistemann ja... hehe;) Trodde jo jeg var ferdig etter nummer 3... men var ikke det vettu...:) Jeg er 32 år og mannen min er 34 år:)

Hei! Her hører jeg hjemme :) Vi prøver også på fjerde- og sistemann! Husker ikke helt når vi startet prøvingen skikkelig, men er vel i 8-9 pp nå...

Jeg har to store jenter på 12 og 9 1/2, også minsta som snart blir 2 :) Vil gjerne ha en lekekamerat til minstemor da, for jeg ser hvor avhengige de to eldste er av hverandre, og hvor mye glede de har av hverandre selv om de slåss så fillene fyker til tider :D

Jeg er 38 år forresten, mannen er 43.

Endret av Nikamo

Hei, vi prøver også sistemann her. Har en nydelig gutt på et år og 10mnd fra før av, og håper inderlig at vi får ei jente denne gangen her, så har man et av hvert kjønn :)

Sist gang brukte vi 5pp før jeg ble gravid, og da hadde jeg gått og knasket i meg p-piller i litt over 10 år. Sant skal sies så prøvde vi ikke så veldig hardt de to første måneder. Denne gangen håper jeg at jeg blir gravid fortere enn sist gang.

Lykke til alle sammen :) :)

Så koselig at vi er flere! Jeg er jo heldig fordi jeg har blitt gravid på første forsøk alle gangene....men vet jo ikke hvor lang tid det vil ta nå etter at jeg har mista to ganger. Uansett må jeg vente på en menstruasjon før vi kan sette i gang igjen. Men krysser fingrene for at det går raskt for oss alle sammen :)

Hvor i landet holder dere til?

Hei Lindus snuppa ;)

Vi prøver også på vår siste.

Har en på 8, ei på 6 og ei på 3 år. Men denne siste lar tydeligvis vente på seg synes jeg. Litt for lenge, så nå håper jeg at det blir en positiv test om to ukers tid :D

Annonse

Dossa-mor :) Så koselig at du joiner inn på denne tråden! Så moro med "kjent-folk"!!

Ja, det må jeg si...jeg tror du er den mest tålmodige personen jeg kjenner...dere har prøvd lenge, og helt ærlig så håper jeg virkelig at du blir gravid før meg!! :)

Jeg vet ikke helt når vi kan prøve igjen da, så har ikke peiling på IKM enda...hehe...

Hei!

Jeg føler meg også litt hjemme i denne tråden! Er nettopp blitt 37 og er litt stressa for det... Har en fra før, og prøver nå på nr 2 som helt sikkert blir sistemann! Her er jeg og mannen enige altså...

Vi har hatt 2 SA,er i vår, den ene riktignok veeldig tidlig, så kan kanskje kalles en kjemisk (vet ikke helt hva som er kjemisk og hva som er tidlig SA jeg...). Hadde nå nettopp en MA også dessverre..

Er altså i samme situasjon som Lindus (nesten da..), aner ikke når EL og IKM blir.. Har nok tenkt å vente til etter en vanlig mens før vi prøver ordentlig, så kan bli en stund i denne tråden mao.. ;-)

Hei Bumblebeee!

Sånn var det litt her også...hihi...jeg fikk etter litt gjennomslag for en siste baby...han var ikke akkurat så vanskelig å overtale da ;) Så koselig at vi er flere som er i samme båt, da kan vi skravle litt fremover her, koselig :)

Hvor i landet holder dere til jenter?

Der var du jo Supersnusken!!! Velkommer i gjengen!! Det er litt morsomt, for minstemann her som akkurat har fylt 4 år...han kaller jeg for supersnusken min ;) hihi

Der som ikke er helt i samme situasjon som meg og Supersnusken (vi vet ikke når ikm er enda)....når har dere IKM?? og i hvilke pp er dere?

Ha en strålende lørdag :)

Så artig at vi er flere i samme båt :D

Du er da sååå søt Lindus :wub: som vil meg alt godt. Tålmodig er jeg men det begynner virkelig å tære nå kjenner jeg....hehe....håper det snart kan bli min tur.

Har vel IKM ca 24-25 tror jeg.

Er i min 26 pp :(

Nok er nok!

Ha en strålende lørdag jenter :) :) :)

Dossa-mor :)

Har du vært utredet noe? Tenker liksom siden du har barn fra før, og du er jo langt i fra gammel...og nå syns jeg virkelig du har prøvd i en evighet....så kanskje greit å få sjekket opp litt? Kan jo være at det er noe helt enkelt og banalt, som kjapt kan gjøres noe med?

Helt ærlig ja, jeg unner virkelig at du får positiv test nå...det har du fortjent!! Jeg er jo usedvanlig heldig å blir fort gravid...men nå har jeg jo fått et problem med at det går galt da...men men...de sier jo at 3 gangen osv....så vi får se. Skal til gynekologen for oppfølgingssamtale og kontroll på tirsdag....er veldig spent på hva han sier...det er litt avgjørende for om vi tørr å prøve en gang til....

ønsker alle en strålende helg :)

Annonse

Vi prøver på tredje og sistemann. 31 år, mannen er på samme alder. Vi er veldig enige om at vi ønsker tre og samtidig veldig enige om at det blir sistemann. Er bare i andre syklus etter prevensjonslutt, de to vi har har vi brukt litt tid på. Blir spennende framover.

Lindus: hi, hi, så du har også en supersnusk der hjemme ja! ;-)

Jeg kalte min supersnusken jeg også, derav nicket, men nå er det andre kjælenavn som har tatt over! Og som du vet holder jeg til i Oslo... Veldig spent på når jeg får mens igjen, håper det ikke tar for lang tid, utålmodig....!

Dossa: Jeg har også en fra før, men får likevel utredning etter å ha hatt flere aborter. Så da kan kanskje utredning være aktuelt når dere har prøvd så lenge uten å bli gravide? Selv om du har flere fra før? Om ikke annet kan det jo være hyggelig å høre at alt er i orden, og hvis ikke, få hjelp?

Ha en deilig søndag jenter!

Supersnusken: jepp, sønnen på 4 år går fortsatt under navnet supersnusken...han har mange andre kallenavn også, men supersnusken har hengt igjen siden han var bebis. hihi. Jeg også er spent ift mens...i går var jeg og samboern ute å spiste middag, og da fikk jeg plutselig litt menssmerter...har ikke hatt det siden "fødselen"...de siste dagene har det vært ganske lite blod, men i går og i dag er det mer blod igjen....Men nå er det jo 14 dager siden "fødselen" i dag...så kanskje det er eggløsning? Gudene vet...hihi...men skal jo til kontroll på tirsdag, så da får vi høre hva gynekologen sier. Skal du på noen kontroll eller oppfølging??

Jeg og minstemann er alene hjemme i dag. De to eldste er borte hos besteforeldre, og samboern går Gaustadtoppen i dag. Så jeg og min lille supersnusk skal bare koooooose oss :)

ønsker alle en avslappende og koselig søndag!

Hei og hå!!

Hvordan går det med dere jenter??

Når har dere IKM dere som er aktive på prøvinga for tiden? Vet Dossa har 24-25 september, men hva med dere andre?

I morgen skal jeg på oppfølgingssamtale og kontroll hos min private gynekolog....etter MA'n. Har vært innom sykehuset og fått skrevet ut alle dokumentene som gjelder den innleggelsen, og har skrevet ned alle spørsmålene mine....så blir spennende å høre hva han tenker.

Ha en rolig mandagskveld :)

Lindus: Middag ute...åååh, det hørtes deilig ut!! Kanskje med et glass vin til og med..? ;-) Må nyte det mens vi kan, for vi skal være i 1 trimester innen året er omme begge to! ;-)

Jeg har ikke noe spesiell oppfølging, men det er sikkert fordi min MA var tidligere enn din, var i uke 10-11. Hadde jo også utskrapning så da vet man jo at alt er ute. Det dumme er jo at for å få litt mer oppfølging i et evt neste svangerskap må jeg vel ta initiativet selv. Tipper jeg kommer til å ende opp med en privat dyr gynekolog, skal i alle fall ta en UL med en gang det er mulig!

Snart er det 2 uker siden utskrapningen, så lurer litt på å begynne m EL-tester...spent på når jeg kommer igang igjen! Også spent på om g-testen fremdeles er positiv..må kanskje frem m testene mine igjen. Testoman så det holder ja.. :-)

Er du og dere andre testere? Eller klarer dere å vente et par dager over IKM og se...? Jeg ryker alltid på masse tester allerede en uke før IKM...

Supersnusken!! :) Ja, ble et glass rødvin og en liten baylis...trengte ikke noe mer vettu...hihi. Var en veldig koselig kveld :)

Jeg er også testoman...hihi...er akkurat som deg...blåser av sykt mange tester. Men jeg bruker ikke el-tester da, for jeg kjenner når jeg har el. Og jeg har alltid hatt sykluser etter boka, så jeg håper jo det fortsetter!! Tror jeg har el nå faktisk...også syns jeg at jeg er så inmari premenstruell....hmmm...men jeg blør jo litt etter MA'n ennå...så gudene vet ;)

Jeg går til privat gynekolog, betaler ingenting. Vet om andre private gynekologer som tar ca 150,- per gang...og det er jo ikke så ille. Klart du må få mye bedre oppfølging neste gang, det syns jeg virkelig!

Jeg har bestilt meg nye g-tester....så får vel ta en med en gang de kommer, for å se at hcg er ute av skrotten...

Jeg har ikm tirsdag 25. tror jeg :D Har vært relativt stabilt her, med 27 dagers syklus, så da satser jeg på tirsdagen...

Prøver å ikke tenke for mye på testing enda, for jeg blir så lei meg av blendahvite tester. Også tror jeg jo ikke noe på det heller hvis det er flere dager til ikm! Så jeg skal i hvert fall prøve å holde meg til helga... Kanskje lørdag? ;) Hadde aldri klart å vente til et par dager over ikm - da hadde jeg daua av nysgjerrighet :D

Jeg har ikm en gang mellom 24-26.sept. Dette er min 4 pp. De to første pp endte med positive tester og deretter mensen noen dager etter ikm. Så kjemiske eller tidlige sa, jeg vet ikke hva man skal kalle det. Uke 5 iallfall. Forrige pp var testen blank, det var nesten litt godt, følte jeg fikk "rensa ut".

Vet at stoffskiftet mitt er litt på bærtur, tar kanskje litt tid før medisinene klarer å justere det, så jeg har ikke de helt store forhåpningene enda. Pluss en del annet helsekrøll, så er i grunnen spent på om kroppen vil. JEG vil iallfall ;)

Akkurat nå er vi på ferie i Spania, men holder til på sørvestlandet til vanlig.

Nikamo: Det blir en spennende uke neste uke da!! Jeg har jo ingen erfaring med blendahvite tester...for jeg blir lett gravid...men derimot å miste, det har jeg fått litt erfaring i...dessverre. Men jeg klarer heller aldri å vente til IKM eller etter IKM med å teste....er altfor utålmodig og nysgjerrig til det...hihi. Krysser fingeren for deg til uka!!

Bumblebee: ååå, det høres deilig ut med sol og varm....jeg vil også!! Huff, ikke no gøy å miste, uansett. Håper du slipper flere slike kjemiske graviditeter i fremtiden. Ja, det kan jo ta litt tid før stoffskiftet stabiliserer seg litt, og det kan vel påvirke mulighetene for å bli gravid noe...men du vil jo hvertfall bli gravid etterhvert, det er jeg sikker på :) Krysser armer og bein for at testen blir positiv til uka, og at du ikke mister!

Lykke til dere testere til uka :) Jeg skal på kontroll hos gynekolog i dag...kjenner jeg gru-gleder meg litt...spennende å se om jeg får noe svar på hva som gikk galt...

Ha en strålende tirsdag!!

Hei! Så godt å se at vi er flere med et visst antall barn. Nå skal jeg ikke påstå at jeg er her inne på grunn av mye prøving. Det handler vel mer om et uhell som nå gjør at jeg er nervøs for hva testen viser iløpet av uken. Hvis den skulle være negativ så gjør det ikke noe, tror jeg. Ifølge "planen" skal vi ikke starte å prøve før til jul. Har et hardkjør i vente nå i høst,men det som skjer det skjer... Har 3 fra før av og håper på ihvertfall 1 til...om ikke 2.... klarer fortsatt ikke helt å se positivt på den potensielle positive testen, men jobber med saken. Uansett så skal dere alle ha lykke til med testingen i dagene som kommer. Håper det blir full klaff for samtlige av dere som prøver....

Hei Sjokoladebær!

Velkommen hit til oss :) Jeg er ikke aktiv prøver akkurat nå jeg heller...fordi jeg akkurat har vært gravid....missed abortion uke 17...så må hvertfall vente til etter første menstruasjon, og den kommer nok i begynnelsen av oktober, om alt går som det skal.

Veldig koselig med mange barn!! Vi har tilsammen 3 barn fra før, så dette blir nr 4...og sistemann!

Hold oss oppdatert på testingen da :)

Åh sÅ forferdelig! :-( fÅr hÅpe det klaffer for dere neste runde da.

Hvordan vet du at det er siste?

Jeg hÅper jeg en gang kan kjenne pÅ den følelsen. Det Å VITE at nÅ er det siste gang man er gravid. siste gang man har spedbarn...det Å kunne senke skuldrene og bare nyte det hele.

Foreløpig sÅ tenker jeg dette kan bli nest siste...Mannen har sagt at det ikke blir flere enn 5. :-O haha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...