Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #26 Skrevet 14. september 2012 #24 her: så ikke det siste innlegget ditt HI. Sånn sett er jeg enig. Blir nesten provosert når de med "vanlige" unger klager. Har en venninne som ikke kan være alene hjemme hvis mannen er borte en helg, da kaller hun inn bestemødre, tanter og Gud vet. Gutten hennes er over gjennomsnittet rolig vil jeg si. Han blir også lagt en time før han trenger fordi hun vil ha fri :S Litt latterlig når hun sitter og klager til meg som har mann på Nordsjøen, hehe..
Johanne Nilssen Skrevet 14. september 2012 #27 Skrevet 14. september 2012 Noen er slitne, noen har det fint, noen er lykkelige, noen er ulykkelige, noen synes det er kos, noen synes det er utfordrende, noen får sove, noen får ikke sove, noen barn har kolikk, andre barn har det ikke, noen barn spiser godt, andre gjør det ikke, noen foreldre er rutinerte, andre er ferske, noen er nervøse, andre er avslappet, noen har mange de kan søke råd hos, andre føler seg veldig alene. Jeg tenker at det er viktig at fasitsvaret ikke ligger på nettet, men i hjemmene til folk - og at dette varierer fordi vi alle er så forskjellige. Selv synes jeg barselperioden var forferdelig slitsom, og hadde kun helsesøster å snakke med. Jeg forsøkte finner bøker og sånt, men alt dreide seg bare om amming og hvor perfekt alt er/skal være. Og på nettet er jo alle så skråsikre på alt.
C.L.H85 Skrevet 14. september 2012 #28 Skrevet 14. september 2012 Jeg har selvfølgelig full forståelse for dere som får kolikk baby eller baby med andre utfordringer som gjør at man ikke har noe annet enn en gråtende baby døgnet rundt. Det jeg ikke skjønner er dere som har "normale" babyer som gråter litt hver dag, er oppe noen ganger i løpet av natten og som spiser greit. Det er da jeg ikke skjønner denne klagingen! Dette var absolutt ikke ment som et "se så flink jeg er" innlegg. Jeg er bare lei av syting og klaging fra damer som ikke tåler en liten støyt eller utfordring. Er jo ofte de jentene som syntes at alt er slitsomt (jobb, skole, trening osv) som klager når de får barn også. Ja ser den, men det er jo folk som synes alt er slitsom og da He he. Synes ikke noe om at folk skal snakke så negativt om barna sine når de tross alt er "normale" når det kommer til soving og spising. Selvfølgelig er det slitsom å ha barn til tider og noen mødre trenger mere søvn enn andre, så da vil kanskje 3 våkenetter oppfattes som gruuuusomt. Tror de fleste liker å få tømt seg litt og da oppfattes alt som kommer ut av dem negativt. Tror jeg fungerte som prevensjon for en venninne av meg under babyperioden... Jeg var tynn, bleik, bitter og begynte å grine bare du sa bø til meg, he he Men er en person som ikke klarer å se negativt på alt, så jeg ser på det som en erfaring! Jeg og samboer klarte oss bra etter omstendighetene og vi har en flott, trygg jente i dag og er ikke redde for å få fler! (Merkelig nok, lovte meg selv når hun var 4 mnd at dette ble den eneste!) Men veldig lett å sitte på sidelinjen med babyer som bare er "fryd og gammen", og tenke at alle andre er negative Har jo noe med forventningene til folk også og babyer er forskjellige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå