Kulaa Skrevet 14. september 2012 #1 Skrevet 14. september 2012 Har siden i går hatt forferdelig vondt i tenna mine!! På venstre side, men ikke i noen spessiel tann, det bare verker/presser/spenner, aldri hatt sånn vondt i tenna før :/ Bør jeg ta en tur til tannlegen? Tror ikke jeg holder ut helga om det skulle bli verre.. Men det er vel ikke bra med fylling, røntgen eller bedøvelse når man er gravid? Huff...
peanutts82 Skrevet 14. september 2012 #2 Skrevet 14. september 2012 ta to paracet. har også perioder der jeg har vondt i tannkjøtt, tenner, munn, kjeve. det er graviditet symptomer. hadde ringt jordmor før tannlege. etter min erfaring så pleier tannleger å gi deg time for ingenting bare for å tjene penger. så lenge det ikke er en spesiell tann det er snakk om så mener jeg det bare er ledd og skjellet smerter pga svangerskapet.
Kulaa Skrevet 14. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2012 Ja, for det er ikke noen spesiell tann... Syns dette var litt rart... Skal til jordmor på mandag, om det fortsatt er sånn da kan jeg jo snakke med henne om det
lille+desembergull<3 Skrevet 14. september 2012 #4 Skrevet 14. september 2012 Jeg sliter med kjevespenninger, spesielt nå som jeg er gravid.. men har vært slik kronisk i 2 år.. kjennes ut som tannpine men er rett og slett stive muskler i kjeveområde! Kjennes også ut som hodepine til tider.
lille+desembergull<3 Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Har vært til tannlege x antall ganger uten noen funn. Til og med rotfylt en tann i håp om at smertene skulle gi seg. Det var 3000 kroner rett i dass.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Ta en tur til tannlegen du. Jeg har vært både 2 og 3 ganger i løpet av begge svangerskapene mine og både fylt, rotfylt og fått bedøvelse. Det hjalp i hvertfall meg. Hvis det ikke er det så er det en del som sier at det kan være bihulen om man kjenner det en del i tennene. Men ta turen til tannlegen først så slipper du bøtte nedpå med paracet unødvendig mye.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 PS: Var heller ingen spesiell tann på meg denne gangen. Smertene kom og gikk og plutselig var de der konstant og det ble rotfylling på meg.
Krussemynte Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Har du nettopp vært forkjølet? Prøv å bøye deg fremover, dersom det presser på, så kan det være ensidig bihulebetennelse.. Trengs normalt ikke antibiotikakur, vurderes kun dersom man har symptomer i overven uke.
dincene Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Jeg har sånn når jeg har betente bihuler. Ikke altid har jeg trykk i panna, men av og til hadde bare veldig vondt i alle overtanna liksom. Ikke lett å forklare. Og verre kjennes det når man ligger i sofaen enn når man er oppe og går. Og er man gravid så sveller jo slimhinner også i bihuler opp. Tror ikke det er så uvanlig.
Kulaa Skrevet 14. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 14. september 2012 Tok en tur for sikkerhetsskyld, de fant ikke noe... Er sånn at det er verre så fort jeg legger meg ned enn når jeg sitter opp, så er nok bihulene/slimhinnene som forårsaker det.. Selv om jeg ikke er spesielt tett.. Snakket med jordmor også, hun sa det var ganske vanlig at man kunne ha sånne smerter i tenna i svangerskapet og at jeg kunne ta paracet for smertene om det var for ille Håper det går fort over Takk for svar alle sammen
Nordhagenjentene :) Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Jeg har fibromyalgi og tannlegen sa det ikke var unormalt å ha vondt tennene da. Er musklene rundt munnen som gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå