Gå til innhold

Mye kynnere = raskere fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ihvertfall min erfaring, ja. Jeg hadde veldig mye kynnere i første graviditet og jeg fødte på 4,5 timer(styrtfødsel). Da regner jeg fra første tegn på at fødsel var forestående. Kynnere = livmorens styrketrening.

Jeg har svært mye kynnere denne gangen også og regner med å få en minst like raskt fødsel nå.

jeg hadde myyye kynnere i første svangerskapet...

pluttselig en natt gik vannet og 2,5 time etterpå var vesla ute.

har en del kynnere nå også, så er spent på å se hvordan denne fødselen blir :)

Annonse

jeg hadde myyye kynnere i første svangerskapet... pluttselig en natt gik vannet og 2,5 time etterpå var vesla ute. har en del kynnere nå også, så er spent på å se hvordan denne fødselen blir :)

Oi...Du bør vel skynde deg til fødeklinikken du, da. Det er ihvertfall rådet jeg selv har fått (4,5 timer med førstemann). Mange sier tiden blir halvert ved 2. fødsel.

hmmmm..... kynnere,innlagt for premature rier, sykehus beøk vær uke på slutten, leger som sa vi ser ikke du over helga iallefall sånn ca vær fredag di siste 4 ukene før fødsel... jentungen kom 14 dager før tia etter jeg da hadde blitt satt i gang med stripping og akupunktur, etter 24 timer fødsel kom ho.... så vetkje heilt å man skal tro å ikke tro der altså ;)

Hatt masse kynnere alle svangerskap, og født raskt og effektiv. (3,5 timer, 4,5 timer og under 2 timer)

Om ikke kynnere nødvendigvis fører til raskere fødsel, har jordmoren min iallefall sagt at livmoren er bed ent/sterkere og at dette også hjelper når den skal trekke seg sammen igjen etterpå)

Eg hadde masse kynnera i begge sv.skap. Begynte rundt 5 mnd.

Første fødsel var 3t og 15 min, (pressa i over 1t)

2 fødsel var 1t og 5 min, men hadde "vondt" i 45 av dei.

No skal eg snart gjennom min 3 fødsel og er veldig spent..!

Bur 1,5t frå sjukehuset, so har fått fødselplanlegikg denna gongen. Einaste problemet er at det er 3 veke mellom min termin og ul termin og sjukehuset må forholda seg ul termin :(

Håpa da ikkje begynne sjøl heima og går so fort...!

når dere snakker om kynnere mye og lite..tenker dere da bare på de kynnerne som er litt vonde/ubehagelige? Jeg har en del kynnere, men jeg merker det bare når jeg kjenner på magen og kjenner at den er helt steinhard. men det teller vel som kynner selv om den ikke er ubehagelig? i grunn nesten ikke merkbar..

Annonse

Nesten ikke kynnere med første, tok ca 10 timer fra første ri. Hadde mye kynnere de siste ukene med nummer 2, kom på 1 time fra første ri. Denne gangen har jeg hatt veldig mye kynnere siden uke 22 og er spent på hvordan fødselen blir! :)

men hva er mye kynnere per deres definisjon da?

en person kan jo mene at hun har mye, mens en annen som har like mye, kanskje mener at hun ikke har det?

jeg er førstegangs, så jeg vet ikke hva som er mye eller lite men jeg føler at jeg har mye fordi jeg får kynnere for omtrent hver minste fysiske anstrengelse, som å sette seg inn i bilen, reise seg fra sofa, gå på do, vaske opp osv osv osv....

Førstemann tok det et døgn fra første ri, hadde kun kynnere siste par ukene før fødsel da som var merkbare. Mens denne gangen begynte kynnerne i begynnelsen av 3.trimester og satser på det kan ha noen sammenheng med at denne går raskere :)

jeg hadde myyye kynnere i første svangerskapet... pluttselig en natt gik vannet og 2,5 time etterpå var vesla ute. har en del kynnere nå også, så er spent på å se hvordan denne fødselen blir :)
Oi...Du bør vel skynde deg til fødeklinikken du, da. Det er ihvertfall rådet jeg selv har fått (4,5 timer med førstemann). Mange sier tiden blir halvert ved 2. fødsel.

huff ja.. skumelt at jeg bor ca 30 min unna sykehuset, og ikke har jeg bil, så jeg må vente på at mamman min kan kjøre hit som også tar 30 min fra der hun bor... så håper jeg får noen tegn i goood tid før fødselen starter... for jeg blir ikke klok på kynnerne.. jeg trodde jo riene var kynnere forrige gang, jeg synes ikke det var vondt i det heletatt... eneste som var vondt var pressriene, hehe :P

men hva er mye kynnere per deres definisjon da? en person kan jo mene at hun har mye, mens en annen som har like mye, kanskje mener at hun ikke har det? jeg er førstegangs, så jeg vet ikke hva som er mye eller lite men jeg føler at jeg har mye fordi jeg får kynnere for omtrent hver minste fysiske anstrengelse, som å sette seg inn i bilen, reise seg fra sofa, gå på do, vaske opp osv osv osv....

Når jeg sier mye kynnere så er det hver eneste dag, gjerne flere ganger i timen :)

Nr 1 = Ingen merkbare kynnere, fødte så raskt at halebenet knakk. Var ute på to press, 1 time fra fødsel startet til hun var i armene mine.

Denne gangen har jeg maaaasse kynnere og maserier. Kan ikke se for meg det kan gå fortere enn sist!

Glemte legge til at første kom i uke 38.

Nå er jeg 3 dager over termin.

Endret av Oppnedx2
huff ja.. skumelt at jeg bor ca 30 min unna sykehuset, og ikke har jeg bil, så jeg må vente på at mamman min kan kjøre hit som også tar 30 min fra der hun bor... så håper jeg får noen tegn i goood tid før fødselen starter... for jeg blir ikke klok på kynnerne.. jeg trodde jo riene var kynnere forrige gang, jeg synes ikke det var vondt i det heletatt... eneste som var vondt var pressriene, hehe :P

Du kan få ambulanse med jordmor i hvis dere ikke rekker frem i tide. Det sa ihvertfall min fødeavdeling da jeg ba om råd. Men selvsagt, da må det være "kritisk" for de sender ikke ut ambulanser til hvem som helst. Jeg håper nå du slipper unødig drama på dagen din ;)

Du kan få ambulanse med jordmor i hvis dere ikke rekker frem i tide. Det sa ihvertfall min fødeavdeling da jeg ba om råd. Men selvsagt, da må det være "kritisk" for de sender ikke ut ambulanser til hvem som helst. Jeg håper nå du slipper unødig drama på dagen din ;)

oi, det var jo litt betryggende da :)

hehe, det skjønner jeg :)

håper at jeg slipper det jeg også, synd man ikke kan forutse sånt ! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...