Gå til innhold

Klær til tiden etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Handler dere nå, eller venter dere? Har kjøpt inn et par ammetopper og to løse gensere bare. Pleier å gå i sånne tettsittende stretchy basic-gensere, men ser for meg at det ikke er særlig stas med stor deigmage.. Samtidig har man kanskje ikke energi/lyst til å handle etter fødsel. Leter etter løse fine tunikaer/lange gensere, gjerne med knepping foran til amming, men størrelse osv er jo ren gambling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpt 2 amme BHer bare. Jeg satser på at min flate mage er raskt tilbake.

Skjer sikkert ikke, men lov å håpe :)

Savner den

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Ja, det blir spennende å gjøre opp status etter fødsel :) Jeg har ikke trent verken før eller under graviditeten, så regner med litt deig i alle fall noen uker...

Skrevet

Vi får Bare krysse fingrene. Har trent aktivt hele livet, men orket ikke å trene etter uke 5. Så håper jeg får litt igjen for det.

Men vet aldri :(

Skrevet

God ide å kjøpe noen vide gensere og kanskje lange gensere som kan brukes etter fødsel. I tillegg kan man kjøpe noen tights kanskje eller om man er så heldig å få på seg noen strech olabukser igjen (uten å gå med smekken åpen - har gjort det de siste to mnd, føler meg så fresh :-), bruker belly belt i tillegg sånn strikk som man setter nedi buksa). De har mye rimelige lange og litt tykke gensere på Bik Bok, Vero Moda o.l. Ikke så kult å gå rundt med "bleierumpe" som alle kan se og heller ikke så kult med den magen som sikkert ikke kommer til å hoppe inn igjen til sitt vante jeg med en gang. Nå føler jeg at jeg må gå med trange singleter for å markere magen så jeg ikke ser ut som en elefant, men tror lett det kan snu seg når babyen er ute og det liksom bare ser ut som fett...

Skrevet

Jeg har ingen illusjon om å få på meg blyantskjørtene og de smale kjolene mine med det første, så har prøvd å handle litt taktisk.

(14 kilo opp til nå, tjohei..)

Kjoler og topper i trikot strekker seg jo noe, og jeg har kjøpt en vid tunika med snøring som jeg håper ser ok ut når magen er borte.

Det er jo mange plagg som henger pent på kroppen nå, tunikaer i fløyel og sånt. Løse hvite bluser er det en del av, men der synes jeg også det er vanskelig å spå hvilken størrelse jeg trenger etterhvert..

Jeg prøver også å se etter ammevennlige ting men det er ikke så lett..

Jeg er 33 fulle uker i dag, og den siste toppen jeg kjøpte i normal størrelse var 2 str større enn jeg vanligvis bruker. Jeg håper jo at den blir overflødig innen forholdsvis kort tid etter fødsel.. :P

Lisse: Du aner ikke hvor glad jeg ble over å lese at du heller ikke har trent. Det virker som så mange her inne hopper og spretter rundt med vektene sine. Til tross for å "alltid" ha trent med glede har det vært stakkarslige greier etter kvalmen kom i uke 6. Så var det lite energi, så var det bekkenlåsning, så var det kvalme igjen, og nå er det bekkenløsning. Jeg nevnte det for jordmor i går, og hun mente at er man i normalt god form før graviditeten så nyter man også godt av det. Snille dama :P

Jeg har forresten kommet meg i basseng 3 ganger de siste fire ukene, er så stolt at en skulle tro jeg fikk en OL-medalje for det. ;)

Skrevet

Jeghar kjøpt to deeeilige joggebukser/ pysjer til de første dagene.

Utover det regner jeg med å bruke gravidtøyet en periode til, noen tights/tunikaer, ammetopper etc. De klærne jeg normalt går med, er ikke spesielt ammevennlige, ( vanlige singleter ala de lange til HM osv?) så har kjøpt en såkalt huggalug fra krusedull.net også. Så kan jeg amme uten at nye bollemagen syns ;)

Skrevet

Har kjøpt inn 6 ammebher fra H&M som jeg bruker allerede nå, siden alle bhene mine er for små ;) Kjøpt 2 ammetopper som jeg skal ha med på sykehuset. Hjemme får jeg bruke det jeg har, også får jeg handle litt mer når jeg orker å gå utenfor dørene ;)

Buksene passer uansett for det er tights som er favoritten om dagen. Har masse lange gensere som går over rumpa, så det får klare seg ;)

Skrevet

regner med at jeg bruker mamma-klærne jeg har investert i enn så lenge. mulig jeg kjøper noen ammetopper siden jeg føder 2 uker før jul og vi får familie besøk.

Skrevet

Bruker nok de vanlige klærne som jeg har :)

Har masse tunikaer osv uansett så det er ingen nød! :)

Etter første fødselen så så man ikke at jeg hadde vært gravid dagen etter :D

Men om jeg er så heldig nå får vi se på :) :)

Skrevet

Har en del plagg i skapet som jeg ikke kan ha nå som jeg er gravid, så satser på disse etterpå :) Jeansene kan nok bare ligge en stund til, men topper, tunikaer og litt løsere bukser går nok fint. Greit med litt luftige plagg med lekkene ammepupper og bleierumpe en liten stund etter hehe... Ellers jobber jeg med klær til vanlig så når formen kommer skal jeg SHOPPE!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...