Gå til innhold

Kan jeg bruke medisin som gikk ut for 1,5 år siden? (Rinexin)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått bihulebetennelse. Fant noen piller i skapet som jeg fikk da jeg hadde bihulebetennelse forrige gang, men disse pillene gikk ut på dato i 2011.

Skal ringe legen i morgen, men kommer ikke til å få time før langt ut i neste uke. Vet ikke om jeg orker å gå lengre med dette her.

Banker i bihulene, smerter i tennene, tett nese med masse gult slim og hodepine.

Er det ok å ta disse pillene jeg fant i skapet? Det verste som kan skje er vel at de ikke virker helt som de skal??

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Den medisinske virkninga er mest sannsynlig veldig borte. Ring legevakta eller daglegevakta

Skrevet

Det tror jeg ikke den er. De medisinene som sendes til kriserammede områder er de som er gått ut på dato.

Skrevet

De fleste medisiner er faktisk fortsatt gode etter utgått dato, såfremt de er lagret på den måten det står i pakningsvedlegget (altså hvis du har hatt den pakken liggende på badet er den mest sannsynlig ødelagt) og pakken ikke er åpnet. Vær klar over at hvis du skulle bli dårlig av å ta dette legemiddelet, så tar produsenten null ansvar og du vil ikke få noen erstatning. Og du kan ikke se på legemiddelet om det fortsatt er brukbart eller ikke. Og så er det noen medisiner som blir giftige når de er gamle. Men de fleste medisiner får bare mye mindre/ingen virkning når de er gamle, men placebo-effekten funker enda da. ;) Jeg har heller villet ta en tlf til legen for å få en ny resept. :)

http://tidsskriftet.no/article/1146709

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...