Gå til innhold

Kunne allerede se kjønnet :-)

Anbefalte innlegg

Har vært på UL i dag og alt så veldig bra ut :-) var gøy å se hvor stor forskjell det var fra sist UL da vi var 7+4 og til i dag. I dag mente leven jeg var litt lengre på vei, sist ble jeg jo satt noen dager tilbake, i dag ble jeg satt noen dager frem så på morraen i dag var jeg 12+ 0 men etter UL mente legen jeg er 13+ 0 i morgen :-) den uka gikk kjapt :-)

Det aller hyggeligste i dag var en koselig og rolig lege som sa at alt så veldig bra ut og at han allerede kunne se at det mest sannsynlig kom til å bli en liten gutt :-) Jeg tør ikke løpe ut å handle lyseblå klær ennå, men jeg har hele tiden sagt selv at magefølsen og svangerskapet frem til nå tyder på guttebaby :-)

Vi har alltså hatt en fantastisk dag :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143971152-kunne-allerede-se-kj%C3%B8nnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk se noe som tydet på en stor tiss i uke 11+ legen var nesten helt sikker på at dette var en gutt! På ordinær ultralyd klarte d ikke se. Så vi måtte pent vente;) ut kom ei nydelig jente;) så du må ikke gå berserk med blått nå da...;);)

Vi fikk se noe som tydet på en stor tiss i uke 11+ legen var nesten helt sikker på at dette var en gutt! På ordinær ultralyd klarte d ikke se. Så vi måtte pent vente;) ut kom ei nydelig jente;) så du må ikke gå berserk med blått nå da...;);)

Dette fikk vi vite på fosterdiagnostikk på Riksen når vi ventet vår lille jente: Når det gjelder å bestemme kjønn rundt uke 12, er det vinkelen på kjønnet som er avgjørende - selve kjønnsorganet er likt. Dersom organet peker mer enn 30 grader opp tyder det på gutt, og dersom kjønnet peker "nedover" er det mest sannsynlig en jente. Spesialister med godt utstyr kan bestemme kjønnet i uke 12 med over 85% sikkerhet, men det forutsetter også at fosteret ligger gunstig til, og at organet har en distinkt vinkel - på mange foster er det vanskelig å bestemme. Man har noe større feilprosent når det gjelder å bestemme jenter i forhold til gutter. Vi fikk vite jente uke 12+6, bekreftet på ordinær UL og ved fødsel for noen uker siden :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...