To + en? Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Er i uke 36 og på UL forrige uke lå han i seteleie. Venter Nr 3, men er vant til at de legger seg riktig vei ganske tidlig, så nå er jeg litt bekymret for setefødsel med stort barn, rundt 4,5 kg. Noen som har opplevd at de legger seg riktig vei sent i svangerskapet?
Lisse_01 Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Mamma var forberedt på føde i seteleie med førstemann, men han snudde seg timer før fødsel Det ordner seg
*lille blomst* Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 hvis barnet ditt blir estimert til å være "stort" så skal du egentlig slippe setefødsel... da setter de opp KS isteden. har du født normalt de andre gangene? Jeg er i uke 37 nå og var til samtale/ul i går. siden mini er estimert til å være "passe stort" så vil legen at jeg føder normalt - selv om jeg er kjempe redd for setefødsel... Skal prøve snuingsregime hos akupunktør neste uke, håper virkelig jeg slipper setefødsel! (selv om jeg fødte normalt sist)
To + en? Skrevet 13. september 2012 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2012 Fødte en på 4,5 og en på 4,2 de siste gangene. Begge fødselene gikk raskt og greit. Men ønsket virkelig ikke å klekke ut et stooort barn feil vei. Er redd for hva det vil gjøre med underlivet mitt, i tillegg er det jo en risiko for barnet. Men er ikke veldig begeistret for KS heller. Håper han finner veien ned snart
*lille blomst* Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Enig med deg To+en! ikke begeistret for noen av alternativene jeg heller! Men bedre med planlagt ks enn halvveis fødsel og haste ks...
Mrs.Steel Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Jordmor ga meg et tips for å få babyen til å snu seg. Stå på knærne, len deg framover med rompa rett opp og støtt deg på underarmene med panna i gulvet. Hold stillingen i 10 min. Greit å gjøre på et teppe eller en yogamatte, knærne får gjennomgå. Aner ikke om det funker enda, men er visst en øvelse for å lede babyen i riktig retning. Skader jo ikke å prøve :-)
TurboPrinsessen:-) Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Jeg er bare 30+1 og hun har nok ikke festet seg enda. Men en jeg jobbet med sa at en av hennes barn snudde seg hele 7 ganger på sykehuset, den dagen hun fødte. Endte opp med riktig vei til slutt da:-)
3 blå Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Gutten min lå i seteleie frem til en uke før fødselen, da snudde han seg endelig i hodeleie. Han ble også estimert til å være 4,5 kg ved termin, men jeg fødte 3 dager før termin og han var 3810 gram. Men skjønner frustrasjonen din, jeg var der nettopp selv! Lykke til, håper han snur seg
*lille blomst* Skrevet 14. september 2012 #9 Skrevet 14. september 2012 Så bra at gutten din snudde seg to blå! Håper på det samme!
nurkisimaven Skrevet 14. september 2012 #10 Skrevet 14. september 2012 Jeg fikk innvilget ks nå 24, hvis han ikke kommer på egenhånd før da! litt trangt bekken, så fikk bestemme selv!
Netti*** Skrevet 14. september 2012 #11 Skrevet 14. september 2012 Min snudde seg i ke 36-37. Skulle på ultralyd i slutten av uke 37 for det var seteleie og stor baby. På ul hadde han snudd seg og jeg gikk to uker over. Fikk en flott plugg på nesten 5 kg, gla han ikke kom i sete. Men det var valget i stedet for ks. Dette var min nr. 4. Krysser fingra for at din også snur seg.
*lille blomst* Skrevet 15. september 2012 #12 Skrevet 15. september 2012 Jeg fikk innvilget ks nå 24, hvis han ikke kommer på egenhånd før da! litt trangt bekken, så fikk bestemme selv! Ligger din også feil vei nurkisimaven? Førstegangs får lettere ks her i distriktet, men siden jeg var 2.gangs så var det ikke snakk om. skal snakke med jm i morgen og forklare litt hvorfor jeg er engstelig... håper hun iallefall har forståelse for tingene! (legen jeg snakket med denne uken eide ikke empati og var forferdelig å prate med)
nurkisimaven Skrevet 15. september 2012 #13 Skrevet 15. september 2012 Jeg fikk innvilget ks nå 24, hvis han ikke kommer på egenhånd før da! litt trangt bekken, så fikk bestemme selv! Ligger din også feil vei nurkisimaven? Førstegangs får lettere ks her i distriktet, men siden jeg var 2.gangs så var det ikke snakk om. skal snakke med jm i morgen og forklare litt hvorfor jeg er engstelig... håper hun iallefall har forståelse for tingene! (legen jeg snakket med denne uken eide ikke empati og var forferdelig å prate med) Aner ikke jeg nei, men dem ville vel ikke risikere noe sikkert!!! Dem prøvde jo vending og han satt bom fast.. så var ikke noe å spekulere på...Handler vel kanskje om at du har fått til å føde før, dem aner jo ikke med meg!
*lille blomst* Skrevet 15. september 2012 #14 Skrevet 15. september 2012 Ja, er liksom greit siden jeg har fått ut en før. men kan ikke si jeg gleder meg til å føde ei som ligger med rumpa først og iallefall det ene benet strakt oppetter kroppen... iik
lflaten Skrevet 15. september 2012 #15 Skrevet 15. september 2012 Legen og jordmor sa uka før termin at ho lå i hodeleie. Da jeg kom på overtidskontroll 7 dager over var det plutselig seteleie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå