Gå til innhold

Når er det vanlig å få grå hår??

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 26 år og såg plutselig tre grå hår i hodebunnen i dag tidlig. Det er bare innerst på hårstrået som er grått. Jeg har aldri farget håret.

Tenker at den dagen jeg blir grå vil jeg starte med farging. bør jeg starte med det nå eller vente til det kommer flere grå hår? Noen med erfaring?

Er også gravid i uke 6. Bør jeg vente med farging til barnet har kommet? :)

Fortsetter under...

Jeg er bare 26 år og såg plutselig tre grå hår i hodebunnen i dag tidlig. Det er bare innerst på hårstrået som er grått. Jeg har aldri farget håret. Tenker at den dagen jeg blir grå vil jeg starte med farging. bør jeg starte med det nå eller vente til det kommer flere grå hår? Noen med erfaring? Er også gravid i uke 6. Bør jeg vente med farging til barnet har kommet? :)

Jeg har hatt grå hår siden jeg var rundt 20. Ikke helt grått altså, men mange grå hår. Mamma var helt sølvgrå da hun var 35, så antar at jeg også blir det. Jeg har bestemt meg for å ikke farge det når det blir grått.

Tror det varierer veldig. Jeg er 31 år og har ikke fått grå hår enda som jeg kan se (farger det med ca 3 mnds mellomrom, men etterveksten ser ikke grå ut), mens jeg ser at en venninne av meg som er like gammel som meg har begynt å få hvitt og grått hår i sin ettervekst. Jeg har forøvrig farget håret i hvert svangerskap. Googlet på nett og spurte frisører, og alt jeg fant og hørte tilsa at det var helt trygt.

Annonse

Det er veldig forskjellig når enn får grått hår,men er arvelig betinget.

Jeg er 33 og helt sølvgrå i tinningen,startet da jeg var enn 25 år.men jeg er lys blond så det er ikke noe problem for meg

Ikke noe problem og farge håret fordet om du er gravid

Jeg var også rundt 26 da de første grå hårene dukket opp, siden jeg ble 30 har det vokser ut vært helt grått og jeg må farge etterveksten hver 4. uke. Farget også da jeg var gravid. Men hvis det bare er noen få hårstrå er det sikkert like greit å nappe dem ut.

Tror det er veldig forskjellig. Jeg er 35, og har ingen grå hår. Min mann var 27 da vi møttes, og hadde ett og annet grått hår allerede da. Min far var over 60 før han ble grå, så håper jeg har arvet hans gener der :) (vet ikke når min mor ble gråhåret, da hun "alltid" har farget det)

Tusen takk for tips :)

tror jeg skal prøve å nappe ut hårene, så får jeg se hvor lang tid det tar før det kommer flere..

Har jo som sagt ikke farget håret mitt før.. men tror ikke jeg venter med det viss jeg får mange grå hår. Føler ikke jeg er helt der enda men.

Uansett greit å vite at det går fint å farge under graviditet til senere :)

Tusen takk for tips :) tror jeg skal prøve å nappe ut hårene, så får jeg se hvor lang tid det tar før det kommer flere.. Har jo som sagt ikke farget håret mitt før.. men tror ikke jeg venter med det viss jeg får mange grå hår. Føler ikke jeg er helt der enda men. Uansett greit å vite at det går fint å farge under graviditet til senere :)

Jeg så mitt første da jeg var 33, og det var selvfølgelig 20 cm langt. Så har nok levd med det gråe håret + fler til i et par år allerede. Nå har jeg blitt 36 og napper ut de hårene jeg ser, ser jo selvfølgelig ikke bak, så der kan det se ille ut altså :P Har mørkt hår, ganske kjedelig når det kommer til grå(hvite!) hår.. Nå hadde det vært perfekt å hatt kommunegrått hår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...