Arie Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 Venter nr to nå. Det blir 2 år og tre mnd mellom de. Trenger jeg tvillingvogn? Dere som har det, bruker dere den mye?
TPK Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Det kommer jo an på hvor mye du går. Skal du ha eldste i barnehagen eller hjemme med dere? Kjører du "overalt" eller tar du bussen/går? Jeg har 2 år og 2 mnd mellom mine, og kjøpte ikke tvilling/søskenvogn. Vi kjører nesten overalt, og eldste er i bhg nesten hver dag. Trilletur tar jeg når han er i bhg, og i helgene er vi som oftest hele familien, så da kan evt. pappaen trille en vogn (har trille til eldste) hvis han ikke vil gå. Hvis jeg var deg ville jeg ventet og sett an behovet. Du kan jo bestemme deg på forhånd hvilken vogn du evt. vil ha, så er det fort gjort å kjøpe etter fødselen hvis du ser at du trenger det.
Arie Skrevet 13. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2012 Det kommer jo an på hvor mye du går. Skal du ha eldste i barnehagen eller hjemme med dere? Kjører du "overalt" eller tar du bussen/går? Jeg har 2 år og 2 mnd mellom mine, og kjøpte ikke tvilling/søskenvogn. Vi kjører nesten overalt, og eldste er i bhg nesten hver dag. Trilletur tar jeg når han er i bhg, og i helgene er vi som oftest hele familien, så da kan evt. pappaen trille en vogn (har trille til eldste) hvis han ikke vil gå. Hvis jeg var deg ville jeg ventet og sett an behovet. Du kan jo bestemme deg på forhånd hvilken vogn du evt. vil ha, så er det fort gjort å kjøpe etter fødselen hvis du ser at du trenger det. Hmmm, vi går en del. Og jeg pleier å gå å hente i barnehagen. Så er det hvis jeg er aleine med begge to en helg eller vil gå tur med ei venninne.... Kunne kjøpt søskensetet istedet, men da kan ikke hun eldste sove. Men så er jo nap tiden snart over. Nei, dette var vanskelig.
VinterSol+2 Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Jeg kjører ikke bil og er mye alene med barna, =vogna har vært fantastisk. Min yngste(snart mellomste) på tre år sover enda daglur han, så at vi kvitta oss med vogna var en stor tabbe, og vi har anskaffet oss en ny søskenvogn:)
HeidiL Skrevet 14. september 2012 #5 Skrevet 14. september 2012 Du kan kjøpe slike "klemmer" som fester to triller til hverandre - kikk på Lilleprinsen.no dersom det funker til ditt behov så er det i alle fall mye billigere enn ny søskenvogn.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 14. september 2012 #6 Skrevet 14. september 2012 Jeg har ikke kjøpt søskenvogn, 2,5 blir det mellom dem. Hva med et søskenbrett?
Mon tro.. Skrevet 14. september 2012 #7 Skrevet 14. september 2012 (endret) Hei Jeg har også tenkt på det du tenker på Her blir det 2 år & 1mnd mellom dem. Jeg bor 5 min fra barnehagen, og tenker å hente/ levere. Det jeg la vekt på er at jeg bor i en by, det det er mye snø, slaps, is osv, og da ser jeg de utfordringene det byr på, når 2-åringen min er sliten etter en dag ibarnehagen og vil alle vil hjem. Tror det blir tungt med søskenbrett, så jeg slo nettopp til på Barnas hus, der jeg fikk easywalker tvillingvogn/søskenvogn for 5100,- og jeg gleder meg masse til å bruke den. Er jo veldig praktisk hvis du vil handle også, eller har besøk av andre med barn osv:) Go for it:)!! Endret 14. september 2012 av Mon tro..
AO3 Skrevet 14. september 2012 #8 Skrevet 14. september 2012 Jeg har også to år og tre mnd mellom mine. Jeg kjøpte ikke tvillingvogn, jeg må uansett kjøre til barnehagen. Trilleturene tok jeg på dagtid mens største var i barnehagen. Jeg kjøpte søskenbrett til vogna, men må innrømme at jeg aldri brukte det. Til handleturer og slikt gikk han jo selv. Jeg har aldri savnet tvillingvogn - men jeg ville hatt det hvis jeg var hjemme med begge to (eldste ikke i barnehage) eller hvis jeg gikk til barnehagen for å levere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå