Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #1 Skrevet 13. september 2012 En mann dør og på veien til himmelen møter han to engler. Han får vite at den ene alltid snakker sant mens den andre alltid lyver, men han vet ikke hvem av dem det er. De viser ham to dører, der den ene fører til himmelen, den andre til helvete. Mannen skal nå velge dør og han får kun stille en engel et spørsmål før han må velge dør. Hva skal mannen spørre engelen han velger om? Jeg tenkte at han bare kunne spørre den som snakker sant om hvilken dør han skal velge? Men det er visst feil? Hjelp?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #2 Skrevet 13. september 2012 Jeg tenkte at han bare kunne spørre den som snakker sant om hvilken dør han skal velge? Men det er visst feil? Hjelp? Det er feil, fordi han ikke vet hvilken engel som alltid snakker sant. Han kan finne ut hvem som er hvem, ved å spørre; "Er du en engel?" Den som lyver vil måtte svare nei, mens den andre vil si sannheten og svare ja. Men spørsmålet må jo også inneholde noe om hvilken dør han skal velge, siden alt må avgjøres på et eneste spørsmål. Hmm...
Gjest Mentha Skrevet 13. september 2012 #3 Skrevet 13. september 2012 Er du en engel og peker på døren til himmelen? Nei helt ærlig så vet jeg ikke, har aldri hørt den før. Men den var interessant!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #4 Skrevet 13. september 2012 Jeg tenkte at han bare kunne spørre den som snakker sant om hvilken dør han skal velge? Men det er visst feil? Hjelp? Det er feil, fordi han ikke vet hvilken engel som alltid snakker sant. Han kan finne ut hvem som er hvem, ved å spørre; "Er du en engel?" Den som lyver vil måtte svare nei, mens den andre vil si sannheten og svare ja. Men spørsmålet må jo også inneholde noe om hvilken dør han skal velge, siden alt må avgjøres på et eneste spørsmål. Hmm... Får han ikke stille dem et spørsmål hver?
Frenzia Skrevet 13. september 2012 #5 Skrevet 13. september 2012 Hva i himmelens navn er det du prøver å påstå? At det nå er påkrevd med IQ-testing for å komme inn der oppe? Filler'n å!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #6 Skrevet 13. september 2012 Det står: "han får kun stille en engel et spørsmål før han må velge dør." Snakker du alltid sant og peker på himmelporten? ...da vil begge englene svare Ja på det, og mannen vil være like langt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #7 Skrevet 13. september 2012 Han spør en av englene: "Hvilken dør vil den andre engelen si at går til himmelen"? Engelen som alltid snakker sant vil peke på døren til helvete. Engelen som alltid lyver vil også peke på døren til helvete. Det spiller derfor ingen rolle hvem av dem han spør, siden de vil svare det samme. Så velger han den andre døren.
Himmel og hav Skrevet 13. september 2012 #8 Skrevet 13. september 2012 Jeg ville spurt den ene engelen: Hvis jeg spurte den andre engelen hvilken dør jeg skulle gå inn, hvilken dør ville han peke på? Den engelen som lyver, ville peke på døra til helvete, og den engelen som snakker sant ville gjøre det samme. Så jeg ville valgt å gå den døra ingen peker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå