LykkeligSomMamma Skrevet 13. september 2012 #26 Skrevet 13. september 2012 Bare 13000? Bare? På tide å revurdere forbruket om dere syns det er lite å.sitte igjen med.
peanutts82 Skrevet 13. september 2012 #27 Skrevet 13. september 2012 tror dette bare var en tåpelig trang til å skryte av seg selv. ser ikke hvordan 13000,- igjen kan skape så mye hodebry at du trenger tips fra andre til å "overleve". mulig du holdt inne 0 knappen litt for lenge og mente muligens 1300,-??????
.....oceana...... Skrevet 13. september 2012 #28 Skrevet 13. september 2012 Hater slike skryter innlegg.
**lykke!!** Skrevet 13. september 2012 #29 Skrevet 13. september 2012 Ho ho da hadde jeg kjøpt meg den etterlengtede jakken!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #30 Skrevet 13. september 2012 Jeg har 28000 kr igjen etter alt er trekt. Hjelp kva skal jeg gjøre trenger råd.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #31 Skrevet 13. september 2012 Jeg har 28000 kr igjen etter alt er trekt. Hjelp kva skal jeg gjøre trenger råd. Kan dessverre ikke hjelpe deg, vi har bare kr 20.000,- igjen etter regningene er betalt, og det er satt av penger til mat, hygeneartikler, bleier og annet som kjøpes i dagligvare butikken
MillaMed2 Skrevet 13. september 2012 #34 Skrevet 13. september 2012 Dette skal dekke mat, bleier, hygieneartikler, gaver og hverdagslivet ellers! Vi er to voksne og en liten.. Gode tips tas i mot! Skal denne summen dekke bensin også?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #35 Skrevet 13. september 2012 For å gå litt i mot strømmen så blir jeg litt fascinert andre veien jeg. Er det virkelig så mange som synes 13 000 kr er MYE?!? Men jeg innser jo at det er avhengig av familiesituasjon og at jeg med mann og fire barn (derav to som begynner å bli store) ikke kan sammenligne meg med de som er enslig eller bare har 1-2 veldig små barn/baby. For oss hadde 13 000 kr vært altfor, altfor lite penger, det hadde rett og slett ikke gått rundt i det hele tatt med mindre vi gikk over til å spise bare usunn mat og ekstruderte barna våres fra å gå i bursdager, lot de være i bhg fra 7-17 hver dag (fordi vi ikke kunne hatt biler og dermed måtte gått for å levere, noe som er langt og dermed tidkrevende) osv. Så jeg for min del blir helt fascinert av at noen kan synes 13 000 kr er mye penger, men det er nok sikkert nok for 2 voksne og en baby
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #36 Skrevet 13. september 2012 hmmm... tja, hvordan bruke skarve 13 000 på mat og dill? Gå ut ofte, kjøp alltid maten på dyreste butikk, og sløs resten herrefred.... noen har bare ikke peiling på penger.... Ikke rart "luksusfellen" er blitt et TV-program.......
unger Skrevet 13. september 2012 #37 Skrevet 13. september 2012 For å gå litt i mot strømmen så blir jeg litt fascinert andre veien jeg. Er det virkelig så mange som synes 13 000 kr er MYE?!? Men jeg innser jo at det er avhengig av familiesituasjon og at jeg med mann og fire barn (derav to som begynner å bli store) ikke kan sammenligne meg med de som er enslig eller bare har 1-2 veldig små barn/baby. For oss hadde 13 000 kr vært altfor, altfor lite penger, det hadde rett og slett ikke gått rundt i det hele tatt med mindre vi gikk over til å spise bare usunn mat og ekstruderte barna våres fra å gå i bursdager, lot de være i bhg fra 7-17 hver dag (fordi vi ikke kunne hatt biler og dermed måtte gått for å levere, noe som er langt og dermed tidkrevende) osv. Så jeg for min del blir helt fascinert av at noen kan synes 13 000 kr er mye penger, men det er nok sikkert nok for 2 voksne og en baby Regningene er jo betalt, og jeg regner med det som handler om bilhold og slikt er med i det.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #38 Skrevet 13. september 2012 hmmm... tja, hvordan bruke skarve 13 000 på mat og dill? Gå ut ofte, kjøp alltid maten på dyreste butikk, og sløs resten herrefred.... noen har bare ikke peiling på penger.... Ikke rart "luksusfellen" er blitt et TV-program....... Bruker mye mer enn 13 000 kr pr måned, men så er vi en større familie enn HI også da. Og vi bruker ikke en kr på tull og dilldall, ikke dyr mat eller gå ut for å spise heller.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #39 Skrevet 13. september 2012 Regningene er jo betalt, og jeg regner med det som handler om bilhold og slikt er med i det. Vi regner veiavgifter, forsikringer osv som faste avgifter, mens diesel regnes som variable utgifter. Så her går det ca 2000 kr i måneden bare i diesel. Men om vi så hadde trukket vekk dette hadde likevel 13 000 vært alt for lite for vår del. Det koster å ha mange (og store) barn
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #40 Skrevet 13. september 2012 Kun 13000? Kjøp ris og knekkebrød i store kvanta, og når du tisser tørk deg med en gammel sokk. Eller en grasdott fra hagen. Neida... 13000 skulle holde fint til å spare penger til en fritidseiendom, eller båt.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #41 Skrevet 13. september 2012 HI her.. jeg mente overhodet ikke dette som skryt. Er virkelig 13 000 mye? Jeg synes ikke det. Penger flyr, spesielt med barn. Alt koster. Vi har ikke bil, dermed ingen utgifter der. Men barnehagegutt krever en del ting, alt som ikke er regninger dekkes av disse 13 000 kr. Beklager om jeg er kravstor, men synes ikke 13 000 kr er mye jeg.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #42 Skrevet 13. september 2012 HI her.. jeg mente overhodet ikke dette som skryt. Er virkelig 13 000 mye? Jeg synes ikke det. Penger flyr, spesielt med barn. Alt koster. Vi har ikke bil, dermed ingen utgifter der. Men barnehagegutt krever en del ting, alt som ikke er regninger dekkes av disse 13 000 kr. Beklager om jeg er kravstor, men synes ikke 13 000 kr er mye jeg. Jeg synes ikke det er mye, har omtrent det samme og vi sliter med å få ting til å gå rundt. Jeg ser på folk som har 5000 som lutfattige! Da har de jo ikke råd til å kjøpe skikkelig mat en gang! Spare til fritidsbolig? I hvilken verden?
stearin Skrevet 13. september 2012 #43 Skrevet 13. september 2012 13 000 ER mye penger. Ihvertfall for en familie på tre. Men så bra at dere har såpass mye penger til overs hver måned. Håper dere vet å sette pris på det og bruke det fornuftig. Man vet aldri, kanskje pengene blir veldig etterlengtede en dag. Jeg har omtrent 4000 kr etter regninger, er alenemor til ett barn. Tar litt planlegging for å få endene til å møtes, men bruker lite penger på tull. Synes jeg er fornuftig, og synes vi har litt mer enn nok til overs:-) Klarer å spare litt i tillegg.
stearin Skrevet 13. september 2012 #44 Skrevet 13. september 2012 HI her.. jeg mente overhodet ikke dette som skryt. Er virkelig 13 000 mye? Jeg synes ikke det. Penger flyr, spesielt med barn. Alt koster. Vi har ikke bil, dermed ingen utgifter der. Men barnehagegutt krever en del ting, alt som ikke er regninger dekkes av disse 13 000 kr. Beklager om jeg er kravstor, men synes ikke 13 000 kr er mye jeg. Jeg synes ikke det er mye, har omtrent det samme og vi sliter med å få ting til å gå rundt. Jeg ser på folk som har 5000 som lutfattige! Da har de jo ikke råd til å kjøpe skikkelig mat en gang! Spare til fritidsbolig? I hvilken verden? Jeg skrev nettopp at jeg har 4000 kr igjen etter regninger, og vi klarer fint å kjøpe god, sunn og fornuftig mat. Handler om å planlegge. Det er IKKE dyrt å spise sunt og variert. I tilfelle noen trodde jeg ikke lager sunn mat altså...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #45 Skrevet 13. september 2012 Jeg har synes heller ikke 13000 er så veldig mye penger å ha til overs. Jeg er alene med barn (har fast vanlig jobb og får 3000 i måneden i barnetrygd+bidrag totalt) og har 16000 tilovers etter at jeg har satt penger på regningskonto (denne konto dekker alt av regninger i løpet av året + endel tilovers). Men det går veldig fint an å leve for 13000 da Av de 16 tusen jeg har tilovers sparer jeg 7000 hver måned, så jeg og to barn lever for 9000, inkludert litt over 2000 i bensinhver måned . Gode råd er: -å handle en gang i uken -sjekke mobil, strøm og nett abonement og se om det finnes billigere -lage budsjett og føre regnskap (det er mye lettere ikke å bruke penge på tull hvis du skriver ned alt du bruker) -kjøpe bensin søndag/mandag morgen -ikke kjøpe kaffe etc. på bensinstasjon -kun drikke brus i helgen -ha et fast beløpp til "tull" hver måned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå