Gå til innhold

Alle regninger betalt og bare 13 000 igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skal dekke mat, bleier, hygieneartikler, gaver og hverdagslivet ellers!

Vi er to voksne og en liten..

Gode tips tas i mot!

Fortsetter under...

Skrevet
Dette skal dekke mat, bleier, hygieneartikler, gaver og hverdagslivet ellers! Vi er to voksne og en liten.. Gode tips tas i mot!
Hadde jeg hatt 13 000 kr igjen etter betalte regninger, ja da hadde jeg tatt salto :D
Skrevet

Det er ikke lite. Vi har nesten det samme og lever godt.

Skrevet

Vi har det godt i Norge ja:) 13 000 igjen etter regninger er mer enn nok!

Skrevet

Kan ikke gi deg noen gode råd,da 13 000kr hadde vært mer enn nok for oss hvertfall... Vi er også 2 voksne og en liten.

Skrevet

det er jo ikke lite da..vi er 5 stk.på mindre enn det..

Annonse

Skrevet

Er ganske bra det. vi er 2 stk og snart en baby,vi har ca 7000 kr etter all betalt regninger :) så du bør være fornøyd

Skrevet

Nå måtte jeg le litt.. Unnskyld :) her bruker vi 6-8000 kr i mnd på slikt. Har desverre ikke så mange råd, men det slo meg at du har en super mulighet til å spare 5000 kr...

Skrevet

Syns det høres mye ut jeg.vi har matbudsjett +husholdningsartikler på 7000 kr i mnd.vi er 4 snart 5.2 voksne+2 barn.så syns 13000 høres mye ut jg!!

Skrevet

Tips: i og med at høstferien er rett rundt hjørnet kan du jo ta pengene som er til overs å bruke på Tusenfryd, Mumieland i Finland eller hva med Hunderfossen ;)

Skrevet

Ehh, bare 13000?

Her har jeg kanskje 3-4000 kr etter regningene er betalt.

Skrevet

Tips?

Ikke kjøp take out, eller spis ute på restaurant hver dag. Handle og lev som vanlige folk. Ikke gå bananas på gaver i hytt og vær. Da holder det plenty :)

Skrevet

Tips?! Vel, tja, spander på dere en bedre middag, og i den anledning passer det vel med ett nytt antrekk og matchende sko? :)

Annonse

Skrevet

Wow, det hadde holdt for 2mnd her det!

Her er det 6500,- i mnd.

Deles opp i 4uker - som blir 1500,- (Resten går på dyrefôr)

Dvs: Handledag to dager i uken; Mandager og fredager.

Mandager for ca 1200kr kjøpes bleier, shampoo, dopapir (helst på europris - en hel sekk til 100/200kr..), egg, pålegg (svartpølse, leverpostei, ost, rødpølse, prim ++), melk, brød, frukt, vaskepulver, skyllemiddel, og middager, juice og litt brus (mhm, brusavhengig.. :P )

Fredager kjøpes for 2-300: Helgekos - som er frukt, potetgull, sjokolade og brus. Kanskje ltit ekstra som kan ligge i skap/skuffer - som hermetikker, pastaer, spaghetti ++

Jeg skriver en handleliste, grovregner litt på det - og kommer frem til ca 1200-1300. Resten av det som, blir til overs går til helgen. Har jeg mer igjen, kan vi også kjøpe vaniljesaus og ekstra frukt, for å få fruktsalat.

Her er helgen fredag og lørdagskos.

Og de andre dagene går med på kjøttdeig, fiskekaker, fiskepudding, karbonader, kylling (to middager om man kjøper kyllingpakke på rema - den store..), pølser +++ Det er såå mye! Tenk deg, bare hva du kan få til av melk og mel: PANNEKAKER! Vafler til kveldskos eller helgekos!

Og husk: REMA. REMA. REMA! Det er billigst

Og skal du ha gaver, som du skriver i Hovedinnlegget: ja, da har du fortsatt 6500,- til det.. Som jeg ikke helt skjønner - men det er meg.

Uansett, lykke til. Jeg tror dere har det kjempebra og kommer til å få det fint denne mnd og...

Skrevet

Er vel en spøk for å få i gang diskusjon dette vel..

Gjest Gullguttene
Skrevet

Mitt tips er å sette opp en spareavtale i banken :) 13 000 er mye penger!

Skrevet

Når husleie og regninger er betalt har vi 4 tusen igjen. Det skal dekke klær, mat, bensin, husholdningsartikler, og alt som måtte være..

Skrevet

#17, får du det til? jeg har også bare 4000 igjen, og skal dekke det du nevner. men jeg er alltid fri to uker før neste lønn. Enda jeg prøver og prøver å få det til å gå rundt, så er det så j... vanskelig :(

Skrevet

...er så lei slike innlegg.

"ånei, vi har bare 10 000,- igjen etter betalte regninger, og vi må jo ha mat! Er dette nok?!".

Vi er to voksne og to barn, og klarer oss på de 5000,- vi har igjen...

Skrevet
#17, får du det til? jeg har også bare 4000 igjen, og skal dekke det du nevner. men jeg er alltid fri to uker før neste lønn. Enda jeg prøver og prøver å få det til å gå rundt, så er det så j... vanskelig :(

Her er vi også blakk før neste lønning. Blir bedre da jeg kommer meg i jobb etter permisjon. Alt koster jo, og 4 tusen er ingenting på å dekke alt dette! Alt for lite, desverre.. Går jo masse penger i bensin, og mat for en hel måned er også dyrt. babygrøt, babymelk++ Vi får låne penger av svigers når vi sliter som mest, så sånn sett er vi heldige.

Har foreksempel ikke råd til å ha middag hver dag. Klær og nye ting til meg selv kan jeg bare glemme. Det tærer sånn på å leve så trangt økonomisk. :(

Hva bruker du pengene på? hvordan fordeler du det?

Skrevet

Fatter virkerlig ikke slike innlegg, virker som det er stor krise å ha igjen 13 000 til det dere trenger på en mnd, etter trekte utgifter. Her får jeg utbatalt 15 000 for mnd, regninger på 11 500, er alene med to unger.. Blir igjen 3500 for en mnd med mat og alt vi trenger av bleier og klær osv.. Og vi klarer oss bra på det.

Skrevet

Når man trur at 13000 kr er lite, så har man ikke så mye begrep om penger. Da er man rik i mine øyne. Og en smule høy på pæra.

Skrevet
Dette skal dekke mat, bleier, hygieneartikler, gaver og hverdagslivet ellers! Vi er to voksne og en liten.. Gode tips tas i mot!

Å kalle 13000 for "bare" er bare tÅpelig.

Hvis det er 13000 dere sitter igjen med etter alt er betalt og dere er kun 2 voksne og 1 barn, sÅ har dere bedre rÅd enn de fleste som har 2 og kanskje 3 barn..om de ikke har fler.. Og de fÅr endene til Å møtes OG sitter kanskje igjen med litt til overs nÅr ny lønn ruller inn..

Skrevet

kjære meg, "bare" 13000,- igjenn.. haha beklager :P

Hadde jeg hatt så mye igjen hadde jeg vært sjeleglad og spart mange tusen i en sparekonto :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...