Gå til innhold

Når har dere alt barneutstyret på plass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja når har dere alt barneutstyret på plass? F.eks sengen. Når står den klar til den lille? ;) og fødebagen? er i uke 30 nå ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forhåpentligvis er mesteparten kommet i hus seinere i dag. Klærne har jeg vasket jevnt og trutt siden uke 30, akkurat ferdig nå. Vuggen står klar i stuen. Sprinkelsengen er ikke klar, blir gjort neste uke tenker jeg. Bilsete og vognbag skal vi kjøpe i dag. Pluss noen andre småting.

Fødebagen blir nok pakket neste uke.

Er 36+1

Endret av MammaenTilTrym
Skrevet

Her har vi alt i hus.

Skal sette opp sengen i helga, og hente lekegrinda til uka og sette den opp. Da er alt klart :)

Mangler bare å pakke sykehusbagen da.

Er 34 uker

Skrevet

Jeg tenker at alt må være klart til uke 37, men vi har kjøpt inn det viktigste som seng, vogn, bilstol, badebalje, stellematte ol.

Vi mangler bare vippestol,overmadrass, sengetøy, lekematte og litt småtteri ;) Har pakket en bag, men mangler noe klær til meg selv. Skal pakke ferdig bagen snart. Er i uke 31+3

Vi er midt oppi hussalg, og prøver å finne en leiliget å flytte inn i. Gleder meg til det for da kan vi skru opp sengen og fylle kommoden med babytøy ;)

Skrevet

Vi er kommet til uke 31+3 Vi mangler bæresele/sjal (har bekkenløsning og for å gå i trapper vil jeg ha baby festet på kroppen) , alle "rosa" klær (vi har gutt fra før så har litt som kan brukes som er hvitt/nøytralt) , bilstolpose , bleier, stellesaker , automatisk ammepumpe om ammingen går like tregt som sist, pakke fødebag og bag til storebror som må ha barnevakt , sengekant til sprinkelseng og sikkert en haug med andre ting! Fikk brått litt følelsen av tidsnød når jeg ble innlagt på ahus denne uken med svangerskapsforgiftning (bt 155/110 og 2+ protein) hvor det var snakk om mulig fødsel, men alt gikk heldigvis tilbake til normalen (??) og jeg bøye bare fulgt tett opp fremover..fikk meg til å innse at "det kan skje når som helst frem til termin" da man aldri vet hva som kan skje! :)

Skrevet

Barnerom og barneseng var klart i uke 30. Pakket bagen i uke 36-37.

Er nå i uke 38 og har akkurat kjøpt inn det siste som manglet :)

Akkurat redd opp sengen også

Skrevet

Her er ingenting ferdig :P

Er i uke 35+3, kjøpte inn madrass til vuggen og sengeklær men kan ikke vaske de eller ha de på plass enda siden barnerommet ikke er ferdig bygd :(

Men det blir snart :)

Stellebord har ikke kommet inn i hus enda, det er så masse som ikke er på plass at jeg ikke vet det selv :P

Skrevet

Uke 35, og hun kan bare komme:-) sånn rent praktisk iallfall.. Hadde det meste etter storebror, arvet masse jentetøy fra kusiner, og kjøpt noe nytt.. Fått vasket opp alt, og det ligger klart i kommoden på badet. Må bare pakke bagen, så er jeg klar. Men gikk over sist, så må nok være tålmodig:-) Vil uansett at hun holder seg inne litt til:-)

Skrevet

Jeg er 31+5 nå, og straks alt klart. Mangler kun babycall og stellematte (som visst nok er bestilt bare ikke kommet ennå). Barnerommet er vel egentlig klart, bare henge opp rammene på veggene og få satt stellebord derifra og inn på badet som snart er ferdig etter oppussing.

Liker og ha alt på plass litt idlig i tilfelle det skulle skje tidlig eller om det skulle være noe annet som styrer inn.

Men GLEDER MEG ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...