Gå til innhold

Søsken med helt forskjellige navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er ok. Barna bor jo bare under samme tak noen få år. Det er i mine øyne ikke krise sålenge navnet passer til personen.

Vet om to søstre Jessica og Mathilde. Jeg synes ikke det passer stilmessig til hverandre men navnene hver for seg er bra til jentene.

Emma og Solveig er begge gamle navn - så de passer da sammen.

Aksel og Gabriella er litt mer moderne - de passer da også sammen.

Dessuten lever søsken sammen i få år - du presenterer deg ikke med søskens navn resten livet - gjør du vel?

Annonse

Gjest ronja røverdatter

Så fordi Emma er et topp-ti navn, så er det ikke et gammelt navn som "passer" til Solveig?

Bortsett fra at jeg kanskje ville lurt litt om noen kalte barna sine Kari og Reginah Victoriah Nickolineh, så mener jeg at det ikke er navn som passer sammen eller ikke passer sammen. Mine barn har fått navn som vi ønsker å gi dem og det kunne ikke fall meg inn å vurdere om de "passer sammen" - hva nå det betyr.

Jeg syns egentlig at søsken ikke trenger å ha samme stil. Jeg synes det er helt greit om de heter Niklas og Bjørn, eller Emma og Solveig. Men jeg vet om to søsken som heter Karoline og Line, det syns jeg er mer rart. Siden Line er en del av Karoline.

Har ikke tenkt på at søsken "bør" ha navn i samme stil.. er litt voldsomt syns jeg. Men Syns det er snodig når man har for like navn, feks Pia og Mia, eller når alle i familien har navn som starter på samme bokstav, da får jeg litt vondt i sjela :P

Bettina, Tabitha og Hallstein syns jeg er litt, tja, tror mammaen fikk velge jentenavn og at pappaen fikk velge guttenavnet eller at han "måtte" oppkalles eller noe.

Her har vi alle relativt klassiske navn, så jeg tar det med i betraktning, ja.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...