Gå til innhold

ÆSJ! Gul melk i puppene!

Anbefalte innlegg

Sluttet å amme for rundt 1,5 mnd siden, det gikk helt smertefritt uten noen form for spreng eller andre plager. Datteren min ville rett og slett ikke ha pupp lenger, så produksjonen hadde dalt den siste perioden før vi kuttet ut ammingen.

Nå istad skulle jeg for moro skyld sjekke om det var noe melk igjen i brystene, og da jeg håndmelket ned i vasken, så jeg at det var gult det som kom ut! Og det var ikke små mengder heller. Forsøkte ikke å håndmelke brystene tomme av åpenbare grunner, men det var ikke en eneste dråpe hvit melk som kom ut, men gult "grums". Litt klissete også. Virket nesten som det var råmelk.

Er det noen andre som har opplevd dette?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970952-%C3%A6sj-gul-melk-i-puppene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok melk :) Når det er lite melk i brystet vil den være fetere, og dermed gulere, enten grunnen er at du har sluttet å amme eller baby har tømt brystet. Det er ikke unormalt å ha litt melk i flere måneder etter at man sluttet å amme.

I tillegg endres sammensetningen av melka når man får lite melk, jeg er usikker på om farge og konsistens blir annerledes, men den blir iallfall saltere på smak..

Dersom du kjenner kuler eller smerter i brystet etter at ammeperioden er over må du kontakte lege!

Det er nok melk :) Når det er lite melk i brystet vil den være fetere, og dermed gulere, enten grunnen er at du har sluttet å amme eller baby har tømt brystet. Det er ikke unormalt å ha litt melk i flere måneder etter at man sluttet å amme. I tillegg endres sammensetningen av melka når man får lite melk, jeg er usikker på om farge og konsistens blir annerledes, men den blir iallfall saltere på smak.. Dersom du kjenner kuler eller smerter i brystet etter at ammeperioden er over må du kontakte lege!

Ah, ok. Tusen takk for svar :) Greit å ha en ekspert her inne, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...