Cinnamon4 Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Her er det bare barna som har matpakke og de vil gjerne ha varmmat. Så det blir mye pasta og kjøttdeig (rester fra taco som jeg fryser ned), pasta og pølser, etc taco, pannekake, grillpølse i lompe...
Chelseafan Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Ingenting, spiser mat på jobben samme gjør samboeren . babyen er ikke født enda og stesønnen min bor hos mora
det er berre mordi Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Min er skremmende kjedelig. 2 skiver med kaviar og hvitost. Hver dag. Hele året.
❤lille stjerne❤ Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Barnet sin matpakke er som regel et par brødskiver med forskjellig pålegg. Så legger jeg ved noe godt som litt frukt, bær eller grønnsaker, eller en yoghurt. Hvis vi har noen middagsrester som egner seg så sender jeg med det. Selv pleier jeg som oftest å ha med knekkebrød (ikke så glad i brød) og frukt/grønt. Hvis jeg skal jobbe overtid eller kveldsvakt pleier jeg å ha med middagsrester og varme på jobben.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Her er det bare barna som har matpakke og de vil gjerne ha varmmat. Så det blir mye pasta og kjøttdeig (rester fra taco som jeg fryser ned), pasta og pølser, etc taco, pannekake, grillpølse i lompe... Høres ut som en sunn matpakke...NOT
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Her er det bare barna som har matpakke og de vil gjerne ha varmmat. Så det blir mye pasta og kjøttdeig (rester fra taco som jeg fryser ned), pasta og pølser, etc taco, pannekake, grillpølse i lompe... Snakk om søppelmat i matpakka. Greit av og til, men skjer det mye er det bare tragisk!!
peanutts82 Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 lager ekstra middag... middag for 3-4 personer og meg og sambo tar med oss 2.porsjon til jobben. lille kjøttbolle har ikke kommet til verden enda...
Cinnamon4 Skrevet 13. september 2012 #9 Skrevet 13. september 2012 Hehe, enig i den dere, ikke sunn mat, MEN, når poden står på medikamenter for adhd som dreper all matlyst så sender man med det som frister!!! Bedre med noe usunn mat enn ingen mat når det gjelder ett eneste måltid på skolen!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. september 2012 #10 Skrevet 13. september 2012 Har mat stående på jobb, som regel knekkebrød og en kremost, men kan glimte til med skinke, ost, agurk og tomat (og rundstykke). Ungene får litt ulikt egentlig. Skrive, knekkebrød, grove vafler, middagsrester, grove pizzasnurrer/horn, matmuffins, frukt/oppskårne grønnsaker, tortillalefser med saus, ost, kjøtt, tomat osv... Ikke alt på en gang så klart. Mannen får smørelunsj på jobb hver dag (den heldiggrisen).
L-8 Skrevet 13. september 2012 #11 Skrevet 13. september 2012 Jeg har med blandet salat og et par kokte egg eller middagsrester. Mannen har en billig kantine med fantastisk utvalg, jr får "trend"matpakke, altså små bokser med litt frukt/bær, egg/kylling/fisk, lomper med smøreost og annet snacks, lunsjmuffins, grønnsaker etc.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #12 Skrevet 13. september 2012 Skive med skinkeost, fårepølse og majones, leverpostei og rødbeter eller mormors hjemmelagde plommesyltetøy. En frukt et par ganger i uka.
Gjest Filifjonka Skrevet 13. september 2012 #13 Skrevet 13. september 2012 2 skiver, vanligvis minst en med Norvegia, den andre som regel med prim eller brunost. Ja, jeg er kjedelig i matveien.
3 nøtter til Askepott Skrevet 13. september 2012 #14 Skrevet 13. september 2012 (endret) Rundstykke el lignende og så har heg skinke og ost i kjøleskapet på jobb. hvis maten min er blitt stjelt på jobb, tar jeg bare noe der. Endret 13. september 2012 av Askepott <3
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #15 Skrevet 13. september 2012 Tørre brødskiver. Har pålegg i kjøleskapet på jobben.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #16 Skrevet 13. september 2012 Min: en pakke med knekkebrød som jeg rasker med meg fra skapet om morran, kjøper en smøreost på butikken og knasker på en agurk ved siden av før jeg må stikke inn til time (student ja. ) Mannen jobber hardt og spiser helst to koteleter fra middagen i går + ett par brødskiver. Er bare glad han spiser opp restene siden jeg liker å lage middag. Treåringen får sunn matpakke laget kvelden i forveien med grovbrød, ost/fisk/kjøttpålegg og litt frukt og grønt ved siden av. Tre ganske forskjellige matpakker ser jeg, men ingen klager eller etterlyser mer freshe farger og pikante smaker i matboksen. Mat er godt når man er sulten, synes jeg.
Voilà Skrevet 13. september 2012 #17 Skrevet 13. september 2012 Jeg liker alt for godt variasjon, så jeg tar med det jeg har hatt tid til å lage, eller hva jeg har hjemme. Går mest i varmsalat, brokkolisalat, salat med hummus og bønner, havregrøt, omelett, horn med vegetarfyll, Skyr, kesam med frø og nøtter osv. Jeg er vegetarianer - og siden jeg også har cøliaki er brødskiver uaktuelt og kjedelig...
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #18 Skrevet 13. september 2012 To tørre skiver til meg, har ett eller annet pålegg i kjøleskapet på jobben. Fire skiver med variert pålegg til barnet. To eller tre skiver (jeg vet ikke) med variert pålegg, av det som finns i kjøleskapet til gubben. Han smører til seg sel og delvis til barnet.
Anonym bruker Skrevet 13. september 2012 #19 Skrevet 13. september 2012 Jeg har en pakke kokt skinke i kjøleskapet på jobb og en pakke knekkebrød, tar med en frukt hjemmefra. Mannen har litt mer pålegg i kjøleskapet på sin jobb (skinke, ost, syltetøy o.l.) og har med seg 3 skiver hjemmefra om morgenen som han smører på jobb. De to skoleguttene er veldig sære i matpakkeveien, de har med to skiver hver og varierer mellom leverpostei, gulost og brunost. De får frukt på skolen. De to barnehagebarna har tre skiver hver med seg og varierer veldig på pålegget, leverpostei, ost, salami, servelat, skinke, fiskekaker, fiskepudding, falukorv osv. De har også noen strimler paprika, noen skiver agurk, sukkererter, babygulrøtter e.l. i matboksen. Yngste er veldig glad i makrell i tomat så hun har ofte med seg en slik porsjonspakke med det. I tillegg har de frukt hver dag og noen ganger i uken har de med yoghurt, en liten rosinpakke e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå