Gå til innhold

Spiser som en hest....

Anbefalte innlegg

I dag har det virkelig ikke vært noen bunn i meg, jeg spiser og spiser og spiser, og får jeg noe som kjennes ut som en metthetsfølelse er jeg skrubbsulten igjen max 30 min etter. Og jeg blir så sulten at jeg blir skikkelig kvalm og svimmel, så da er det bare å hive innpå på nytt.... Meget stor forskjell fra bare noen få uker siden da jeg knapt orket å putte noe i munnen. Fortsetter dette kommer virkelig kiloene til å komme rasende. Hehe.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970894-spiser-som-en-hest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Word! Det høres kjent ut. Har dog ikke hatt perioder med kvalme, så dette har vært en kjent tilstand i lang tid! Jeg hadde veldig god appetitt spesielt tidligere i svangerskapet, og det var ikke sånn småspising og kosemat, men stagging av reell sultfølelse:-)

Mat jeg vanligvis blir mett av funket ikke like "bra" lenger, til min fortvilelse. Ofte var det en bestemt type mat jeg følte jeg burde spise, og jeg antok dermed at kroppen trengte det (som f.eks. at jeg fikk lyst på melk og ost eller en bestemt type grovbrød med leverpostei)

I sommer var appetitten tilbake til normalen, fra rundt uke 19-23. Nå som jeg er i uke 27+2 kjenner jeg at jeg trenger mer mat, men stresser ikke med det.

Det med vekt var jo mindre kult å tenke på, men har til alt hell ikke gått opp mer enn det som er "vanlig". Sikkert en del takket være treningen, regner jeg med.

Men alt i alt synes jeg det er fint å spise uten å bekymre seg, med mindre man vet man er inne på et dårlig spor med masse tomme kalorier og lite næring.

jeg spiser og spiser og kaster det rett opp igjen jeg da...

Er 16 uker og gått opp 5 kg alt.... Enda jeg kaster opp det meste. sikkert fordi jeg spiser så mye. og fordi jeg spiser og enten, så må jeg legge meg, ellers kaster jeg opp...

Da jeg var kvalm, småspiste jeg hele tiden for ellers fungerte jeg ikke. Så har jeg hatt et par uker hvor jeg har spist som normalt, og nå i uke 18+litt spiser og spiser og spiser jeg. Føler at selv om jeg begynner å bli mett, så er jeg fremdeles sulten... Hvis det gir noen mening. :P

LostStorm: Uff, det hørtes ikke godt ut. Jeg slapp heldigvis å kaste opp jeg da, men det å spise var en kamp hver gang. Ingenting fristet å putte i munnen. Håper formen din kommer seg snart, for det er utrolig utmattende å være konstant kvalm!

Jeg hadde en sinnsyk sultfølelse fra ca uke 8 til 12. Spiste og var sulten igjen 30 min senere, om ikke før. Fikk rett og slett vondt i magen, som om jeg hadde gått en hel dag uten mat. Helt sykt! Spesielt siden jeg var omtrent horisontal pga svangerskapstretthet. Trodde jeg var helt sprø, men det gikk over heldigvis. Sulten ofte nå også men ikke sånn som det var i det hele tatt. Ble sikkert litt ekstra på rumpa av all spisingen+liggingen men jaja. :P Helt vanlig er det ihvertfall å ha sånne "kick" sa både legen og andre så da er det vel det da :)

Høres ut som meg.. Spiser jeg ikke hver halvtime/ time så begynner jeg å kaste opp :/

men jeg har laget meg en god grønnsaksuppe som egentlig er en fra en fettforbrenningsdiett.. lager en ny dose hver kveld, og varmer opp i posjoner mellom måltidene når jeg er hjemme. Tenker det må være mye bedre en å knaske kjeks og brødskiver, så får vi se hvor lang tid det tar før jeg blir gørr lei ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...