Gå til innhold

Bakteriell ubalanse og utslag på urin

Anbefalte innlegg

Jeg var sist på kontroll uke 17+6, er nå 21+6. Da hadde jeg utslag på urin L3+.

Merket på det tidspunktet at jeg begynte å lukte litt (sorry ekle detaljer)

Det har nå blitt så mye at jeg har gått til innkjøp av Vivag (jeg ville vel først se om kroppen ordna opp selv...ikke fan av å dytte fremmende ting oppi der nå når jeg er gravid).

Så leser jeg inne på vivag sine nettsider, at bakteriell vaginose (skjedekatarr som leger kaller det), kan føre til for tidlig fødsel.

Jeg blir helt sjokkert...jeg spurte jo legen om utslaget, og hun sa det var helt normalt (økt utflod etc.) Kjenner jeg nesten blir redd av tanken på at jeg har gått så lenge med dette...

Litt usikker på om jeg bør gjøre noe med dette? Sjekke livmorhals etc?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg vet ikke så mye om bakteriell vaginose, men det jeg vet er at det fort kan bli utslag på sticks av leukocytter pga økt utflod. Som legen sa til deg. Hvis du er redd du har bakteriell vaginose, synes jeg du skal ta det opp med lege eller jordmor. Ikke noe morsomt å gå og bekymre seg.

Lykke til!

Godt at du får det sjekket! Jeg hadde også L3+ i ca uke 17 og urinen ble sendt til dyrking. På kontroll i forrige uke var urinen helt fin igjen så sannsynligvis var det bare utflod -som det er litt mye av for tiden... Men lukter ikke noe veldig vondt da. Bakteriell vaginose har jeg hørt lukter veldig vondt (fisk)... Håper det er helt ufarlig:)

Ja,jeg kontaktet legesenteret og urinen var sendt til dyrking og det var ikke bakterier.Men så begynte det jo i ettertid og lukte, og ja det lukter skikkelig ekkelt..så det kan jo ha oppstått etter dette..håper for all del jeg ikke har bakteriell vaginose,for det er farlig i svangerskapet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...