Gå til innhold

Hvor mye har dere lagt på dere i tredje trimester?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg gikk opp kanskje en kilo i første trimester og fem-seks kilo i andre trimester, hittil i tredje trimester har jeg gått opp kanskje en og en halv kilo. Virker som det bremser opp. Er 31+0 i dag.

Noen som vet hvor mye de gikk opp i tredje trimester eller tredje trimester så langt dere har kommet til nå? Leste et sted at man ikke legger på seg så mye i tredje trimester som i andre trimester.

Erfaringer?

Fortsetter under...

Tror jeg gikk opp de 9 kiloene jeg har i 2 trimester hehe for jeg gikk først ned noen kilo i 1 trimester. Er i uke 31 her og har ikke økt i samme fart som jeg gjorde for noen uker siden. Litt deilig for ryggen å slippe så mange kilo nå, men de kommer nok etterhvert ;)

Ved forrige svangerskap la jeg på meg 4 kg i 3 trimester

ca 15 kg totalt, og mest i 2 tri.

Ligger helt likt denne gangen også, er i uke 27 og ser ut som om vekta har stoppet slik som sist.

har lagt på meg MYE i 3.trimester! Spydde frem til uke 27, så hadde vel lagt på meg røfly 4,5-5 kg til da, mens nå har jeg lagt på meg ytterligere 9..(Altså 14,3 kg totalt..) Er i uke 38 nå da og har endel vann i kroppen, så håper dette skal forsvinne etter fødselen av seg selv. (Er jo lov å håpe!;-P)

Er 35+3 og har gått opp 9 kg. Tipper ca 1 kg i 1 trimester og 6 kg i 2 trimester så har bremset litt her også :) Synes det er fint om det ikke blir veldig mye mer. La på meg 10 kg forrige graviditet og da er det overkommelig å få av kiloene etterpå :)

Annonse

Veide meg hos jm i dag og har gått opp totalt 12 kg, er i uke 38. Men tror jeg har lagt på meg rundt 4 kg i 3 trimester:) tar med meg alle kg jeg kan med glede!:) ble så sykelig tynn etter jeg fikk ho første, da la jeg totalt på meg 9, men veide i utgangspunktet 4 kg mindre da jeg ble gravid enn denne gang:)

Digg å høre at dere ikke går opp like mye i tredje trimester som i andre trimester. Det tærer på både ryggen og humøret når vekten går opp. For ikke å snakke om hvor lite det egentlig er i klesskapet som funker. Når jeg bare er hjemme har jeg begynt å bruke mannen min sine gensere, gidder liksom ikke kjøpe nye klær når det bare er to måneder igjen dersom jeg ikke må.

Lykke til videre :-)

32+0 og 11kg opp totalt. Husker bare at de første 3 månedene la jeg veldig lite på meg men var endel kvalm og uvel. Sammenligner jeg med sist svangerskap så gikk jeg mest opp 2.trimester, litt i 3. frem til siste måneden. Da gikk jeg ned et par kg før fødsel. Etter min erfaring så gikk kiloene ganske fort av ettersom det meste var vann hos meg..

Annonse

Er i uke 30, har gått opp 16 (!!!!) kg! Hvor dette ender aner ikke jeg. Er i utganspungtet normalvektig med bmi på ca 22. Skylder noe på røykeslutt, noe på småspising da jeg var kvalm i noen uker, og noe på kosemat :-)

Hei :)

i første trimester: 0 kg (eller max 1, vekten varierer jo litt)

2 trimester: økte mye. ca 11 kg.

Hittil i 3. trimester; mellom 2,5 - 3 kg.

Litt over en halv kg i uka de siste 5 ukene.

Ca 14 kg opp til nå og er 33+0 i dag.

• 1 måned senere...

Jeg tror det er både dumt og skummelt å sammenligne seg, svangerskapet sitt og vekten sin med andre. For det første er vi ulike genetisk med store forskjeller i kropp og benbygning, og for det andre har vi ulike vektnivå før svangerskapet, med hver våre trivselvekter, ulik forbrenning og ikke minst er vi i forskjellig aldre når vi bli gravide... I tillegg kommer svangerskapsrelaterte ulikheter som vann i kroppen, kvalme og oppkast, halsbrann, bekkenløsning og smerter, hvilken grad man har mulighet til å trimme, blødninger og svangerskapsforgiftning osv osv... Jeg så en side med oversikt over hva man SKAL legge på seg, og med økt brystvekt, livmorvekt, fostervann, foster, økt blodmengde i kroppen, økt vannmengde, morkakevekt og alt som hører svangerskapet til, utgjør det ca 12 kilo bare det!! Og i tilllegg bør man ha litt ekstra å gå på for å kunne opprettholde melkeproduksjon og energi og overskudd etter fødselen... Så jeg tenker at å stresse med hva andre har lagt på seg er bare dumt, selv om det kan være til trøst og hjelp.. Føler meg som en liten elefant og regner med at flere gjør det... Uavhengig av hvor mange kilo som har lagt seg her og der på magen og kroppen de siste 37 ukene... :)

Hei :)

i første trimester: 0 kg (eller max 1, vekten varierer jo litt)

2 trimester: økte mye. ca 11 kg.

Hittil i 3. trimester; mellom 2,5 - 3 kg.

Litt over en halv kg i uka de siste 5 ukene.

Ca 14 kg opp til nå og er 33+0 i dag.

Signerer meldingen over! ;)

I min familie legger vi godt på oss.

I dag er det nøyaktig en uke til termin, og i løpet av 3. trimester har jeg lagt på meg 11 kg til.

22 opp, jeg er jaggu flink! ;)

Jeg er i uke 33+6 nå, og har ikke veid meg siden 32+3. Da hadde jeg gått opp bittelitt over 10 kg. I første trimester tror jeg ikke jeg la på meg noe særlig, kanskje en kilo eller to. Men følte meg likevel som en bolle, da:-)

På kontroll i uke 23 var total vektøkning 5,5 kg.

I uke 27 var den 8,5.

Har hørt at man legger mer på seg i andre trimester enn i tredje, og det kan sikkert stemme for min del. Har lagt på meg 0,5 kg i uken mellom de to siste veiingene, og dersom det vedvarer, vil jeg vel ende på rundt 14-15 kg økning. Kan leve med det!

er 34+5 og lagt på meg 15 kilo så langt. mulig mer da jeg veide meg på kontroll i uke 32. har ikke veid med siden.

men på kontroll sa jordmor at jeg har mye vann i kroppen og det veide også en del. hmmmm... jeg er ikke så bekymret egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...