Gå til innhold

Hvor dype klesskap har dere?

Anbefalte innlegg

Nå har vi noen som er "standard dype" ca 60 cm tror jeg. Jeg irriterer meg over at noe må ligge bakerst - altså to stabler. Det er ikke uttrekksskuffer så det blir bare rot i "tellekantene" ;) det er en kort opphengsstanh og ellers hyller på siden og over.

Vi har ikke ett "klesskap-budsjett" så evt opprustninger må være av billigste sort. Jeg har nå tenkt på om jeg kan bruke den dypeste billybokhyllen som er 39 cm dyp. Den vil bygge mindre på det allerede lille rommet og vi får plass til tre stk ved siden av hverandre. Må måle hvor mye hengende klær bygger først kanskje, for vil ha stang i det ene skapet. Tror dere det vil gå? Brettede klær er i allefall ikke noe problem og det blir mer oversiktlig. Men det blir kanskje værre med hengende klær - kjoler ol må nødvendigvis henge for å ikke bli stygge.

Hva tenker dere om planen min? Helt på bærtur, eller? Hadde vært deilig med litt bedre plass, opplevelse av bedre plass på soverommet, spesielt nå som det etterhvert må trykkes inn en babyseng i tillegg ( da blir det seng vegg til vegg i ene enden av soverommet)..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970771-hvor-dype-klesskap-har-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg over her igjen... Dersom du vil ha klærne hengende i de skapene, må du bare få tak i korte klesstenger som henger andre vei i klesskapet. Skjønte du hva jeg mente? :) Som regel treneger du 50 cm til kleshengere hvis de skal henge "rette" veien.

Vi har, og skal ha, 60 cm dybde. Men vi har trådkurver som kan trekkes ut slik at man ser alt oppi uansett. Synes det er praktisk og grei utnyttelse av plassen. Er ikke så opptatt av brettekanter, men synes ideen din høres fin ut dersom du liker å ha det slik :)

Meg over her igjen... Dersom du vil ha klærne hengende i de skapene, må du bare få tak i korte klesstenger som henger andre vei i klesskapet. Skjønte du hva jeg mente? :) Som regel treneger du 50 cm til kleshengere hvis de skal henge "rette" veien.

Ikke sant - jeg var innom den tanken også, med "feil vei" :) da er det kanskje en god løsning :) det hadde vært deilig å se de klærne som er tilgjengelig! Ofte så glemmer jeg hva jeg har og finner plutselig igjen noe bakerst i skapet som så og si aldri har blitt brukt :P

Vi har, og skal ha, 60 cm dybde. Men vi har trådkurver som kan trekkes ut slik at man ser alt oppi uansett. Synes det er praktisk og grei utnyttelse av plassen. Er ikke så opptatt av brettekanter, men synes ideen din høres fin ut dersom du liker å ha det slik :)

Brettekanter i hermetegn - har ikke det selv heller - men med klær bakerst og innerst bak andre stabler så blir det meste ligge de humrer til bulter. Det kjenner jeg irriterer meg litt. Jeg ville gjerne hatt skaper med uttrekksskuffer - men det blir altfor dyrt med helt nytt garderobesystem, i det minste de neste ti årene ;) skal pusse opp så mye annet og prioriterer pengene der :)

Annonse

Gjest Juliea - kukløsklan

1 meter tror jeg det er. Det er ikke et skap, men satt opp skyvedører i enden av rommet, og der er det teådkurver 3 stk bortover, en sko hylle og 2 meter til oppheng.

Så lang "hattehylle" med bare rot på:P

Billy hyller er genialt til klær hadde det før da jeg hadde mindre

Soverom:)

Jeg irriterte meg også over disse to stablene som det aldri ble noe ordentlig system i! Løsningen for meg var å kjøpe to klesstativ på ikea og satte dem på kottet. Der hengte jeg alt som var av kjoler, dresser, penklær, pen topper, jakker osv Kort sagt alt som brukes ved en anledning. Da fikk jeg plass i skapet til å henge alle vanlige genserne mine og det frigjorde plass til å ha oversikt over resten. *hurra*

Har hatt dette systemet i snart seks måneder og det funker fortsatt. Finner det jeg skal ha når jeg skal ha det ;)

60 cm er standard dybde for at du skal få plass til å henge opp på vanlige kleshengere.

IKEA har også 37 cm dybde hvor hengere må henge motsatt vei.

Hvis du kjøper de billigste skapdørene på IKEA og bruker de uttrekkbare plast-"kassene" som hører til blir det ikke så dyrt med nye PAX-skap. Og har du takhøyde nok til de som er 236 cm høye får du mye skapplass for pengene.

Endret av verdens heldigste mamma

Har selv hatt klesskap hvor hengedelen er på slike korte stenger som henger den andre veien. Aldri igjen!

Du får så lite på de stengene og det er noe knot å komme til klærne.

Nå har jeg de dypeste skapene, men har fjernet masse hyller og heller festet flere stenger og henger mesteparten av klærne. Du får utnyttet plassen mye bedre ved å henge klær, det er mer oversiktlig og du slipper brette-jobben. Men da må det selvfølgelig henge "rett" vei.

IKEA Pax i 236-høyde og trådkurver er genialt. Har både 60 cm og 37 cm dype skap. I ett skap (1 m bredde) har jeg opphengsstang øverst, så en hylle, så en trådkurv og buksehenger helt nederst. Det skapet rommer masse! Et 50 cm bredt og 60 cm dypt med bare trådkurver, et 100 cm bredt og 37 dypt med trådkurver og faste skuffer nederst, og et 50 cm bredt og 37 dypt med trådkurver og to faste skuffer nederst.

Disse fire skapene, altså 3 meter med skap, har vi plassert med ryggen mot hverandre, og de danner altså en "kloss" i rommet på 150xca100 cm, fungerer som en romdeler hos oss. ;-)

å bruke grunne skap, altså 37 cm dype og henge klærne på henger feil veg har jeg absolutt ingen tro på, og anbefaler trådkurver, evt. plastkurver i stedet for hyller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...