Lykkelig som liten Skrevet 12. september 2012 #1 Del Skrevet 12. september 2012 Var på rutine UL i går, og kjenner at jeg er litt skuffet, og slett ikke like beroliget som jeg ble etter UL i forrige svangerskap. Det hyggelige først: vi venter mest sannsynlig en liten gutt! Noe som blir veldig spennende og koslig, siden vi har ei jente fra før. Men, da jeg var gravid med frøkna vi har fra før, følte vi at jordmor var veldig nøye og forklarte oss ting på en grei måte. I tillegg frøys hun bildene av de viktige tingene slik at vi skulle få sett det ordentlig. Denne gangen derimot, sjekket hun ikke overleppa overhodet, var bare såvidt innom hjernen, ryggraden så vi bare noen korte glimt av osv. At vi bare fikk 3 bilder som alle var ganske like, er ikke noen krise, men følte at alt gikk så fort og det var som om hun hadde dårlig tid. Vi har flyttet, så UL har vært på forskjellige sykehus forrige og denne gang, men jeg trodde rutinene og det man fokuserte på var det samme. Fikk heller ikke den betryggende meldingen om at alt så bra ut, men måtte hele tiden spørre og fikk da nølende til svar at ut i fra det hun kunne se, så hun ikke noe galt..... Nei, jeg kommer nok til å bestille meg en privat UL en av de nærmeste dagene, skal ta med meg en liste over alt jeg gjerne vil ha sjekket nærmere. Er det noe som er galt (f.eks leppe- ganespalte), så spiller det ingen rolle, men jeg vil gjerne vite når jeg har muligheten til det! Jaja, det var dagens sure oppstøt fra meg, måtte bare få "luftet" meg litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970722-kjenner-jeg-er-litt-skuffet-etter-ul-i-g%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjeroks Skrevet 12. september 2012 #2 Del Skrevet 12. september 2012 Huff, er så kjedelig når de skal ha så dårlig tid å ikke forklare. Er ikke mange minuttene ekstra de må bruke for å berolige kommende foreldre Var selv på ul på fredagen. Ikke ordinær, den har vi om en uke. Men hadde styrtblødning natt til fredag. Legn var så rask at vi faktisk ikke kunne se at det var en baby i det hele tatt på skjermen, å han var ikke villig til å forklare oss noen ting som helst. Fikk bare beskjed om at hjerte slo, og at jeg hadde morkake som lå over åpningen så jeg måtte ikke putte noe inn i vaginanen. Det hadde jo vært så mye bedre hvis han da kunne brukt 2 min på å forklare meg hva det ville si, for når jeg kommer hjem må jeg så klart google, å da blir man jo bare redd når man får opp tall og prognoser osv, for alt er jo i verste senario. Nei jeg synes absolitt leger og jordmørde kan bruke noen minutter ekstra til faktisk å forklare oss hva de ser, hva som eventuelt er galt om noe er galt, og til å gi oss gleden av faktisk å se sitt eget barn på skjermen for første gang for mange.. Lykke til med privar ul:) håper den opplevelsen blir bedre, Vi har desverre ingen private klinikker her:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970722-kjenner-jeg-er-litt-skuffet-etter-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-144539090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig som liten Skrevet 12. september 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 12. september 2012 Huff, er så kjedelig når de skal ha så dårlig tid å ikke forklare. Er ikke mange minuttene ekstra de må bruke for å berolige kommende foreldre Var selv på ul på fredagen. Ikke ordinær, den har vi om en uke. Men hadde styrtblødning natt til fredag. Legn var så rask at vi faktisk ikke kunne se at det var en baby i det hele tatt på skjermen, å han var ikke villig til å forklare oss noen ting som helst. Fikk bare beskjed om at hjerte slo, og at jeg hadde morkake som lå over åpningen så jeg måtte ikke putte noe inn i vaginanen. Det hadde jo vært så mye bedre hvis han da kunne brukt 2 min på å forklare meg hva det ville si, for når jeg kommer hjem må jeg så klart google, å da blir man jo bare redd når man får opp tall og prognoser osv, for alt er jo i verste senario. Nei jeg synes absolitt leger og jordmørde kan bruke noen minutter ekstra til faktisk å forklare oss hva de ser, hva som eventuelt er galt om noe er galt, og til å gi oss gleden av faktisk å se sitt eget barn på skjermen for første gang for mange.. Lykke til med privar ul:) håper den opplevelsen blir bedre, Vi har desverre ingen private klinikker her:( Uff, kjenner plutselig at jeg ikke har så mye å klage over allikevel. Hadde sikkert fått helt hetta hvis jeg var i din situasjon! Jeg er ekspert på å krisemaximere det meste, og vært veldig heldig i svangerskapene, sluppet blødninger etc. *bank i bordet*. Og vi så jo at han var i live, aktiv og fin. Men jeg syntes det så ut som om hjernemidtskillelinja var litt på siden, samtidig var hun såpass kjapt innom der at det ikke var lett å være helt sikker på hva jeg egentlig så. Og som sagt, er det noe galt som han kan leve med, så tar vi jo det, men vil gjerne vite så mye som mulig! Vi har ikke mulighet for privat UL her vi bor heller, men det er ikke mer enn ca 1 time for muligheten, og da gjør jeg det gjerne! Godt at det ikke er mer enn en uke til deres ordinære UL, men det er lenge nok å vente!! Google kan være både en velsignelse og en forbannelse, men man har jo ikke alltid noe valg, når informasjonen fra helsevesenet svikter! Håper du klarer å slappe av frem til ordinær UL, og ikke blir alltfor stresset frem til da, lite er mer slitsomt enn å gå og lure og engste seg for om alt er bra.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970722-kjenner-jeg-er-litt-skuffet-etter-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-144539296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjeroks Skrevet 12. september 2012 #4 Del Skrevet 12. september 2012 Hehe, ja, han sa jo at hjertet slo, så da lever han jo vertfall.. Men kjedelig at de ikke kan bruke de få ekstra minuttene. Greit å ha muligheten til ul privat, skulle gjerne hatt muligheten til 3D f.eks. Men er 4 timer unna Tromsø, vil tro de har der. så får se senere om vi prioriterer. Men er langt å kjøre 8 timer.. Lykke tli uansett, å krysser fingrene for at alt er bra hos deres lille skatt;) blir nok veldig stas med en liten gutt <3 klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970722-kjenner-jeg-er-litt-skuffet-etter-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-144539403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig som liten Skrevet 12. september 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 12. september 2012 4 timer hver vei skjønner jeg er litt volsomt ja, ihvertfall når han så at hjertet slo! Forrige gang følte jeg ikke behov for ekstra UL, jeg kjente mye liv og hadde fått gode forklaringer og følte at vesla hadde blitt undersøkt så nøye de kunne med UL, og da gledet jeg meg bare til hun skulle komme til "avtalt" tid. Men siden jeg ikke har samme følelse av grundighet denne gangen er det godt å sjekke det ekstra, vet ikke om jeg hadde gjort det hvis jeg hadde måttet kjøre tilsammen 8 timer, det kommer helt an på hvor bekymret jeg hadde vært. Takk, ja det blir nok stas med en liten gutt springende rundt her om noen måneder! Vi gleder oss ihvertfall veldig! Det blir jo litt annerledes enn med jenter, men alle barn er uansett forskjellig, så han er hjertelig velkommen. <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143970722-kjenner-jeg-er-litt-skuffet-etter-ul-i-g%C3%A5r/#findComment-144539614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå