Gå til innhold

Hvor stor plass har du? Og hvor mange barn har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelt på hvor mange soverom?

:-)

Jeg ønsker meg barn nr. tre, men er usikker på om vi har god nok plass i huset, til tre barn...

Vi har fire soverom, stue/kjøkken, stor gang, to bad, pluss stort loft med mye lagringsplass. Vi har en liten hageflekk, garasje (til oppbevaring av uteleker, sykler m.m), pluss diverse boder.

Vi har altså ett soverom til hvert av barna. Og ett rom "til overs" som vi bruker som leke-/gjesterom. Om vi får en tredjemann mister vi lekerommet... Jeg er så opptatt av at barna skal få plass til å boltre seg litt - også spesielt når de blir litt større.

Vi har totalt ca 140 kvm. Synes du det er for trangt for en familie på fem? Jeg blir litt blind på situasjonen og tenker at jeg kanskje er for "nøye" på det hele..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vi to voksne og to barn på 75 kvm og to soverom. Stue og kjøkken i ett, og ett lite bad + bod til lagring ute.

Vi skal kjøpe hus til sommeren og får da råd til ca 110-130 kvm bolig, alt etter så, blir 3-4 soverom, mest sannsynlig 3. Vi har planer om en tredjemann om ca 3 år. Blir to som deler rom :) vi lager plass :)

Skrevet

Synes det høres ut som dere har nok plass, jeg!

Fikk selv barn nr 3 for en mnd siden, dvs...de to eldste er 13 og 16, så regnes kanskje ikke som "barn" lenger og trenger ikke plass til leker osv ;) Vi bor i et rekkehus på ca 130 kvm, 3 soverom, en loftstue, to toaletter og et bad.

Skrevet

Vi har ca 105kvm, 3 soverom, et bad pluss et ekstra toalett, stue, kjøkken, vaskerom og bodplass...

Vi har to barn :)

Skrevet

Vi har ca 180 m2 og 4 soverom til familien på (snart) 5.

En av de største fordelene med dette huset er at vi har både loftstue og kjellerstue i tillegg til en ganske stor stue. Det betyr at det er enkelt for barna å være for seg selv enten alene eller med venner de har med hjem. Nå er vi jo stort sett i samne rom, men særlig i ungdomstiden tenker jeg at det blir viktig.

Skrevet

Vi bor på 98 kvm. Vi er 5 stk. Er bare 3 soverom, så guttene på snart 3 og 5 deler et rom, vi har et og lille på 1 år har et. Rommene er grei str på så det går helt fint :) vi har stue og kjøkken i et, men er god plass allikevel . Badet vårt er ganske stort også. Men vi har bare en liten utebod, så savner mer lagringsplass. Vi tenker at vi kommet til å bo her noen år til, og kjøper noe større når ungene er begynt på skole :) vi har så vanvittig stor uteplass her som er enngjerdet, så greit å bo her når barna er små :)

Skrevet

Vi blir snart 6 stk, bor på 55 kvm med 2 soverom, hvor alle barna deler et og vi har et. Stue, åpen kjøkkenløsning og bad.

Tror vi trenger et litt større sted nå snart, men alt går så lenge man ikke er kresene og finner løsning på det meste=)

Skrevet

Vi har 202kvm. To voksne og to barn. 3barn annenhver helg. Det burde være mer enn nok men her hos oss er planløsningen og romfordelingen helt elendig. Det har vært en tomannsbolig og bærer preg av det. Men vi gjør det beste ut av det og føler vi har fått til løsninger som fungerer til tross for at det ikke er "perfekt"

1egt: yttergang, stor gang, kott, toalett, soverom, stue og kjøkken.

2etg: 2 soverom, bad, kott, innebygget skyvedørsgarderobe, et lite bibliotekhjørne med bokhyller og en stol, plass til pult også om vi vil ha "kontor",

loft

kjeller: soverom, 3 store kjellerrom, liten bod, vaskerom.

stor hage, stor gårdsplass, utestue og dobbel garasje med loft.

Eldstebarnet som bor her annenhver helg har sitt eget i kjelleren. Egen stue og sovealkove. Minsta har soverommet innenfor stua og vi + min eldste har rom i 2etg. Barna er 2,5 og 11.

VI har ikke lekerom til barna. De har så store soverom at de fint kan bruke det når de skal leke. Ikke vært noe problem til nå. Vi har heller ikke gjesterom men det er heller ikke noe problem. Vi omrokkerer litt så storebror sover hos lillebror og gjestene låner rommet i kjelleren.

Man TRENGER ikke lekerom til barna, ei heller gjesterom. Men du vet... der det er hjerterom;)

Skrevet
Fordelt på hvor mange soverom? :-) Jeg ønsker meg barn nr. tre, men er usikker på om vi har god nok plass i huset, til tre barn... Vi har fire soverom, stue/kjøkken, stor gang, to bad, pluss stort loft med mye lagringsplass. Vi har en liten hageflekk, garasje (til oppbevaring av uteleker, sykler m.m), pluss diverse boder. Vi har altså ett soverom til hvert av barna. Og ett rom "til overs" som vi bruker som leke-/gjesterom. Om vi får en tredjemann mister vi lekerommet... Jeg er så opptatt av at barna skal få plass til å boltre seg litt - også spesielt når de blir litt større. Vi har totalt ca 140 kvm. Synes du det er for trangt for en familie på fem? Jeg blir litt blind på situasjonen og tenker at jeg kanskje er for "nøye" på det hele..

Vi bor på 95 kvm og har to soverom og to barn som deler. Planlegger nr. 3 nå. Vi har ikke mulighet for å kjøpe større før om minimum tre år, men kan ikke la det hindre en veldig ønsket familieforøkelse. Vi har tross alt 95 kvm, det er jo det det er.

Tror du er for nøye på det ja. Hadde vært overlykkelig med så stor plass som dere har.

Skrevet

Vi har foreløpig 135 m2 + kjeller som ikke blir regnet med i arealberegningen pga lav takhøyde. Men kjelleren brukes bare som oppbevaringsrom/boder likevel. Har foreløpig 3 soverom, og venter nr 3 nå snart. Vi har planer om å bygge ut litt, så da vil vi få større stue og et ekstra soverom. De to minste skal likevel dele soverom, så bruker vi det største soverommet som leke-/tv stue. Storebror får eget rom. Har bare ett bad, og regner med vi vil savne et ekstra bad når barna blir eldre, men den tid den sorg...:P

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn, bor i en bolig på 120 kvm.. går fint det. Barna er 6 mnd, 4 år og 7 år. Yngstemann sover med oss, mens de 2 eldste har vært sitt soverom. De 2 yngste skal dele soverom etterhvert..

Skrevet

Vi er en familie på to voksne og snart to barn, og en hund. Tre soverom med mulighet for å lage et soverom til. Bruksareal på 130 kvm.

Har kjøkken, stue, spisestue og to ganger nede i første etasje og bad + 3 soverom i annen etasje.

Kjeller med tre rom.

Skrevet

Har ikke noe å si hvor stort eller lite huset er det er planløsningen som teller. Er planløsningen håpløs er det håpløst å bo der med en familie som vokser. Er det en god planløsning kan man enkelt tilpasse boligen til familiens behov for eks lagring. Det finnes mange smarte oppbevaringsløsninger og det beste er vel å kvitte seg med det man ikke trenger eller bruker.

Skrevet

Boarealet er 230 kvm, bruttoarealet ganske mye strørre (har en del boder som det er lavt under taket o.l.

Har 6 soverrom, to bad, kjøkken, to stuer, kjellerstue, toalett og flere boder.

1,5 mål tomt.

Vi er to voksne og fire barn og vi har veldig stor plass. Setter veldig pris på det siden vi har fire barn og velger ha åpent hus for venner til alle sammen. Er alltid mye folk er :)

Men vi kommer ikke til å bli boende her til vi blir pensjonister altså, det er mye jobb med store hus, vedlikehold, hagearbeid osv. Så fort ungene er ute av redet kommer dette huset til bli solgt og vi kjøper oss noe mindre og mer lettstelt.

Skrevet

40 kvm, 1 soverom - 1 barn. Hun er 7 måneder - vi blir boende her til studiene er ferdig, da er hun 4,5 :)

Skrevet

Snart 7 stk på 200 kvm. Vi har seks soverom og god plass, men skulle veldig gjerne hatt et til bad og en større gang. Mye vil ha mer :P

Skrevet

111 kvm, to etasjer. Vi har 3 soverom. loftsstue og innvendig bod i tillegg til de "vanlige" rommene. 1 bad.

En 6 åring og en på 6 mnd :)

Skrevet

Huset er 210 kvm. Har 4 soverom, og mulighet for 2 til i kjelleren om vi pusser opp litt. Ganske stor hage og dobbel garasje. Vi har snart 3 barn, og regner med vi har god nok plass! :)

Skrevet

55 kvm, ett soverom. Vi er to voksne og en baby.

Skrevet

1 voksen, 2 barn, vi har 150m2 fordelt på tre etasjer. Det er altfor stort for oss, og jeg merker det godt hver gang huset skal vaskes :) Men jeg vil ikke flytte fra huset barna har vokst opp i, og bor i en stor by hvor prisene er kjempehøye, og hvor jeg garantert ikke får nytt lån hvis jeg selger og skal kjøpe nytt. Selv om jeg sitter igjen med mye egenkapital hvis jeg selger var det lettere å overta lånet etter skilsmissen, enn det vil være å få et nytt nå som jeg er alenemor, som skal være høyt nok til å bli boende i samme område.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

65 kvm. En voksen og et barn. Et soverom til hver

Skrevet

Vi har 135 kvm inkludert alt av bodareal o.l. (ikke mye), 3 soverom. 2 barn, snart 3.

Vurderer å bygge ut bittelitt, eller endre på romløsning, slik at vi kanskje får presset inn ett lite soverom til etterhvert.

Helt enig med hun over: Man trenger ikke eget lekerom til barna! De kan da leke på egne rom? Eller på stua? Jeg synes det er bare hyggelig at barna har en ganske stor lekekrok på stua vår, jeg. De har ofte masse venner på beøsk også, og det er kjekt at jeg får følge med litt på hva de leker, hva som interesserer dem o.l. Litt rot må man også tåle. Når de blir eldre avtar også behovet for plass til leker.

Ellers er det kunsten å aldri kjøpe mer enn man trenger, og kaste/gi bort det man ikke lenger trenger.

Gjesterom kan være kjekt å ha, men nok en gang, med litt planlegging av romløsning er det ikke noe problem å ha overnattingsgjester på barnas rom. Mine barn har ofte venner på overnatting. Hvis voksne skal overnatte, så flytter vi et barn inn på rommet til det andre eller inn på vårt rom.

Skrevet

Vi bor på ca 225 kvm, men vi har 75 kvm til, men de er leid ut for øyeblikket ;) Så de tar vi i bruk når vi føler vi trenger mer plass.

Vi er 2 voksne og 4 barn. Og vi føler nå, når barna ennå er små at vi har god nok plass. 3 av de deler soverom og minste på vårt. Vi har alle lekene deres i lekestua, så blir de ihvertfall ikke distrahert av leker når de legger seg ;) Men når de blir større, og vil ha hvert sitt soverom og trenger mer privatliv, da overtar vi leiligheten igjen. Da får alle hvert sitt soverom, pluss at vi får 3 stuer, som er greit å ha om de får venner på besøk og vil være alene.

Skrevet

Vi har stor nok plass med 4-5 soverom og snart to barn. Bruker ett til kontor/gjesterom og ett til treningsrom. Litt kronglete romløsning- men vi skal nok få ordna det til på beste mulig måte. Det går nok noen hundretusen kroner til våren for å pusse opp kjellerarealet (+to bad).

Har lyst på tre, om ikke fire barn. Ikke så opptatt av gjesterom sånn i de vanlige - blir uansett sjelden brukt da de fleste venner/familie bor i nærheten. Har en garasje vi kan gjøre om til stue/ungdomsrom om vi trenger (har til sammen tre garasjeplasser).

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har litt for stort hus på 318m2 og en tomt på 2 mål.

Her bor det to små barn, to voksne og en hund. Og har ingen planer om flere barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...